۳۴۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

غذاهاي تكميلي براي شيرخواران

غذاهاي تكميلي براي شيرخواران بهتر است از پايان ۶ ماهگي شروع شوند چون مواد موجود در شير مادر شامل املاح و ويتامين‌ها تا ۶ ماهگي براي رشد و نمو نوزادان كافي است اما از ۶ ماهگي به بعد به‌علت رشد كودك شير مادر كافي نيست.

غذاهاي تكميلي براي شيرخواران

غذاهاي تكميلي براي شيرخواران

غذاهاي تكميلي براي شيرخواران بهتر است از پايان ۶ ماهگي شروع شوند چون مواد موجود در شير مادر شامل املاح و ويتامين‌ها تا ۶ ماهگي براي رشد و نمو نوزادان كافي است اما از ۶ ماهگي به بعد به‌علت رشد كودك شير مادر كافي نيست. غذاي تكميلي كودكان بايد حاوي مواد پروتئيني، مواد قندي و چربي براي تامين كالري بوده و در عين حال حاوي انواع ويتامين‌ها، ريز مغذي‌ها مانند آهن، روي و ساير مواد باشد.
بهترين مواد براي شروع غذاي كمكي ابتدا به‌صورت فرني يا پوره است؛ به اين صورت كه آرد برنج را با شير مادر مخلوط مي‌كنيم و به‌صورت فرني از 2 قاشق مربا‌خوري براي كودكان شروع كرده و به‌تدريج آن را زياد مي‌كنيم. پس از يك هفته مي‌توانيم بادام را هم به‌صورت حريره به كودك بدهيم. به اين صورت كه 2 تا 3 بادام را پس از خيس كردن پوست بگيريم و با شير مادر و آرد برنج مخلوط كنيم. از 6 ماهگي مي‌توانيم از اين فرني‌ها به بچه‌ها بدهيم.

پس از يك هفته، تغذيه با سوپ را آغاز مي‌كنيم كه ابتدا كمي برنج، يك عدد هويج و حدود 100 گرم ماهيچه را با هم خوب مي‌پزيم و به‌مدت 20 دقيقه صاف كرده و سپس ميكسر كرده به كودك مي‌دهيم. از اين سوپ بين 6 تا 8 قاشق غذاخوري مي‌توانيد به شيرخوار بدهيد. اگر كودك شما تمايل داشت تا روزي 2 بار هم مي‌توانيد از اين سوپ به‌عنوان ناهار و شام استفاده كنيد. در مرحله بعدي تغذيه كودك، از پوره ميوه‌ها مثل پوره سيب، موز و در فصل تابستان براي رفع يبوست كودك از پوره هلو يا گلابي به اندازه 2 تا 3 قاشق مربا‌خوري استفاده مي‌كنيم.

از 8 ماهگي به بعد براي صبحانه از مقدار كمي زرده تخم مرغ شروع كرده و آن را به همراه چاي بيسكويت و نان سنگك نرم شده به كودك مي‌دهيم در عين حال مي‌توانيم از 7 ماهگي به بعد در سوپ كودك از حبوبات، ماش، سيب زميني و حتي اسفناج و گوجه فرنگي هم به‌تدريج استفاده كنيم. به ياد داشته باشيد هرگز در سوپ كودك نمك نريزيد و براي مزه دار كردن از چند قطره ليموترش استفاده كنيد. از 8 ماهگي به بعد 2 تا 3 قاشق سوپ‌خوري ماست به‌صورت دسر به كودك بدهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج