۳۴۳۴۰۵
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

مخالفت اولیای دم با آزادی قاتل مادر

پسری که مرتکب قتل مادرش شده ‌است وقتی بعد از سال‌ها درخواست آزادی داد با مخالفت خواهر و برادرش روبه‌رو شد و آنها همچنان از دادگاه خواستند برادرشان در زندان بماند.

روزنامه شرق: پسری که مرتکب قتل مادرش شده ‌است وقتی بعد از سال‌ها درخواست آزادی داد با مخالفت خواهر و برادرش روبه‌رو شد و آنها همچنان از دادگاه خواستند برادرشان در زندان بماند.

مأموران پلیس مرداد سال ٨٧ جسد زن میان‌سالی را پیدا کردند که لای پتو پیچیده‌ شده‌ بود. تحقیقات مأموران نشان داد این زن نرگس نام‌ داشت و مدتی قبل خانواده‌اش اعلام کرده بودند او گم شده ‌است. مأموران متوجه شدند نرگس با پسرش کامران درگیری‌هایی داشت، به‌همین‌دلیل او را بازداشت کردند. کامران در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من با مادرم اختلافات زیادی داشتم، روز حادثه به‌شدت با او درگیر شدم و وی را به قتل رساندم.

متهم درباره اینکه چرا با مادرش اختلاف داشت، گفت: پدر و مادرم با هم اختلاف داشتند. من هم به همین دلیل مادرم را به قتل رساندم. بعد هم جسدش را لای پتویی گذاشتم و از خانه خارج کردم.

پرونده با توجه به تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. در جلسه رسیدگی بعد از اینکه نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند و خواستار صدور حکم قانونی شد، خواهران و برادران متهم هم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند و گفتند برادرشان را نمی‌بخشند. وقتی نوبت به متهم رسید او اتهام را قبول کرد و گفت: اختلافات شدیدی بین پدر و مادرم بود و من معتقد بودم حق با پدرم است.

روز حادثه سر این موضوع با مادرم بحث کردم و بعد هم آن‌قدر عصبانی شدم که نتوانستم خودم را کنترل کنم و مادرم را به قتل رساندم. برای اینکه کسی متوجه نشود چه کرده‌ام، جسد مادرم را لای پتو گذاشتم و از خانه خارج کردم. هرچند پشیمان شده‌ بودم، اما نمی‌توانستم چیزی را به عقب بازگردانم و مجبور بودم که جسد را از خانه خارج کنم. حالا هم از خواهران و برادرانم عذرخواهی می‌کنم و خواستار بخشش هستم.

هیأت قضات با پایان جلسه ‌رسیدگی وارد شور شدند و متهم را با توجه به درخواست اولیای ‌دم به قصاص محکوم کردند. رأی صادره از سوی دیوان‌عالی کشور تأیید و اجازه اجرای حکم هم صادر شد، اما از آنجایی که اولیای ‌دم نتوانستند تفاضل دیه را پرداخت کنند، حکم قصاص اجرا نشد تا اینکه متهم درخواست اعمال ماده ١٢٩ قانون مجازات اسلامی کرد و گفت چون اولیای‌ دم نمی‌توانند حکم را اجرا کنند و من هم سال‌هاست در زندان هستم، خواستار آزادی با وثیقه هستم. روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای ‌دم هم دعوت شده‌ بودند.

بعد از اینکه خواسته متهم مطرح شد، یکی از خواهران او گفت: متهم هرچند برادر من است، اما از نوجوانی شرور بود و دعوا می‌کرد. او مادرم را خیلی اذیت می‌کرد و حتی یک‌بار هم مادرم را آن‌قدر کتک زد که مادرم از دست او شکایت کرد و کامران به زندان محکوم شد. بعد از اینکه از زندان بیرون آمد، خیلی بهتر شده ‌بود و دیگر مادرم را اذیت نمی‌کرد. ما هم فکر می‌کردیم دست از کارهایش برداشته‌ است اما یکباره نمی‌دانم چه شد که دست به قتل مادرم زد.

او درباره اختلاف پدر و مادرش گفت: اختلافاتی که آنها داشتند مثل هر زوج دیگری بود. این اختلافات آن‌قدر عمیق نبود که به بچه‌ها کشیده ‌شود و کامران مجبور شود به خاطر پدرم، مادرم را به قتل برساند. البته ما پول نداریم تفاضل دیه را بپردازیم، اما راضی به آزادی او هم نیستیم و می‌خواهیم همچنان در زندان بماند. کاری که او کرده ‌است گذشت‌ناپذیر است و ما هم گذشت نخواهیم کرد. اولیای‌ دم دیگر هم گفته‌های این زن را تأیید کردند. در پایان هیأت قضات برای تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا درخواست متهم را قبول کنند یا خیر، وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تفاوت دیه را باید حاکمیت تقبل وحکم اجرا شود

    • میرزا

      آیا باید برای شخصی که زحمت مادر را نادیده بگیره و اونو به قتل، اون هم توی پتو بپیچید، یعنی طرح قتل مادر از قبل، باید آزاد باشد، وای بر احوال دبگران که از مادر دور ترند!!!

    • بهروز

      ابن فرد نمک نشناس نباید بهش فرصت داده بشه

    • بدون نام

      اعدام اعدام همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج