۳۴۱۹۹۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

زمان به نفع اصلاح‌ طلبان در حال گذر است

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: زمان به نفع اصلاح‌طلبان در حال گذر است.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: زمان به نفع اصلاح‌طلبان در حال گذر است.

علی شکوری‌راد در دیدار با اعضای حزب اتحاد ملت ایران در خراسان رضوی اظهارکرد: بعد از برگزاری ماراتن نفس‌گیر انتخابات مجلس دهم که در سطح ملی در مجموع یک پیروزی برای اصلاح طلبان بود، نتیجه انتخابات در شهر مشهد به گونه ای رقم خورد که خستگی بر تن دوستان اصلاح‌طلب باقی ماند.

شکوری‌راد با تاکید بر اینکه در این انتخابات توانستیم دستاورد پیروزی داشته باشیم، تصریح کرد: ابتدا بنای ما بر این بود تا افراطیون به مجلس راه پیدا نکنند، اما با همت مجموعه کنش گران سیاسی و اقبال مردم پیروزی به دست آوردیم و به ریاست مجلس چشم‌داشت پیدا کردیم.

وی با طرح این پرسش که چگونه این مسیر توسط اصلاح طلبان پیموده شد، اظهار کرد: مرور چگونگی طی این مسیر به ما این درس را می دهد که که چطور ادامه این راه را بپیماییم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه زمان به نفع اصلاحات در حال گذر است، بیان کرد: اگر بتوانیم موجودیت خود را در صحنه سیاسی حفظ کنیم زمان شرایط را به نفع ما تغییر خواهد داد، از سال ۸۸ به این طرف ما به دلیل حفظ این رویکرد توانستیم دستاوردهایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما هم در هدف و هم در روش اصلاح طلب بودیم، خاطرنشان کرد: ما علی‌رغم فشارها هدف و روش خود را رها نکردیم و این باعث بقای اصلاح طلبان در صحنه سیاسی کشور شد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با تاکید بر اینکه امروز اصلاح طلبی دعوت به اصل انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز بحث بر سر این است که چه کسانی انقلابی هستند، به نظر من اصلاح‌طلبان انقلابی تر از هر کس دیگری هستند، چراکه آنان بر ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید می کنند.

شکوری‌راد یادآور شد: اساسا ما پیام ۲ خرداد را به نو شدن انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ترجمه کردیم، وقتی سال ۷۶ می‌گفتند پیام دوم خرداد چیست، می‌گفتیم پیام ۲ خرداد بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: کسانی که دم از انقلابی بودن می زنند اما برای آنان فساد و مبارزه با آن مهم نیست، کسانی که عدالت و حتی زندان رفتن برایشان مهم نیست، آیا این‌ها می‌توانند ادعای انقلابی بودن کنند و بعد اصلاح‌طلبان را به انقلابی نبودن متهم کنند؟

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با تاکید بر اینکه انقلابیون اصیل اصلاح‌طلبان هستند که امروز بر همان معیارهای انقلاب اسلامی تاکید و پافشاری می‌کنند، گفت: البته انقلابی بودن به معنای مخالفت با اجرای قانون هرگز ارزش نیست، چگونه عده ای خود را انقلابی می دانند اما به خود اجازه می دهند تمام ضوابط و معیارهای قانونی را زیر پا بگذارند، هر اقدامی بر خلاف قانون حرکتی ضد انقلابی است، نمی‌شود بر خلاف قانون اساسی شعار داد،عمل کرد و بعد خود را انقلابی نامید.

وی تاکید کرد: انقلابی بودن ارزش است به شرطی که با معیارهای انقلابی اسلامی هم سازگار باشد نه اینکه در رفتار غیر قانونی و خشونت آمیز خلاصه شود، ما طی سالهای گذشته علی رغم همه فشارها گفتمان اصلاح‌طلبی را حفظ کردیم از تجربه های گذشته درس گرفتیم و تلاش کردیم تا دایره اصلاح طلبی را گسترده تر کنیم.

شکوری‌راد یادآور شد: ما با حمایت از روحانی در سال ۹۲ -کسی که ادعای اصلاح‌طلبی نداشت اما شعارهای اصلاح‌طلبی می‌داد- توانستیم شمول این دایره را گسترده‌تر کنیم، در انتخابات مجلس این دایره را گسترده‌تر کردیم، حتی برخی از معتدلین وارد این دایره شدند و ما بزرگ‌تر شدیم و رقیب ما کوچک‌تر.

وی با بیان اینکه با حفظ این رویکرد می‌توانیم قدم‌های بعدی را استوارتر برداریم، خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات دستاوردی داشتیم نباید به خود غره شویم، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باید خطوط راهنمای خود را برای حفظ و تداوم پیروزی‌ها به دست بیاوریم، سرمایه ما هم در این راه ایجاد اعتماد و انسجام میان رهبران سیاسی، احزاب، کنش گران و دانشجویان بوده و در لایه لایه این بخش‌ها حرکت انسجام بخش باید صورت گیرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد: زمانی که مردم در انتخابات اخیر دیدند در سطوح مختلف سیاسی پیام واحدی وجود دارد در صحنه انتخابات حاضر شدند، اگر بنا بود پیام متفاوتی به مردم داده شود آنان دچار سردرگمی می شدند اما حفظ انسجام مردم را از سردرگمی نجات می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم پیام واحد سیاسی بگیرند نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند، گفت: در سال ۹۲ مردم احساس کردند در سطح بالا کار سیاسی شفاف وجود دارد و اختلاف کنار گذاشته شده به همین جهت به صحنه آمدند و حماسه سیاسی سال ۹۲ را رقم زدند.

شکوری‌راد با اشاره به اینکه ممکن است برای برخی این سوال ایجاد شود که اگر شما به این نکته توجه داشتید پس چرا در انتخابات رئیس مجلس بحث شما دوگانه شد و چرا در حالیکه دستاورد شیرین پیروزی در انتخابات رقم خورده بود ناگهان پیام های متفاوت از سوی ائتلاف فراگیر امید به بدنه اجتماع داده شد، گفت: این یک آفت است و اگر به خوبی تدبیر و درایت نشود ممکن است دستاوردهای گذشته را مخدوش کند.

وی با اشاره به انتخاب هیات رئیسه دائم مجلس دهم گفت: انتخاب هیات رئیسه مجلس در مجموع اتفاق غیر قابل قبولی نبود، وجود اصلاح طلبان در کنار اصولگریان در ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم این نوید را می‌دهد که شعار تعامل اصلاح طلبان به منصه ظهور می رسد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما باید معطوف به حفظ دستاوردها و حفظ آنچه تاکنون به دست آورده‌ایم باشد، گفت: تمام تلاش بنده نیز در حزب اتحاد ملت ایران این است که نقش این حزب در عرصه سیاسی چیزی جز وحدت بخشی در عرصه سیاسی جامعه نباشد، این رویکرد را باید حفظ کنیم چراکه اگر منافع ملی ما و پس از آن منافع مجموعه اصلاحات تامین شود آن گاه منافع حزب اتحاد ملت ایران نیز تامین خواهد شد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران خاطرنشان کرد: منافع حزبی ما هیچ گاه تقدم بر منافع مجموعه اصلاحات نداشته و نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اره یه چند ماه دیگه رکود باشدوچند تا فیش حقوقی دیگه از دولت بازنشسته ها به بیرون درز کند بعد به جای پیگیری بگن امنیتی اش نکنید حتما به نفع اصلاح طلبان سپری میشد همین مجلس هم چند ماه دیگه برگزار میشد حتی عارف هم رای نمی اورد

    • علی

      آقا شکوری راد.این بستگی به این دارد که اولا شما اصلاح طلبان بتوانید توده مردم را از خودتان راضی نگهدارید نه فقط اطرافیانتان را دوما از دورهای قبل درس گر فته باشید وزیاد مغرور نشوید چون به نظر من مردم کشته ومرده هیچ گروهی نیستند

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد،
      تازه تر از تازه تری میرسد،

      به به به ، عجب،
      جنانب آقای سانسورچیان بنگار،

    • بدون نام

      به گند زدنتون ادامه دهید وبهش افتخار کنید تاریخ در مورد خیانت شما قضاوت میکند کاری کردید که جیبوتی هم برای ما شاخ وشانه میکشه درفرودگاه عربستان به جوانانمان تجاوز کردندند در منا مردم ما را به عمد کشتند این از برکات دولت اصلاحات است بازم بگم...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج