۳۴۳۶۵۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

هواپیماهای جدید کی به ایران می آیند؟

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات پرداخت های مالی، نخستین هواپیماهای جدید خریداری شده تا پیش از نوروز سال ۱۳۹۶ وارد ناوگان هوایی کشور شود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات پرداخت های مالی، نخستین هواپیماهای جدید خریداری شده تا پیش از نوروز سال ۱۳۹۶ وارد ناوگان هوایی کشور شود.

عباس آخوندی اعلام کرد: برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از شرکت ایرباس بیش از ۱۰ ماه است با طرف های خارجی در حال مذاکره برای پرداخت مبالغ آن هستیم زیرا مشکل در تحویل هواپیما نبود بلکه به علت تحریم های بانکی امکان پرداخت مبلغ این هواپیماها وجود نداشت.

وی گفت: با این حال قرارداد نهایی خرید این هواپیماها تاکنون امضا نشده است و درصددیم این هواپیماها در خطوط هوایی داخلی و خارجی به کار گرفته شوند.

*رکود بخش مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره رکود بخش مسکن نیز گفت: نباید اقدام هایی انجام دهیم که بخش مسکن دوباره دچار حباب تورم شود، زیرا این بخش به صورت مستقیم با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رابطه ندارد بلکه با افزایش قدرت خرید مردم، رونق می گیرد.

وی گفت: مداخله بیش از حد دولت در بخش مسکن اقدام نادرستی است، به طوری که قیمت یک واحد آپارتمان در هشت سال دولت گذشته بیش از ۹ برابر افزایش یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در دو سال و نیم گذشته قیمت مسکن روند کاهشی داشته است، گفت: این بخش در حال خروج از رکود است و تنها راهکار رونق بخش مسکن با افزایش پس اندازهای مردم و تعهد بانک ها به پرداخت تسهیلات خرید مسکن عملی است.

آخوندی که در یک برنامه سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت و گو می کرد، افزود: در دهه ۱۳۷۰ بیش از سه میلیون نفر برای تسهیلات مسکن پس انداز کردند تا بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی بر استفاده از رژیم پس انداز برای خانه دار شدن مردم تاکید کرد و گفت: از یک سال گذشته که پس انداز مسکن در بانک ها آغاز شده است تاکنون ۳۰ هزار نفر در مجموع مبلغ پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال( ۵۶۰ میلیارد تومان) پس انداز کرده اند .

وزیر راه و شهرسازی افزود: بانک مسکن در ازای هر شش ماه سپرده گذاری یک برابر مبلغ پس انداز تسهیلات می دهد و به عنوان نمونه اگر فردی ۴۰۰ میلیون ریال( ۴۰ میلیون تومان) در بانک پس انداز کند، پس از یکسال ۸۰۰ میلیون ریال(۸۰ میلیون تومان) تسهیلات دریافت می کند.

*پراکندگی جمعیت کشور

وی در ادامه درباره افزایش جمعیت در شهر تهران یادآور شد: در حالی که ظرفیت شهر تهران برای پنج میلیون نفر بود هم اکنون جمعیت آن به بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان تراکم جمعیت در سواحل مکران افزود: این در حالی است که تراکم جمعیت در سواحل جنوب کشور ۴.۸ نفر در کیلومتر مربع است. در بیشتر نقاط جهان تراکم جمعیت در سواحل دریاها قرار دارد در ایران بر عکس آن شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید اظهارداشت: سیاست دولت یازدهم تقسیم جمعیت به طور میانگین در کل کشور است .

*مسکن مهر

آخوندی درباره مسکن مهر نیز افزود: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شده است و ۶۰۰ هزار واحد باقیمانده نیز بیش از ۸۷ درصد پیشرفت کار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بیشتر واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می شود، گفت: هرچند متراژ واحدهای مسکن مهر بیش از ۷۰ متر مربع است اما در حقیقت مسکن مهر بیشتر وضعیت بساز و بفروش دولتی داشته است و تا سال آینده ۳۰ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس به مردم واگذار می شود.

آخوندی در پایان با بیان این که وزارت راه و شهرسازی با بلند مرتبه سازی در تهران با روند کنونی مخالف است، گفت: بلند مرتبه سازی بادهای سطحی را متوقف و آلودگی را در کلانشهرها افزایش می دهد و وزارت راه وشهرسازی درصدد است مقررات شهرسازی را تصویب و به شهرداری تهران ابلاغ کند.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه، ایران ایر خرید ۱۱۸ هواپیما از شرکت ایرباس و ۱۰۰ هواپیما از شرکت بویینگ را در دستور کار خود قرار داده است تا با استفاده از روش اجاره به شرط تملیک بتوانند این هواپیماها را وارد ناوگان هوایی خود کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدکمایی

      فقط میتونم بگم متاسفم از اینکه شما وزیر کشورم هستی

    • حمیدکمایی

      آخه برادر من چهل میلیون تومان رو از کجا بیاریم بزاریم توی بانک یکسال بخوابه البته خدارو شکر من بدون یک ریال سپرده گذاری به همت آقای نیکزاد صاحب مسکن مهر شدم .دلم برای بقیه جوانها میسوزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج