جاباما
۳۴۲۴۰۶
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

متهم: باز هم می‌گویم همسرم را نکشته‌ام

مرد جوانی که متهم است همسر نوعروسش را به قتل رسانده، اتهام خود را انکار کرد و گفت همان‌طور که از ابتدای تشکیل پرونده گفته‌ام، قاتل نیستم.

روزنامه شرق: مرد جوانی که متهم است همسر نوعروسش را به قتل رسانده، اتهام خود را انکار کرد و گفت همان‌طور که از ابتدای تشکیل پرونده گفته‌ام، قاتل نیستم.

متهم که در شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شد، گفت همسرش را دوست داشت و هیچ‌وقت به قتل او فکر نکرده ‌است.

این در حالی است که پیش از این،متهم در شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده و دادگاه او را با وجود انکار اتهام به سبب دلایلی، ازجمله شهادت شهود، پیراهن خونی و اختلافات قبلی متهم با همسرش، مجرم شناخته و به قصاص محکوم شده بود. این حکم از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاده‌ شد.

روز گذشته متهم پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: مازیار که از تاریخ ١٦ آبان سال ٨٩ در بازداشت به سر می‌برد، متهم است همسرش فرشته را به قتل رسانده‌ است. براساس گزارش پرونده، مازیار عصر شنبه با مأموران پلیس تماس گرفت و به آنها گزارش داد همسرش فرشته کشته شده ‌است. او ادعا کرد وقتی وارد خانه شده، جسد همسرش را دیده و بلافاصله مأموران را باخبر کرده است.

با وجود انکارهای متهم درباره اطلاع‌داشتن از نحوه وقوع جنایت، تحقیقات بازپرس ویژه قتل ادامه یافت و در بررسی‌ها مشخص ‌شد شاهدانی وجود دارند که سعید را حین ورود و خروج به خانه قبل از این حادثه دیده‌اند درحالی‌که سعید مدعی ‌است در طول روز به خانه نرفته و بیرون از منزل مشغول کار بوده است. ضمن اینکه شاهدی در پرونده وجود دارد که گفته مقتول و متهم را روز حادثه در خیابان در حال جروبحث دیده ‌است. همسایه‌ها نیز شهادت داده‌اند خودرو مقتول را ساعاتی قبل از وقوع این قتل در خانه‌اش دیده‌اند.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم زمان گزارش قتل به پلیس، کاملا خونسرد بود و خونسردی در برابر چنین قتلی غیرطبیعی است و نشان می‌دهد متهم آمادگی مواجهه با چنین صحنه‌ای را داشت. همچنین آلت قتل، چاقویی از سرویس چاقوی مقتول بود که فقط مقتول و قاتل از جای نگهداری این سرویس مطلع ‌بودند. نکته بعدی اینکه دستشویی و حمام نیز شسته‌ شده ‌بود که به نظر می‌رسد این کار برای ازبین‌بردن آثار قتل انجام شده ‌است.

مطابق گفته‌های خانواده مقتول، او زنی بسیار محتاط بود و درِ خانه‌اش را روی غریبه باز نمی‌کرد. نماینده دادستان درادامه گفت: همچنین پیراهن خونی متعلق به متهم که آغشته به خون مقتول بود، نیز کشف شده و با توجه به خشم و کینه‌ای که متهم نسبت به همسرش داشته، با وجود اینکه او در مراحل مختلف تحقیقات حاضر به اعتراف نشده، به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی را دارم.

ضمن اینکه یادآوری می‌کنم متهم یک‌بار از سوی شعبه ٧١ به قصاص محکوم شده، اما دیوان‌عالی کشور حکم صادره را نقض کرده و اما دادسرا بر نظر خود باقی است. درادامه ضمن اینکه خواهران و برادران مقتول به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند، یکی از خواهران مقتول که رابطه نزدیکی با فرشته داشت، در جایگاه حاضر شد و گفت: خواهرم هشت‌ماه قبل از مرگ با مازیار ازدواج کرد. او شوهرش را خیلی دوست داشت اما از همان ابتدا مشکلاتی باهم داشتند. سپس متهم در جایگاه حاضر شد.

او اتهام قتل را رد کرد و گفت: روز حادثه صبح زود از خانه بیرون رفتم و نزدیک ساعت هفت شب به خانه برگشتم در را باز کردم و دیدم زنم دمر روی زمین افتاده ‌است. اول فکر کردم برق او را گرفته، اما بعد دیدم خون روی زمین ریخته ‌است. بلافاصله با مادرم تماس گرفتم. باوجود آنچه اولیای‌دم می‌گویند، من با زنم مشکل خاصی نداشتم و او را خیلی دوست داشتم و ما رابطه خوبی با هم داشتیم.

چون آدم خونسردی هستم، همه از رفتار من در مقابل کشته‌شدن همسرم تعجب کردند. متهم درباره پیراهن خونی کشف‌شده هم گفت: این پیراهن از سوی خانواده همسرم به پلیس داده شد. قبول دارم پیراهن برای من است، اما اگر واقعا زمان قتل آنجا بود حتما مأموران پیدا می‌کردند درحالی‌که مأموران پیدا نکردند، بلکه خواهر همسرم پیدا کرد و او را به مأموران داد. آنها می‌خواهند من را متهم کنند.

درادامه وکیل متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: در بررسی جسد تار مویی پیدا کردند که متعلق به مقتول و موکل من نبوده‌، بنابراین شخص دیگری در محل بوده ‌است ضمن اینکه موکل من هیچ‌وقت به قتل اعتراف نکرده و از ابتدا منکر بوده ‌است. براساس مدارک موجود، خواستار صدور حکم قانونی هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الکی

    • احسان

      شوهر بیچاره ک نکشته چرا زور زور میخواین گردنش بزارید،امان از همسایه های فضول

    • فاطمه

      اگه 1 درصد امکان این باشه که بی گناه باشه باید صب
      رکنن و حکمی ندن شاید راست میگه

    • بدون نام

      باید بیشتر تحقیق بشه

    • اتناداوری

      دوست داشتم زندگی بهتر از چیزی که هست میبود

      پاسخ ها

      • sara

        واقعا ای کاش زندگیها بهتر میشد

    • بدون نام

      ممکنه کار اون نباشه

    • مهدی

      کار خودش بوده باید اون خونی که روی پیراهن بوده ازامایش بشه خانواده مقطول از کجا خون اینو اوردن وروی پیراهن مالیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج