جاباما
۳۴۳۱۹۴
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

کاهش سود بانکی به کمک بورس می‌آید؟

با اینکه رئیس کل بانک مرکزی از کاهش سود سپرده‌ها در اول تیر ماه خبر داده، نماگر بازار امروز در یک روند نزولی وارد کانال ۷۲ هزار واحدی شد.

خبرگزاری ایسنا: با اینکه رئیس کل بانک مرکزی از کاهش سود سپرده‌ها در اول تیر ماه خبر داده، نماگر بازار امروز در یک روند نزولی وارد کانال ۷۲ هزار واحدی شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای شروع معاملات امروز با شیب نسبتا زیادی شروع به سقوط کرد و از کانال ۷۳ هزار واحدی هم پایین تر رفت. ولی در ادامه، روند خود را تغییر داد و اندکی بالا رفت. البته این افزایش شاخص چندان دوام نیاورد و بازار دوباره روند کاهشی خود را ادامه داد تا در تراز ۷۲ هزار و ۲۱۵ واحدی ایستاد.

این روند کاهشی در بورس اوراق بهادار تهران در حالی رخ می دهد که رئیس کل بانک مرکزی ایران از کاهش سود سپرده‌های بانکی تا رقم ۱۵ درصدی آن هم از ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۵ خبر داده و عده ای از فعالان بازار سرمایه نیز معتقدند با محقق شدن این وعده سرمایه بیشتری به بورس تهران جذب خواهد شد. اما در هر حال این خبر نیز نتوانسته از روند سقوط شاخص تالار شیشه‌ای جلوگیری کند و نماگر بازار هر روز رکورد جدیدی را در جهت افت بورس تهران نشان می‌دهد.

از طرفی عرضه های بلوکی سهام نیز نتوانسته از روند کاهشی دماسنج بازار بکاهد و مشخص نیست که بورس تهران تا چه زمانی می خواهد در رکود محض به سر برد.

این طور که مشخص است خبر هایی به ظاهر خوب یا در باطن خوب اما غیر عملی، این بار نمی تواند سرمایه گذاران را متقاعد کند که سرمایه خود را در معرض انواع ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک بازار ایران قرار دهند.

پس از توافقات ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اجرایی شدن برجام بسیاری منتظر بودند که سرمایه گذاران خارجی به بورس اوراق بهادار تهران روی خوش نشان دهند و با روانه شدن سرمایه آن ها به بازار تهران، دماسنج بورس تا حدود زیادی به سمت مثبت سوق یابد. اما این روزها با رکود مداوم در تالار شیشه ای و روند کاهشی شاخص چندان نمی توان به ورود سرمایه گذاران خارجی امیدوار بود.

در سومین روز از معاملات این هفته تالار شیشه ای ارزش معاملات به بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۶۵۷ میلیون و ۱۰۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۸۴۴ واحد نوبت معامله بود.

امروز شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشت و بعد از آن فولاد مبارکه اصفهان و پالایشگاه نفت بندرعباس بیشترین سهم را در کاهش نماگر بازار داشتند.

در میان قریب به اتفاق نمادهای قرمز امروز مخابرات ایران بانک ملت و سرمایه گذاری دارویی تامین از انگشت شمار نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص کل بیشتر از این افت نکند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷.۷ واحد افت کرد و به رقم ۷۵۷.۷ واحدی رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج