۳۴۲۱۵۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

توصیه های مفید برای سفر کردن با بچه ها

سفر کردن با بچه ها صرف نظر از این که چند سال شان باشد، برای والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند کابوس است.

روزنامه آسیا - ترجمه رعنا اشرفی: سفر کردن با بچه ها صرف نظر از این که چند سال شان باشد، برای والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند کابوس است. مسئولیت نگهداری از بچه بسیار سنگین است و در هر نقطه از طول سفر نیز ممکن است با هزینه های غیرمنتظره مواجه شوید. در هر صورت اگر به فکر سفر جاده ای هستید یا می خواهید با فرزندان تان به تعطیلات بروید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

جدای از اینکه باید پول بیشتری را برای سفرتان کنار بگذارید، همچنین باید برای تمام جزییات و قدم هایی که در سفرتان برمی دارید برنامه ریزی کنید و خودتان را برای شرایط سخت سفر با بچه ها آماده کنید. به عنوان پدر یا مادر، باید تمام نیازهایی که ممکن است فرزندتان در طول سفر پیدا کند را بشناسید و برای سفر نیز آنها را مد نظر داشته باشید. در ادامه چند نکته مهم و نجات دهنده بیان شده اند که به شما کمک می کند چگونه در کنار فرزندان تان سفر خوبی داشته باشید.

توصیه های مفید برای سفر کردن با بچه ها

پاسپورت های شان را چک کنید

اگر زیاد اهل سفر باشید، پس حتما به طور مرتب پاسپورت تان را چک می کنید اما هنگامی که موضوع مربوط به پاسپورت فرزندان تان باشد، احتمال اینکه چک کردن پاسپورت آنها را فراموش کنید، زیاد است. هزینه پاسپورت های لحظه آخری بسیار زیاد است و همچنین دردسر و دوندگی زیادی دارد؛ پس به خودتان و کیف پول تان رحم و با چک کردن پاسپورت بچه ها پیش از سفر به خودتان هم که شده لطف کنید.

مقصد خانواده پسند

تنها به این دلیل که شما و همسرتان دوست دارید در سفر کارهای جالب و مورد علاقه خودتان را انجام دهید دلیل نمی شود که بچه ها نیز آن تفریحات را دوست داشته باشند. شاید شما بخواهید نصف سفرتان را به خرید بگذرانید یا آثار باستانی کشورهای مختلف را ببینید که این کارها طبیعتا حوصله بچه ها را سر می برد.

یادتان نرود که شما در حال سفر با فرزندان تان هستید که این یعنی نیازهای آنها باید در اولویت باشد. به دنبال مقصدی برای سفرتان باشید که هم شما و هم فرزندتان از آن لذت ببرید. برای فعالیت های خانوادگی و دسته جمعی که در سفر خواهید داشت، برنامه ریزی کنید و تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهید. حتی می توانید از بچه های تان هم نظر بپرسید و آنها را در انتخاب های تان دخالت دهید. یعنی از آنها بخواهید به شما کمک کنند که فعالیت مورد علاقه شان را انتخاب کنند.

توصیه های مفید برای سفر کردن با بچه ها

از کودک یاب استفاده کنید

فرودگاه ها و ایستگاه های قطار عموما مملو از جمعیت و شلوغ هستند و بسیاری از والدین گاهی اوقات فرزندان شان را گم می کنند. مقاصد محبوب گردشگری نیز بیش از حد شلوغ و پرازدحام هستند. پس اگر از گم شدن فرزندتان می ترسید، یک دستگاه کودک یاب بگیرید که بتوانید هر زمان که به صورت اتفاقی فرزندتان را گم کردید، او را هر جا که هست پیدا کنید.

البته این دستگاه نسبتا جدید است و خرید آن در ایران شاید کمی سخت باشد اما اگر بتوانید آن را تهیه کنید، دیگر در سفر نگران گم شدن کودک تان نیستید و برای سال های رشد کودک تان می توانید از آن استفاده کنید. قطعا آخرین چیزی که هر کسی در سفر می خواهد، خراب شدن آن یا گم کردن فرزندش است. همچنین نرم افزارهای مفیدی در بازار هستند که امنیت کوچولوهای شما را در طول سفر حفظ می کنند. با وجود این، کارکرد همه این گجت ها یا نرم افزارها را پیش از سفرتان امتحان کنید.

چمدان های سنگین را کنار بگذارید

لطفا وقتی که با اعضای خانواده سفر می کنید چمدان تان بزرگ و بزرگ تر از تنها سفر کردن است. با این حال، هنر بستن خانوادگی چمدان به آن سختی ها هم نیست که اغلب مادران فکر می کنند. فقط باید چند مورد را در نظر بگیرید و با توجه به آنها به راحتی می توانید حجم چمدان تان را کنترل کنید. آب و هوای مقصد سفرتان را چک کنید. بر اساس برنامه ریزی های پیش از سفر، فعالیت ها و سرگرمی هایی که خود شما و خانواده تان ممکن است در طول سفر داشته باشید را در نظر بگیرید.

چه مدتی قرار است در سفر بمانید و اینکه در این مدت در جا اقامت می کنید. با توجه به تمام موارد فوق می توانید تنها وسایل مورد نیاز سفرتان را جمع کنید و دیگر لازم نیست چمدان سنگینی با خود ببرید که بیشتر وسایل درونش در سفر استفاده نشود. از فرزندان تان بخواهید چیزهایی که می خواهند در سفر با خود داشته باشند را جمع کنند و در پایان ببینید کدام یک از وسایلی که جمع کردند ضروری است و کدام یک غیرضروری است. اگر خانواده بزرگی هم دارید، از همه اعضای خانواده بخواهید لیستی از وسایل مورد نیازشان تهیه کنند و شما در پایان لیست شان را بررسی کنید و لوازم غیرضروری را خط بزنید.

توصیه های مفید برای سفر کردن با بچه ها

محلی مناسب برای اقامت خانواده

اگر فرزندان تان در هتل یا مسافرخانه احساس راحتی نمی کنند، به دنبال مکان های دیگری برای اقامت خود در سفر باشید. به خاطر داشته باشید که شاید چیزهایی که برای شما احساس فوق العاده ای به همراه داشته باشند، ممکن است به فرزندان تان احساس وحشتناکی بدهد.

معمولا بچه ها مکان هایی را دوست دارند که بتوانند در آنجا بازی کنند. تحمل قرار گرفتن در محیط های بسته با قوانین سخت برای بچه ها بسیار سخت است. شما به عنوان والدین حتما می دانید که بچه ها عاشق بازی و تفریح هستند و حتی در خانه هم دست از بازی بر نمی دارند. پس باید به فکر ارضای این نیاز بچه ها هم باشید. پس باید به دنبال هتل های مناسبی بگردید که امکانات خوبی را برای شما و فرزندتان فراهم کند و به این ترتیب بچه ها را مسحور خود کند و در عین حال به جیب شما هم زیاد فشار نیاورد.

آنها را سرگرم نگه دارید

حتما لازم نیست برای اینکه کوچولوی خود را سرگرم نگه دارید، کلی اسباب بازی، شکلات و خوراکی یا یک تبلت پر از بازی با خود ببرید. به جای این می توانید آنها را تشویق کنید که کتابچه ای از سفرشان درست کنند یا از اتفاقات سفرشان کتاب صوتی با صدای خودشان ضبط کنند و در آن داستان هایی که اتفاق می افتد را بازگو کنند. همچنین می توانید یک دوربین به آنها بدهید تا لحظات با ارزش خود رد طول سفر را ضبط کنند. بازی های هوشی یا تخته ای نیز می توانند گزینه های خوبی باشند.

توصیه های مفید برای سفر کردن با بچه ها

جعبه کمک های اولیه

این موضوع حتی برای کوچک ترین سفرهای جاده ای هم لازم است. اگر شما به راحتی می توانید از پس سردردتان برآیید، فکر نکنید که فرزندتان هم می تواند با آن کنار بیاید! اگر نمی دانید در جعبه کمک های اولیه کودک تان چه چیزهایی باید بگذارید، به پزشک کودک تان مراجعه کنید؛ چرا که هم بچه ها با هم متفاوتند و هم داروها با یکدیگر فرق دارند. تصور نکنید داروهایی که برای خودتان می برید برای بچه ها نیز قابل استفاده اند. به عبارتی سر خود برای بچه دارو تجویز نکنید و حتما از قبل با پزشکش مشورت کنید.

سفر با بچه ها بسیار هیجان انگیز و جالب است. اولین سفر شما با کودک تان ممکن است خیلی هیجان انگیز نباشد اما با آماده سازی دقیق می توانید این سفر خانوادگی را تبدیل به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای عمرتان کنید. به بچه ها نیز حق اظهارنظر درباره برنامه ریزی های سفرتان بدهید. آنها خیلی خوب می توانند به شما کمک کنند. به شما قول می دهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج