۳۴۱۶۶۳
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶

باخت ایران در حضور ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی برابر برزیل قرار گرفت. این شکست در حالی بود که خولیو ولاسکو، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران و سرمربی کنونی آرژانتین در سالن مسابقه حضور داشت.

خبرگزاری فارس: تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در بیست‌وهفتمین دوره لیگ جهانی والیبال به مصاف برزیل، میزبان هفته اول رفت. لوزانو برای شروع این مسابقه سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، حمزه زرینی، سید محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی را روانه میدان کرد.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل

بازی را برزیلی ها بهتر آغاز کردند. خطای سرویس سعید معروف و اشتباه در حمله توسط عادل غلامی نتیجه بازی را ۳ بر یک به سود برزیل کرد. طلایی پوشان برزیل از حمایت هواداران پرشور خود بهره می برند و به خوبی از شرایط استفاده می کنند. در امتیاز ۵ بر یک به سود برزیل لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد کند.

خولیو ولاسکو، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران و سرمربی کنونی آرژانتین در سالن مسابقه حاضر بود.

برزیلی ها زودتر به امتیاز ۸ رسیدند تا نتیجه بازی ۸ بر ۵ به سود شاگردان رزنده شود و تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. دریافت عقب زمین برزیلی ها در امتیازات ابتدایی بی نقص عمل می کرد و در ادامه هم حملات آنها به امتیاز تبدیل شد. تا اینکه در امتیاز ۱۲ بر ۵ به سود برزیل بازهم لوزانو مجبور شد درخواست وقت استراحت فنی کند.

در امتیاز ۱۲ بر ۶ علیرضا مباشری جایگزین میلاد عبادی پور شد تا در دریافت اول به ایران کمک کند. برزیلی ها کاملاً بی نقص بازی می کردند، اما گاهی در زدن سرویس کم دقت بودند. امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود برزیل موجب شد تا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. اکثر پاس های سعید معروف به شهرام محمودی می رسید و این موضوع به خوبی توسط برزیلی ها آنالیز شده بود.

در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ به سود برزیل لوزانو تصمیم گرفت میرزاجانپور و مهدوی را جایگزین معروف و محمودی کرد.

در امتیاز ۲۳ بر ۱۸ رزنده در خواست بازبینی مجدد کرد اما درخواست وی اشتباه بود و امتیاز به ایران رسید. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود شاگردان رزنده خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود برزیل

ست دوم را ایران و برزیل پایاپای آغاز کردند و در امتیاز سوم بازی به تساوی کشیده شد، اما در امتیاز ۵ بر ۴ برزیلی ها از شاگردان لوزانو پیشی گرفتند. سرویس رزنده موجب شد تا اختلاف امتیاز تیم ها به ۲ برسد و نتیجه بازی ۸ بر ۶ به سود برزیل شد تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.

اکثر امتیازات ایران از اشتباهات سرویس برزیلی ها کسب شد. در امتیاز ۱۰ بر ۸ به سود برزیل لوزانو تصمیم گرفت تا معنوی نژاد را روانه میدان کند؛ وی جایگزین زرینی شد تا در دریافت اول به تیم ملی ایران کمک کند.

معنوی نژاد جوان توانست امتیاز دهم را برای ایران به ارمغان بیاورد. در ست دوم ملی پوشان ایران شرایط بهتری نسبت به ست اول داشتند؛ گویا با شرایط سالن هماهنگ تر شده بودند، اما همچنان دریافت اول ایران مشکل داشت و توپ ها به خوبی به دست سعید معروف نمی رسید. در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود شاگردان رزنده تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

سعید معروف در این مسابقه عملکرد خوبی در سرویس نداشت و بارها توپ را به تور زد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۳ به سود برزیل بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید بازیکنانش به جریان بازی بازگردند. وقفه های لوزانو بی تاثیر بود؛ وی در امتیاز ۲۱ بر ۱۴ به سود برزیل بازهم درخواست وقت استراحت فنی کرد.

در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود شاگردان رزنده خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود برزیل

در این ست لوزانو تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد. شریفات جایگزین غلامی شد. مباشری و معنوی نژاد هم به جای عبادی پور و زرینی وارد زمین شدند. این تغییرات بازی را به سود ایران رقم زد تا اینکه در امتیاز ۶ بر ۳ به سود ایران این بار رزنده مجبور شد درخواست وقت استراحت کند. شاگردان لوزانو تا امتیاز ۸ بر ۷ توانستند برتری خود را حفظ کنند تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.

برزیلی ها توانستند در امتیاز ۹ بازی را به تساوی بکشانند، اما لوزانو در خواست بازبینی مجدد کرد که البته درخواست وی هم اشتباه بود. امتیاز ۱۲ برای برزیل توسط جای خالی تماشایی رزنده برای طلایی پوشان کسب شد. هر دو تیم در ست سوم اشتباهات زیادی در سرویس داشتند.

میرزاجانپور و مهدوی در امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به سود ایران جایگزین معروف و محمودی شدند. ساتکمپ که از سرویس زن های خوب برزیل بود توانست بازی را در امتیاز ۱۴ مساوی کند، اما شاگردان رزنده بلافاصله امتیاز ۱۵ را به دست آوردند تا همچنان برتر از حریف باشند.

شاگردان رزنده زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود برزیل تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. طلایی پوشان برزیل خیلی زود توپ و میدان را بازهم در اختیار گرفتند تا نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۵ شود و لوزانو بازهم درخواست وقت استراحت فنی کند. لوزانو بارها به شاگردانش تذکر داد که بیشتر با دست دفاع بازی کنند. این ست با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

برزیلی ها به خوبی از خستگی بازیکنان ایران و شرایط میزبانی استفاده کردند و توانستند در سه ست متوالی ایران را شکست دهند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که تیم ملی والیبال برزیل با کسب ۹ مدال طلا، ۵ نقره و ۴ برنز در صدر پرافتخارترین‌های لیگ جهانی است. این تیم در سال‌های ۱۹۹۳، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ صاحب عنوان قهرمانی شده تا بیش از قبل خود را به عنوان قدرت اول این رقابت‌ها معرفی کند، اما تیم ملی والیبال ایران که برای چهارمین بار در طول تاریخ مجوز حضور در رقابت‌های لیگ جهانی را به دست آورده است، امسال با هدف تثبیت جایگاه خود در سطح یک این رقابت‌ها با سرمربی جدید به میدان می‌رود.

تیم ایران در سال ۲۰۱۳ (نخستین حضور) با هدایت خولیو ولاسکو به مقام نهمی دست یافت، در سال ۲۰۱۴ (دومین حضور) با هدایت اسلوبودان کواچ عنوان چهارمی را به دست آورد و سال ۲۰۱۵ نیز در سومین حضور خود با اسلوبودان کواچ ضمن تثبیت جایگاه خود در جمع هشت تیم برتر، عملکرد خوبی نیز به نمایش گذاشت.

مرحله مقدماتی سطح یک بیست‌وهفتمین دوره لیگ جهانی والیبال با حضور ۱۲ تیم فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان از ۲۷ خرداد تا ۱۳ تیرماه پیگیری می‌شود. تیم‌های ایران، آرژانتین، آمریکا و برزیل در هفته نخست این رقابت‌ها در گروه B۱ با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منوچهر

      به لوزانو بگید هیچی نیستی با این تیم درپیتی

    • فرحناز

      این طور نیست میشد خستگی رو تو چشای والیبالیستها دید برزیل خیلی استراحت داشته ولی ایران نه حالا فدای سر تک تک شون

    • یاسر ندری

      بچه ها عیبی نداره قوی باشین به خودتون بیاین شما میتونید شگفتی ساز باشین به همه نشون بدین آریایی یعنی مغز دنیا

    • sahar

      ولاسکو؟؟؟ اونم تو برزیل؟ ولاسکو سرمربی ارژانتینه..چه ربطی به برزیل داره اخه:|

      پاسخ ها

      • امیر

        عزیز لیگ جهانیه، آرژانتینم حضور داره، ولاسکو اومده بود بازی رو آنالیز کنه

    • Irani

      اونا میزبان بودن ....
      بهترین مربی حهان رو دارن ....
      هزاران تماشاچی تشویقشون می کردن ...
      تیم ما هم خسته بووووو. ....
      پس نباید توقع برد می داشتیم ....
      غفور و قاعمی هم نداشتیم .....

    • sahar

      ولاسکو؟؟؟ اونم تو برزیل؟ ولاسکو سرمربی ارژانتینه..چه ربطی به برزیل داره اخه:|

    • بدون نام

      ولاسکوکیه بابا؟
      رزنده بود مربیشون
      ولاسکو مال ارژانتینه
      بازیو ندیدین رزنده بااون حرص خوردناش

    • بدون نام

      بابا اون ولاسکو رو درست کنین تو رو خدا ولاسکو کجا بود

      پاسخ ها

      • امید

        بابا ولاسکو تماشاچی بوده ببخشیدا خب آرژانتین هم تو سطح 1 بازی داره

    • سعید

      ولتسکو بابا تو تماشگرا بود

    • منوچهر

      مگه ارژانتین جزو 12 تیم نیست ،خوب ولاسکو به عنوان مربی ارژانتین حضور داشت وبازی راتماشا میکرد

    • بدون نام

      اولا تیم هنوز خسته بودن و تمرکز نداشتن .دوما ایشالله مسابقات بعدی بهتر بازی میکنن سوما ولاسکو را یه لحظه تصویرش را نشون دادن و گرازشگر هم گفت واسه دیدن بازی اومده!!! اگر بازی را کامل میدیدی خودت متوجه میشدی!!! به جای توهین به تیم براشون دعا کنید خدا سلامتی بهشون بده و مسابقات بعدی پیروز بشن ایشالله

    • بدون نام

      بچه ها خیلی خسته بودن
      کاملا مشخص بود
      بنده خداها تازه از مسابقات برگشته بودن

    • بدون نام

      سلام به دوستان وخسته نباشید به بچه های تیم ملی بازیهای بعد جبران میکنید. دوستان مطلبو خوب بخونید بعد اظهار نظر در مورد مطب بدید ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج