جاباما
۳۴۲۳۸۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دعوت مرکل از روحانی برای سفر به آلمان

هفته‌نامه "اشپیگل" نوشته است که صدراعظم آلمان تسلیم فشار محافل تجاری و اصرار وزیران خارجه و اقتصاد ‌شده و روحانی را برای دیدار رسمی از آلمان دعوت خواهد کرد. این دیدار در سال جاری انجام می‌‌گیرد.

عصر ایران:به گزارش دویچه وله، هفته‌نامه "اشپیگل" به نقل از محافل دولتی در برلین نوشت که حسن روحانی در سال جاری از آلمان فدرال دیدار خواهد کرد.

فرانک والتر اشتاین مایر و زیگمار گابریل، وزیران خارجه و اقتصاد (هر دو از حزب سوسیال دمکرات) از مدت‌ها قبل به صدراعظم آلمان (از حزب دمکرات مسیحی) فشار می‌‌آورند تا حسن روحانی را برای دیداری رسمی از این کشور دعوت کند. این دو پیش‌تر و پس از توافق هسته‌ای به تهران سفر کرده‌‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از اشپیگل نوشت، صاحبکاران و سرمایه‌گذاران آلمانی نیز بارها از مرکل خواسته‌اند راه را برای چنین سفری باز کند. در گزارش اشپیگل، از قول یکی از وزرای احزاب متحده آمده که محافل اقتصادی کشور نیز در تصمیم مرکل و تجدیدنظر او در عدم دعوت از روحانی نقش داشته‌اند.

صدراعظم آلمان تا کنون با سفر روحانی به کشورش به خاطر حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان و رژیم اسد و هم‌چنین به رسمیت نشناختن اسرائیل مخالفت ورزیده است.

دو روز پیش از اعلام این خبر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران همراه با معاونان خود در راه بازگشت از اجلاس "اسلو فوروم" ساعاتی را در برلین به سر برد. وزیر خارجه آلمان ضیافت شامی به افتخار ظریف ترتیب داد و او را جواد خطاب کرد.

وزیر خارجه ایران در این مهمانی، نزدیک‌تر شدن روابط ایران و آلمان را برای تثبیت صلح و آرامش در خاورمیانه مفید دانست و گفت: «هیچ کشوری از این که ایران تبدیل به یک کشور توسعه‌یافته شود و یک شریک خوب برای آلمان باشد ضرر نخواهد دید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اقا

      المان یه کشور پیشرفته توصیه میشود روابط دوستانه فی ما بین شکل بگیرد صنعت دارو لوازم خانگی ماشین گردشگری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج