۳۴۰۹۷۱
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

۳ ساعت وحشت و دلهره در مشهد

حدود ساعت ۲۰ شب سه شنبه مردی هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و در حالی که از شدت نگرانی و اضطراب لرزش محسوسی در صدایش نمایان بود به ماموران انتظامی گفت: دامادم پس از مصرف شیشه، دختر باردار و نوه ام را گروگان گرفته است و قصد دارد آن ها را با چاقو به قتل برساند.

روزتامه خراسان نوشت: حدود ساعت ۲۰ شب سه شنبه مردی هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و در حالی که از شدت نگرانی و اضطراب لرزش محسوسی در صدایش نمایان بود به ماموران انتظامی گفت: دامادم پس از مصرف شیشه، دختر باردار و نوه ام را گروگان گرفته است و قصد دارد آن ها را با چاقو به قتل برساند.

در پی این تماس دلهره آمیز، بلافاصله بی سیم های پلیس به کار افتاد. هر لحظه درنگ می توانست فاجعه ای بزرگ را رقم بزند. عقربه های ساعت به کندی حرکت می کردند که خودروهای گشت کلانتری خواجه ربیع آژیرکشان مقابل منزل ویلایی در خیابان ایثارگران متوقف شدند.

حادثه گروگانگیری در طبقه اول این منزل مسکونی در حالی هر لحظه بر وحشت و اضطراب اهالی می افزود که درمنزل با قفل آویز کتابی از داخل بسته شده بود.

به دستور سرهنگ عبداللهی (رئیس کلانتری خواجه ربیع) تک تیراندازها و نیروهای عملیاتی پلیس در اطراف ساختمان پناه گرفتند و منتظر دستور شلیک ماندند. از سوی دیگر نیز پنجره کوچک تنها روزنه ای بود که نیروهای پلیس می توانستند مرد گروگانگیر را تحت نظر بگیرند.

فرمانده کلانتری که به صورت تلفنی با معاون دادستان در ارتباط بود تا بتواند این عملیات را با کمترین خسارت جانی مدیریت کند به آرامی کنار پنجره قرار گرفت.اما ناگهان ورق برگشت.

مرد شیشه ای با دیدن ماموران انتظامی نیش چاقو را به پهلوی همسرش فرو کرد. نصیحت ها و راهنمایی های نیروهای انتظامی هیچ تاثیری در رفتار توهم زای مرد شیشه ای نداشت. او زن ۳۰ ساله و پسر ۲ ساله اش را داخل اتاق روی زمین انداخته بود و تیغه چاقو را زیر گلوی همسرش می‌فشرد.

در این لحظه ناگهان مرد شیشه ای فریاد کشید :«بیشتر حرف بزنی چاقو را در قلبش فرو می کنم!» و بچه را هم می کشم! تک تیراندازها نیز چشم به فرمانده دوخته بودند. چشم های از حدقه در آمده مرد ۳۵ ساله و چاقویی که نوک آن خون آلود شده بود از وقوع حادثه ای خطرناک خبر می داد.

در این هنگام بود که با دستور پزشک سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد، نیروهای امدادی اورژانس اجتماعی نیز وارد عمل شدند اما ارشادات و نصایح روانشناسانه نیروهای متخصص هم فایده ای نداشت و مرد شیشه ای همچنان برای عملی کردن تهدیدات خود گاهی نوک چاقو را در شکم همسر و بدن کودک خردسال فرو می کرد تا این که پلیس آخرین تیر در ترکش را هم رها کرد.

فرمانده عملیات پس از مشورت با قاضی «موحدی راد» به پدر، خواهر و برادر مرد شیشه ای اجازه ورود به منزل را داد تا شاید او با صحبت های نزدیکانش، از این اقدام وحشتناک خود صرفنظر کند اما ۴۵ دقیقه گفت و گوی بستگان هم نتیجه ای نداشت. حدود ۳ ساعت از ماجرای گروگانگیری می گذشت که ناگهان ماموران از تنها پنجره رو به حیاط مرد شیشه ای را دیدند که چاقو را بالا برد تا آن را محکم بر بدن همسرش فرود آورد.

دیگر هیچ درنگی جایز نبود، زن باردار و کودک خردسالش تنها چند ثانیه با مرگ فاصله داشتند که ناگهان فرمانده عملیات دستور شلیک را صادر کرد. صدای دلخراش گلوله ای که از پنجره شلیک شد مرد شیشه ای را در جا میخکوب کرد اما گلوله روی دیوار اتاق جا گرفت. در حالی که هنوز مرد ۳۵ ساله از حالت توهم و حیرت خارج نشده بود، نیروهای پلیس با شکستن سریع در منزل وارد اتاق شدند و چاقوی خون آلود را از دست وی خارج کردند. با این اقدام هماهنگ و مدیریت شده همه حاضران نفس راحتی کشیدند و ۳ ساعت لحظات پراضطراب و وحشت خاتمه یافت.

۲ مجروح این حادثه نیز بلافاصله با خودروی اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد منتقل و در بخش سی سی یو بستری شدند.

معاون دادستان مشهد با قدردانی از تدابیر نیروهای عملیاتی و فرمانده کلانتری خواجه ربیع برای پیشگیری از وقوع جنایتی هولناک به خراسان گفت: اگر این عملیات با شیوه های خاص و تدابیر ویژه هدایت نمی شد هر لحظه احتمال فاجعه ای بزرگ می رفت. قاضی موحدی راد افزود: بررسی های مقدماتی نشان می‌دهد مرد شیشه ای از مدت ها قبل همسر و فرزندش را رها کرده و به یکی از کشورهای خارجی رفته بود اما پس از بازگشت به مشهد و در حالی که به مواد مخدر صنعتی آلوده بود، دچار توهم های ناشی از مصرف شیشه شده و به اختلافات خانوادگی خود دامن می زد.

وی تصریح کرد: متهم این پرونده که سابقه فرار از زندان را نیز دارد توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده است و پرونده وی روال قانونی خود را در دادسرا طی خواهد کرد.

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد اضافه کرد: در حالی که این زن چند روز آخر بارداری خود را می‌گذراند به خاطر فشار نوک چاقو به شکم وی، یکی از انگشتان جنینش نیز آسیب دید. این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرا، دستور آماده باش به نیروهای تکاوری نیز صادر شده بود اما پس از ۳ ساعت تلاش در نهایت زن و کودک ۲ ساله نجات یافتند و حال عمومی آن ها نیز رضایت بخش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داستان نوشتی مثلا؟؟!

    • ترسو

      بازم مشهد ؟!

      پاسخ ها

      • مهرداد

        این چه حرفیه؟ یعنی این موارد فقط تو مشهده شهرهای دیگه نیست؟تهران اصفهان تبریز و...هرجایی ممکنه باشه.واقعا آدم ...هستی

      • user

        ترسو جان شهر هارو با نسبت جمعیتی که درشون زندگی می کنن مقایسه کن

    • شرلی

      جانی قاتل خدایا پناه برخودت

    • بدون نام

      ای کاش تیر میخورد وسط اون مغز پوکش یه جامعه از شرش خلاص میشدن

    • انسان

      خواهشا, کسانی, که, شیشه, صنعتی, درست, میکنند, وفروشنگان, عمده, راسریعا, شناسایی, واعدام, نمایید, تانثل, پلیدشان, پاک, شوند

    • ناشناس

      خداوند انشاا... کسانیکه مسبب هستند به سزای عملشان برساند

    • بدون نام

      این داستان حقیقت نداره
      سعید

    • بدون نام

      بازم مشهد؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      وای مشهد مثل تگزاس شده

    • بدون نام

      چرا به آدم شیشه ای (یا کلا معتاد) زن میدن که این عاقبتش بشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا حالا ندیدی کسی بعد ازدواج معتاد بشه؟!!!!

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا معتادها شلاق و حبس و تبعید نمیکشن

    • دخترک

      با این اقدام هماهنگ و مدیریت شده ...
      از همون اول درو میشکستن خوب که انگشت جنین اسیب نبینه چاقو هم نخورن.
      وااالا

    • مسلمان فهیم

      البته اگر تفریحات سالم مثل کار های هنری وکنسرت های هنر مندان برگزار میشد مردم برای سر گرم شدن رو به مواد افیونی نمی اوردند که مرتبا این اتفاقات ناگوار بیقتد

    • زهرا

      کسانی که می گن این ماجرا واقعی نیست و داستان هست باید بگم اشتباه می کنید، من خودم مشهد و تقریباً نزدیک اون منطقه زندگی می کنم. همچین اتفاقی افتاده بود. شما فکر می کنید آدم روانی کمه؟

    • بدون نام

      هرچی معتاده باید ریخت توو دریا . جز ضرر و آزار به خودشون و دیگران هیچ خیری ندارن. من موندم این مواد اخه چیه که مردم میرن سمتش! هی نگید رفیق ناباب ! خدا به ادم شعور داده که راه و چاه پیدا کنه . بخدا چند ساله شرایط کاریم جوریه که با ادمای معتاد و انواع مواد در ارتباط بودم ولی توو زندگیم لب به سیگارم نزدم

      پاسخ ها

      • user

        اعتیاد بهانه اس اینا شرارت تو خونشونه

    • بدون نام

      این داستان کذایی برای آدمای ساده خیلی جالبه و ولی برای منکه 3سال پاکم(ازانواع مواد)کاملاچرته و این حرفهاریشه درجای دیگه ای دارد

    • بدون نام

      آره واقعا چرا این همه جنایت تو مشهد؟!!!
      البته من خودم که مشهدی هستم تابحال بغیر از تو رسانه ها جنایتی ندیدم و شاید بقول دوستمون به نسبت جمعیت زیاد طبیعتا حوادث زیادی هم رخ میده ولی بازهم برای شهر مشهد نرخش بالاست ..........

    • بدون نام

      همه معتادان بیمار نیستند. تا کی می خواهید بگویید معتادان بیمار هستند. بس کنید این حرف ها را. اقدام درست انجام دهید.
      وقتی فردی شیشه مصرف می کند بقیه را مثل موجودات تهدید آمیز می بیند (به نقل از خود مصرف کنندگان) و آن ها را به قتل می رساند.

      این فرد، بیمار نیست این فرد، مجرم است که باعث قتل می شود.

    • بدون نام

      درود بر نیروی انتظامی

    • آیت

      قربون خدا برم که با وجودی که امام رضا ع هم مشهد هست اما مردم خوبی نیستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی شما با این کامنتت نشون دادی خوب هستی

    • سپیده مشهدی

      دوستان همشهری عزیزم، وقتی کسی مینویسه "بازم مشهد" ناراحت نشید - این هموطنان مهربانمون منظورشون اینه که امنیت پایین اومده در مشهد و باید توجه بیشتری بشه و روی وضعیت مهاجران و حاشیه شهر و مناطق جرم خیزش کنترل بیشتری انجام بشه- از روی دشمنی و کینه و عقده نیس، از روی دلسوزی و مهربانیه -

    • نوشا

      نمیدونم چرا به معتادا میگن معتاد ... کجای دنیا آدما بیماری امنخاب میکنن ... بیماری اتفاقی که ناخواسته پیش میاد ... دوست نداری برات اتفاق بیفته ... ولی یک معتاد خودش اعتیاد انتخاب میکنه حالا به هر دلیلی ... در کل اعتیاد بیماری نیست .. یک معتاد علاوه بر آسیب به خودش برای اطرافیان هم یک خطر محسوب میشن پس کسی که معتاد باید از بین بره ... خو فرد معتاد بیماری جامعه است ... باید ریشه کن بشه

    • بدون نام

      این مسائل را اطلاع رسانی کنید نه اینکه مثلا فایز هاشمی به دیدار فلان بهائی رفته یا مثلا تیم کشتی با اندی عکس گرفتند

    • ن ب

      مگه داریم مگه میشه ::-? :-? :-?

    • بدون نام

      خدایا خودت رحم کن و آقامون صاحب الزمان رو بفرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج