۳۴۱۹۹۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«سلطان اسپم» به زندان افتاد!

«سنفورد والاس» مردی که به دلیل فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی به «سلطان اسپم» معروف شده بود، به دو سال و نیم حبس محکوم شد و پرداخت ۳۱۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

وب سایت برسام: «سنفورد والاس» مردی که به دلیل فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی به «سلطان اسپم» معروف شده بود، به دو سال و نیم حبس محکوم شد و پرداخت ۳۱۰ هزار دلار جریمه محکوم شد. والاس پیش از این هم به دلیل اسپم در شبکه‌های مجازی نزدیک به یک میلیارد دلار جریمه شده بود که البته به دلیل اینکه آهی در بساط نداشت، عملا جریمه‌ای هم پرداخت نکرد!

«سلطان اسپم» به زندان افتاد!

سنفورد والاس که او را به نام اسپمفورد والاس هم می‌شناسند، نخستین‌بار در سال‌های دهه‌ی ۱۹۹۰ در پی شکایت AOL به دادگاه کشیده شد، اما به دلیل نبودن قوانین ضد-اسپم، محکومیتی هم گریبان‌گیر او نشد. اما در سال ۲۰۰۷ و در پی شکایت شبکه‌ی اجتماعی MySpace بار دیگر به دادگاه کشیده شد و این‌بار، نخستین محکومیت ۴ میلیون دلاری‌اش را از دادگاه دریافت کرد. والاس با استفاده از یک نرم‌افزار، ۳۰۰ هزار اکانت MySpace را مدیریت می‌کرد و تنها در سال ۲۰۰۶ نزدیک به ۹۰۰ هزار پیام اسپم ارسال کرده بود.

اما این محکومیت پایان کار او و شرکت اسپمینگ او Cyber Promotions نبود. بر اساس پرونده‌ی والاس، او متهم است که تنها در دو سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و تنها در محیط شبکه‌ی اجتماعی Facebook، ۲۷ میلیون پیام اسپم ارسال کرده است. این فعالیت‌ها بار دیگر پای والاس را به دادگاه باز کرد. دادگاه این‌بار برای شبکه‌ی اجتماعی MySpace مبلغ ۲۳۰ میلیون و برای Facebook مبلغ ۷۱۱ میلیون دلار غرامت در نظر گرفت.

حالا این‌بار قرار است پای سلطان اسپم به زندان هم باز شود. به نظر می‌رسد جریمه‌های قبلی هیچ تاثیری در رفتار آقای والاس نداشته و حالا، به در خواست دادستان ایالتی، او ناگزیر است دو سال و نیم آینده را در یکی از زندان‌های ایالتی بگذارند. البته تا اینجا هم شانس با والاس یار بوده؛ بر اساس قانون ضد-اسپم آمریکا که در سال ۱۹۹۷ تصویب شده، اشد مجازات برای اسپمینگ ۱۶ سال زندان است و معلوم نیست اگر اسپمفورد والاس لایق دریافت این حکم نیست، چه کسی لیاقت آن را خواهد داشت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج