۳۴۱۶۵۴
۱۹ نظر
۵۰۱۰
۱۹ نظر
۵۰۱۰
پ

حقوق چاق مدیران از جیب لاغر کارگران

انتشار فیش‌های حقوقی نجومی گلایه مردم و اعتراض نمایندگان ملت را در پی داشت و رئیس مجلس را بر آن داشت تا دیوان محاسبات را مسئول بررسی این موضوع و ارائه گزارش در این زمینه کند.

خبرگزاری فارس: انتشار فیش حقوقی چند ۱۰ میلیونی رئیس و چند تن از معاونان بیمه مرکزی و همچنین فیش حقوقی ۲۳۰ میلیون تومانی مدیرعامل بانک رفاه در فضای مجازی، واکنش‌های مختلفی را از سوی مسئولان دولتی، مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی داشته است.

با گسترش انتشار این فیش‌ها، مدیران در راستای دفاع از خود اعلام بی‌گناهی کرده و مدعی شدند این فیش‌های حقوقی مربوطه به مدیران پیشین است که پیگیری رسانه‌ها خبر از صحت فیش‌های منتشر می‌داد.

* حقوق چاق مدیران از جیب لاغر کارگران و کارمندان

کار انتشار فیش‌های حقوقی و رقم‌های نجومی آن به جایی رسید که برخی کارگران و کارمندان دولت هم فیش‌های خود را در فضای مجازی منتشر کردند؛ فیش‌هایی که مبلغ پرداختی آن در حدود ۸۰۰ هزار تومان بود.

داستان دنباله‌دار انتشار فیش‌ها علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی را وادار به واکنش کرد؛ وی هم دریافت این حقوق‌ها را تأیید و از برخورد با متخلفین خبر داد.

محمدباقر نوبخت دیگر مقام دولتی است که فیش‌ حقوقی نجومی وی را وادار به واکنش می‌کند؛ نوبخت در هفته‌ای که گذشت با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری از مردم در این زمینه عذرخواهی کرد و گفت که این موضوع در دولت درحال پیگیری است.

*رئیس جمهور وارد می‌شود

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز پس از کش‌وقوس‌های فیش‌ها نجومی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی وارد گود می‌شود و طی دستوری از اسحاق جهانگیری معاون اول خود می‌خواهد تا در اسرع وقت همه موارد تخلف و هرگونه سوءاستفاده در خصوص حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه‌های اجرایی را شناسایی نموده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند.

پس از دستورات رئیس جمهور و انتشار فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه، اسحاق جهانگیری از خبر یاد شده مطلع می‌شود و در نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور رسیدگی موضوع را به شرح زیر صادر کرد:

«جناب آقای ربیعی، با سلام، لطفاً دقیقا بررسی شود آیا این ارقام صحیح است. اگر صحیح است به چه عنوان پرداخت شده است. نتیجه را گزارش دهید.»

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته است موضوع را بررسی و گزارش آن را ارائه دهد.

*استعفای مدیری با حقوق نجومی

در جریان انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی، رئیس‌کل بیمه مرکزی استعفا داد و شاید مدیرعامل بانک رفاه دومین قربانی موج افشای فیش‌های نجومی باشد.

در این میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی که طی هفته‌های اخیر تکیه بر صندلی‌های پارلمان دهم را تجربه می‌کنند وارد ماجرا شده و از گلایه مردم به حقوق‌های نجومی می‌گویند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس ازجمله همان نمایندگان است که حقوق‌های نجومی را باعث گلایه‌های شدید مردم عنوان می‌کند.

*مردمِ ناراضی، دولتِ پاسخگو

وی معتقد است «پرداخت حقوق‌‌های کلان به مدیران با هیچ نگاهی همخوانی ندارد، دولت باید پاسخگو باشد، رئیس‌جمهور باید از اینگونه پرداخت‌ها جلوگیری کند.»

پورابراهیمی همچنین تأکید کرده بود که اگر بنا باشد دولت بر اساس عدم نظارت رویه‌ای را دنبال کند که خروجی‌‌اش اتفاقاتی است که در بحث پرداخت حقوق‌های کلان و غیره می‌افتد موجب ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود.

نماینده کرمان از وظایف دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... هم سخن به میان می‌آورد و تاکید می‌کند «نهادهای نظارتی هم باید در مقابل این قبیل اقدامات پاسخگو باشند اما از آنجایی که سیر این اقدامات در مجموعه‌ای به نام دولت ثبت و ضبط می‌شود، پس باید دولت پاسخگوی اصلی باشد.»

*حقوق‌های میلیونی، میلیاردی می‌شود

دیگر نماینده‌ای که پا در حیطه حقوق‌های نجومی گذاشت نادر قاضی‌پور بود؛ وی که تریبون مجلس را برای بیان نظرش انتخاب کرده بود خبر از حقوق میلیاردی در وزارت بهداش می‌دهد.

قاضی‌پور می‌گوید «طبق مصوبه نمایندگان مجلس، حداقل و حداکثر دستمزدها باید به گونه‌ای باشد که به عنوان مثال اگر کسی یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، حقوق او اختلاف زیادی با فرد دیگری نداشته باشد، در حالی که در وزارت بهداشت درآمدهای ماهانه نیم میلیاردی و ۲ میلیاردی وجود دارد و آقای رئیس‌جمهور هم حداقل و حداکثر دریافتی را ۱۰ برابر ابلاغ کرده است که ما نمی‌دانیم آقای رئیس‌جمهور این رقم را از کجا آورده است؟»

*حساب‌های کلان زیر ذره‌بین دیوان

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به تذکر قاضی‌پور گوش فرا می‌دهد، از دستور خود به دیوان محاسبات برای بررسی موضوع حقوق‌های نجومی خبر می‌دهد.

امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کل‌کشور که از سوی رئیس مجلس مسئول تهیه گزارش درباره حقوق‌های نجومی شده با رسانه‌ها درباره این حقوق‌ها گفت‌وگو می‌کند «مطابق قوانین و مقررات، نظام پرداخت حقوق کشور برای دستگاه‌های مختلف متفاوت است، برخی از دستگاه‌ها مشمول قانون خدمات کشوری هستند و برخی مشمول این قانون نیستند؛ دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری نیستند، هر کدام با استفاده از قوانین و مقررات مختلف، مجوزی برای نظام پرداخت خود گرفته و افزایش‌هایی اعمال کرده‌اند؛ لذا یکی از دلایل حقوق‌های متفاوت، ایراد در نظام پرداخت حقوق‌های کشور است که حتماً باید اصلاح شود.»

وی ادامه می‌دهد: مطالبی که اخیراً تحت عنوان پرداخت حقوق‌های نجومی مطرح شده، مشمول کسانی می‌شود که قانون و مقررات را رعایت نکرده و در واقع تخلف کرده‌اند و حسابشان جداست، لذا دیوان محاسبات از گذشته به پرونده آنها ورود پیدا کرده و به پرونده آنها رسیدگی می‌کند.

*پیشنهاد ارائه طرح

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه دستور لاریجانی به دیوان محاسبات برای تهیه گزارش از میزان دریافتی‌ها منجر به تصویب حداقل و حداکثر دریافتی در مجلس می‌شود، می‌گوید «تا زمانی که دولت قانون مدیریت خدمات کشوری را -که زمان‌بر است- اصلاح کند، مجلس با ارائه یک طرح می‌تواند حداقل و حداکثر دریافتی را تعیین و تعدیل کند.»

*تایید پرداخت حقوق‌های نجومی در دیوان محاسبات

پس از اظهارات رئیس دیوان محاسبات، دادستان دیوان هم که مسئولیت پیگیری موضوع را بر عهده دارد اعلام می‌کند که این دیوان پرداخت حقو‌ق‌های نجومی برخی مدیران دولتی را تأیید کرده است.

حال که دولت و مجلس از ورود به فیش‌های حقوقی کلان سخن به میان آورده‌اند باید منتظر ماند و دید که قرار است چه سرنوشتی برای این حقوق‌ها و گیرنده‌گانشان رقم بخورد و پس از آن منابع کشور به کدام سمت روانه می‌شود، آنهم در روزهایی که رکود گریبان مردم را گرفته و تولید داخل به سد بلند عدم حمایت رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقوق ناجا فقط برای زنده ماندن است اینها رو که کار داره

    • بدون نام

      نزدیک یک ساله که بازنشسته شدم بیست سال در سیمان .... کار کردم بدلیل ندادن حق و حقمون متناسب با کارم اجبارا هجرت کردم و رفتم سیمان ..... بعد از دو سال که کار کردم و زحمن کشیدم بازنشسته شدم اما متاسفانه هنگام محاسبه معدل دو سال آخر ، معدل پنج سال آخر رو برام حساب کردن بله عزیزان حق بیست و دو سال کار من رو ..... بالا کشید ولی برا خودشون حقوقهای چند صد ملیونی در نظر میگیرن

    • بدون نام

      این وزیراقتصادازوقتی سرکاراومده کارش شده فقط وفقط کاهش نرخ سودبانکی یه عده سپرده گزارساده لوح وضعیف ومریض((نمونه اش مادرخودم 7سال سکته مغزی کرده باپول یارانه وبهزیستی وسود2میلیون سپرده(30هزارتومان ) زندگیشومیگذرونه ))اصلاخبرنداره مدیرانش حقوقهای میلیونی میگیرن چون ازوقتی وزیرشده فقط وفقط وفقط میگه تورم10درصدشده تک رقمی میشه وسودبانکی رافوری کاهش بدهید؛درصورتیکه همه میدونن ازوقتی این دولت سرکاراومده قیمت هیچ چیزی پایین نیومده افزایش هم داشته؛پس تورم همون تورم43درصدسال92هست کمی هم افزایش یافته تورم الان 50درصد هست لطفاتوهم نزنیدآقاوزیراقتصاد؛اینم بگم ضعیفترین وزیراقتصادهمین وزیره

    • رضا

      حقوق مدیران فولاد خوزستان اقماری است به اینجا سری بزنید

    • مهدی پور

      یکی از عوامل ایجاد تورم و اختلال در اقتصاد کشور ،واریز یکباره ی حقوق های شگفت انگیز به مدیران بوده است. که در سکوت محض آن مبالغ را حق خود دانسته و توجهی به شعار رهبری نداشتند.تعداد این افراد در ارگانهای مختلف کشور بسیار زیادند و فقط تعداد معدودی لو رفتند.وپس از این دولت نیز در آینده فیش های حقوقی آنان را مخفی نگه می دارد یا به هیچ وجه فیش صادر نمی کند تا آبروی دولت ریخته نشود.

    • بدون نام

      آخه تاکی مال کارگرا رو می خورید
      این قشر عزیز واقعا گناه دارن

    • بدون نام

      خبرگزاری فارس اینو نگه چی بگه

    • یونس

      چرا مدیران باید حقوق چند صد میلیونی بگیرند ولی نیروهای شرکتی شهرداری باید زیر یک میلیون بگیرند. و حتی تبدیل وضع نشند تا کی نیروهای شرکتی باید همچنان نیروی شرکتی بمانند

    • نفر

      چند سال پیش پشت یه وانت نوشته بود دو دوتا میشه شانزده تا. کی به کیه
      ولی من میگم دو دوتا میشه همان چهارتا چون اگر بک مو داخل به کاسه ماست که نه اگر در یک بشکه از ماست هم افتاده باشه بالاخره یکی این یه تار مو را پیدا میکنه
      حالا چه رسد به حقوق های نجومی که بالاخره یکی پیدا میشه وانها را کشف میکنه
      این روزها خیلی ها هستن که دست وپاشون گم کردن همش تو هول ولا هستن که صبح هم نوبت اداره یا ارگان ما میشه وهر روز با ترس و دلهره به اداره میروند.
      خدایا من هر روز هزاران مرتبه تو را شکر میگویم با همین یک میلیون تومان حقوق ماهانه بعد از پنج سال بازنشستگی وسی سال کار کردن چون با برکت است باز هم میگویم خدا را شکر

    • مجید

      دولت آقا روحانی که بر رفتار دولت قبل ایراد می گرفت که خوردند و بردند اکنون برای این حقوق های نجومی مدیرانش در برابر ملت چه پاسخی دارد که بدهد ؟ لابد مثل همه حوادث گذشته خلبان را مقصر میدانند ملت با اینگونه بهانه ها در همه دولت ها عادت کرده اند و باز هم صبر می کنند

    • بدون نام

      نظراتوپخش کنید

    • بدون نام

      این بود دولت تدبیروامید خجالت بکشید میدانم که هیچ اتفاقی نخواهد آمد

    • م ش

      با سلام اینها که اینقدر مدیریت قوی دارن که بابتش حقوقهای چند ده میلیونی میگیرن پس چرا مشکلات کشور حل نمیشه ؟

    • کارگر فقیر وگرسنه

      ای آقا این صحبتها همش الکی هستش

    • بدون نام

      زنی بی سرپرستم با هزارو یک مشکل پسرم در شرکتی مشغول شد باهزاران امید وآرزو وخوشحالی ولی بعد از گذشت 45 روز بیگاری بعنوان تعدیل نیرو اخراج شد خدایا کی به فریادمون میرسی

    • ج ق

      خدایا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که ماهانه 900 هزارتومان است کی باتورم مساوی میشود بااین وضعیت شاید در اون دنیا دیدیم ...

    • بدون نام

      چند وقته از اختلاسهای میلیاردی خبری نیست ،خوشحال شدیم که جلو این اختلاسها گرفته شده نگو این اختلاسها به شیوه دیگه انجام و جیب مردم رو خالی میکنه . ...

    • بدون نام

      عزیزانی که این حقوقهای نجومی رو میگیرن لااقل جلو مردم صبور ایران خجالت نمیکشید جلو خون شهدا خجالت بکشید پدر و مادری که عزیزشون رو در راه وطن از دست جگر گوششون رو از دست ندادن تا شما هر ... بخایین بکنید .اگه فیشهای حقوقی تقش بالا نرفته بود چه میشد شاید این گوشه ایی از فساد در مذیران باشه خدا بداد برسه پولهایی که از جیب مردم رفته و کسی نفهمیده .

    • اسدالله نصرتی

      حتما خواهندگفت تقصیراحمدی نژاداست.مسئولین این دولت ... تابحال چندین مرتبه ازمردم عذرخواهی کردندآیا دردی را هم دوانمودند.باورکردنی نیست ... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج