جاباما
۳۴۱۶۳۷
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

حریرچی:

درصد کمی حقوق ۱۰۰ میلیونی می‌گیرند

سخنگوی وزارت بهداشت متوسط میانگین دریافتی متخصص و فوق تخصص را ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ممکن است جعل سند یا بداخلاقی شود تکذیب نمی‌کنیم اما ریالی پرداخت نمی‌شود که سازمان‌های نظارتی بر آن نظارت نکنند.

خبرگزاری فارس: ایرج حریرچی در نشست خبری در رابطه با فیش حقوقی فردی که پیوند اعضا انجام داده و رقم بسیار بالایی دریافت کرده است، گفت: این فوق تخصص پیوند کلیه در ۶ ماه گذشته ۱۰۴۷ پیوند انجام داده که البته پزشکی تمام وقت بوده است متأسفانه در سیستم آذرخش موجود با ارائه کد ملی و نام متخصص می‌توان به سیستم حقوقی افراد دست یافت در مورد این پزشک هم این اتفاق افتاده است اما رقم بالای دریافتی آن مربوط به ۶ ماه بوده است اما به عنوان یک ماه اعلام شده است این دروغ است. مدیر گروه و مسئول هم نبوده است.

وی افزود: این پرداختی‌ها مربوط به سال ۹۲ بوده که در نیمه دوم سال ۹۳ چون تعرفه‌ها اصلاح شد و نرم‌افزار حاضر نبود ۱.۴ برابر ۶ ماهه اول به صورت علی‌الحساب به پزشکان پرداخت شده است و این مابه‌التفاوت را ۶ ماهه داده‌ایم کدام جناح سیاسی از این موضوع نفع می‌برد باید تقوای این افراد مشکل داشته باشد که حرف از این پرداخت‌های نجومی می‌زنند این فرد در ۲ بیمارستان دولتی کار می‌کند و به بخش خصوصی هم نمی‌رود.

حریرچی گفت: متوسط میانگین کل دریافتی برای متخصص و فوق تخصص ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است حالا اینکه می‌گویند از ۱۵ محل اضافه می‌شود فرقی نمی‌کند چه ۱۰ محل باشد چه ۶۰ محل ما تکذیب نمی‌کنیم که ممکن است جعل اسنادی هم اتفاق بیفتد یا کارهای غیراخلاقی انجام شود اما به طور قطع ریالی پرداخت نمی‌شود که سازمان‌های نظارتی بر آن نظارت نکنند.

وی افزود: حق‌الجلسه وجود دارد که البته در ۹۹ درصد داده نمی‌شود و معادل یک ساعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است حق‌التحریر هم برای اعضای هیأت علمی وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درصد اندکی و استثناهایی هستند که رقم‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان دارند قبلاً گفتم ۲۰نفر هستند ممکن است ماه بعد ۳۰ یا ۱۵ نفر شود این مشت نمونه خروار نیست. افرادی اندکی هستند که مدیر هم نبودند و اگر حساب‌مان پاک نبود آن را اعلام نمی‌کردیم.

وی افزود: حق ماندگاری هم وجود دارد ما کمبود پزشک متخصص داریم که باید تا ۱۴۰۴ دو برابر شوند و متخصصانی که می‌فرستیم دوره‌های اجباری ۲ یا ۴ ساله می‌گذاریم و ماندگاری‌شان را افزایش می‌دهیم.

حریرچی افزود: اینکه می‌گویند پزشکی با نیم‌ساعت کار دریافت بالا دارد درست نیست چون حق‌‌الزحمه وجود دارد و برای هر پزشک میزانش مشخص است متخصصان باید دو برابر شوند و ما اکنون در بسیاری از شهرها متخصص نداشته‌ایم و اکنون می‌فرستیم.

وی ادامه داد: در شهری مثل خرمشهر ۲ سال پیش پزشک عمومی در بیمارستان اصلی‌اش نبود ما شرمنده این مردم هستیم اکنون آن را تأمین کرده‌ایم اما کافی نیست.

حریرچی گفت: اکنون دستمزدها چون خوب شده برخی از پزشکان از تهران به این مناطق محروم می‌روند ۱۰ روز هم می‌مانند و برمی‌گردند. برای این پزشکان هم باید هزینه شود.

وی گفت: در ۸ رشته جراحی مغز، چشم، زنان، ارتوپدی، بیهوشی، گوش حلق و بینی، جراحی عمومی و رادیولوژی یک دهم نیاز کشور متخصص وجود دارد که باید ۳ تا ۴ برابر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ولی

      انقدردروغ نگو

    • بدون نام

      فقط توجیه کنید

    • بدون نام

      اینکه حقوقشون بوده ،که بقول خودشون ازمجاری قانونی بوده حالا فکر کنید کارای وبرداشتهای غیرقانونیشون چقدره؟ ایاکسی میتونه این معما رو حل کنه ، جواب بده امتیاز بگیره

    • بدون نام

      چی شدپس شماهامیگفتین مملکت ماپرازدکترمتخصصه الان میگین یکدهم دنیاپزشک متخصص نداریم!!!!فقط دروغ پشت دروغ

    • بدون نام

      ببينيد كار به كجا رسيده كه حيلي راحت ميگويند حقوق صد ميليوني .كه مي شود شش سال يك حقوق معمولي

    • مجید

      درافسانه ها میگفتند مرغ تخم طلا که واقعا افسانه بود اما اکنون در عصر ما به واقعیت پیوسته است !

    • بدون نام

      اینها همه توجیه است دولت دروغ ودلنگ شرمتون باد

    • احسان

      من بیشتر از ۱۰۰ تومن میگیرم
      ۵۰۰ تومن
      پول آب و گاز و برق و نون و ایاب ذهاب میدم
      کرایه خونه ۵ ماه عقبم
      خورد و خوراک که کارد بخوره این شکم
      اگه هم مریض شیم تو خونه خودم میمیرم چرا برم بیمارستان پول بدم و بمیرم؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج