جاباما
۳۴۱۷۳۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

میزان ریزگردها در آبادان؛ ۶ برابر حد مجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:میزان ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در پی استقرار گرد و غبار شدید در منطقه در ساعت ۱۸ پنجشنبه به یکهزار و ۳۸ میکروگرم بر متر مکعب معادل شش برابر حد مجاز رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:میزان ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در پی استقرار گرد و غبار شدید در منطقه در ساعت ۱۸ پنجشنبه به یکهزار و ۳۸ میکروگرم بر متر مکعب معادل شش برابر حد مجاز رسیده است.

میزان حد مجاز ریزگردهای معلق در هوا، تا حدود۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب می باشد.

سیداحمد موسوی آزاد اظهار کرد:بر اساس اطلاعات اداره هواشناسی شهرستان، وزش باد شدید در این منطقه، شکل گیری توده های گرد و غبار و نفوذ به خوزستان را به همراه داشته است.

وی از مردم به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی ، گوارشی و سالمندان خواست به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۷ خردادماه و جمعه ۲۸ خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می وشد.

هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج