جاباما
۳۴۰۷۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پشت پرده اتهام عجیب سپ بلاتر به یوفا

سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا در مصاحبه جدید خود پرده از راز بزرگی برداشت و ادعا کرد که پیش از این در قرعه کشی های یوفا، از سیستم توپ های گرم و سرد استفاده شده تا تیم های خاصی با هم همگروه شوند.

ورزش سه: سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا در مصاحبه جدید خود پرده از راز بزرگی برداشت و ادعا کرد که پیش از این در قرعه کشی های یوفا، از سیستم توپ های گرم و سرد استفاده شده تا تیم های خاصی با هم همگروه شوند. موندودپورتیوو در همین رابطه امروز گزارش داد که این ادعای سپ بلاتر صحیح است و پیش از این چنین اتفاقی در یوفا رخ داده است. همه چیز به دوران ریاست آرتمیو فرانکی بر یوفا بین سال های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳ بر می گردد.

رئیس ایتالیایی سابق یوفا که نامش بر ورزشگاه اختصاصی فیورنتینا گذاشته شده، اولین بار مبدع این کار بود. او برای عدم برخورد تیم های قدرتمند در جام باشگاه های اروپا یا جام ملت های اروپا از توپ های سرد و گرم بهره می جست و این یک امر عادی در آن دوران محسوب می شد.

کسی که مامور این کار از طرف فرانکی بود نیز آندرس رامیرس نام داشت که یکی از اعضای بلند پایه فدراسیون فوتبال اسپانیا بود. رامیرس مامور نظارت بر نحوه قرعه کشی ها بود و توپ های سرد و گرم از طریق او وارد مراسم می شد. با این حال در دوران ریاست لنارت یوهانسون و میشل پلاتینی بر یوفا، دیگر هرگز از این سیستم استفاده نشد.

طبق این گزارش و برخلاف ادعای سپ بلاتر، در قرعه کشی جام جهانی ۹۰ ایتالیا نیز فیفا از این سیستم استفاده کرده بود. در آن مقطع بلاتر دبیر کل فیفا بود و هاوه لانژ ریاست فیفا را بر عهده داشت. یک روز قبل از قرعه کشی جام جهانی، ضیافت ناهار مشترکی بین اعضای فدراسیون فوتبال ایتالیا، هاوه لانژ و بلاتر برگزار و قرار بر این شد که با استفاده از توپ های سرد و گرم، قرعه کشی به گونه ای پیش برود که ایتالیا در گروه دشواری گرفتار نیفتد و در نهایت نیز چنین شد. بلاتر در مصاحبه خود هرگونه استفاده فیفا از این سیستم برای قرعه کشی جام های جهانی را رد کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج