۳۴۴
۵۰۶۸
۵۰۶۸
پ

يادگاري‌هاي هفت‌سين

هرساله درتمام‌ خانه‌ها دراين ايام، فكر چيدن سفره هفت‌سيني متفاوت از سال‌هاي گذشته‌ درذهن همه اعضاي خانه است. مطمئن باشيد‌ تنها شما دراين فكر نيستيد، بلكه تمام خانواده‌هاي ايراني پايبند رسومات سنتي‌اند و دراين ايا‌م، درتكاپوي تدارك نوروزي زيبا هستند.

يادگاري‌هاي هفت‌سين
هرساله درتمام‌ خانه‌ها دراين ايام، فكر چيدن سفره هفت‌سيني متفاوت از سال‌هاي گذشته‌ درذهن همه اعضاي خانه است. مطمئن باشيد‌ تنها شما دراين فكر نيستيد، بلكه تمام خانواده‌هاي ايراني پايبند رسومات سنتي‌اند و دراين ايا‌م، درتكاپوي تدارك نوروزي زيبا هستند. ما هم تصميم داريم دراين صفحات به شما كمك كنيم تا بتوانيد به‌‌راحتي با ايده‌هايي جديد هفت‌سيني زيبا بچينيد. فكر‌كرديم شايد استفاده از يك المان كلي كه موضوعي خاص به سفره مي‌دهد، كار را زيباتر و پرهيجان‌تر جلوه دهد. حال اگر اين المان را از عناصر طبيعت انتخاب كنيم، هم‌ تناسب بيشتري با فصل تازه دارد و هم آرامش‌بخش به نظر خواهد رسيد.

يادگاري‌هاي هفت‌سين

قرآن سر سفره هفت‌سین، هم نماد حمایت و هم نماد دانش است. به عنوان مقدس‌ترين و پر بركت‌ترين عضو هفت‌سين ابتدا براي چيدن ميز از قرآن شروع مي‌كنيم. بهتر است براي قرآن جلدي از مخمل و سنگ‌هاي تزئيني هماهنگ با رنگ سفره آماده كنيم.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سیر نقش محافظ را در سفره ایفا می‌کند و خانه و ساکنان آن را از انرژی منفی و چشم زخم دور نگه‌مي‌دارد.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سیب سمبل سلامتی و عشق ساکنان خانه به یکدیگر است و باید به تعداد افراد خانه، سیب سالم و رسیده در سفره گذاشته شود. بهتر است در طول مدتی که سفره پهن است سیب‌ها خورده و سیب جدید جایگزین شود.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سمنو سمبل برکت است و بهتر است برای تقویت و تکمیل نقش آن، همراه شیرینی سر سفره آورده شود.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سکه نماد ثروت است و چه بهتر که آن را به همراه گندم سر سفره بیاوریم تا ثروتی را که به زندگی خود دعوت مي‌کنیم پربرکت باشد.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سماق به خاطر هم‌رنگ بودن با طلوع خورشید، یادآوری می‌کند که پس هر سختی، آسودگی است.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

اسپند را هميشه دود مي كنند تا از چشم و نظر هاي بد به دور باشند اين موضوع از قديم الايام در خانواده هاي ايراني اين رسم بوده است و برروي سفره هفت سين اسپند را قرار مي دهند تا به رسم هميشه دود كنند.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سبزه نماد رویش دوباره و شروع دوباره است، ولی باید توجه کرد که حتما دور سبزه‌ها با روبان بسته شده باشد تا از آشفتگی آن جلوگیری شود.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سنجد نماد روابط کاری و خانوادگی است، اگر در سال گذشته چندان معاشرت نداشتید و تمایل دارید در سال پیش رو معاشرت خود را افزایش دهید، امسال ظرفی بزرگ برای سنجد انتخاب کنید


يادگاري‌هاي هفت‌سين

در هفت سين مي‌توانيم از سبزه، سيب، سير، سركه، سكه، سمنو، سماق، سنجد و سنبل استفاده كنيم كه از قديم در جاي‌جاي ايران و تمامي سنت‌ها مرسوم بوده‌اند. تعداد سين‌هايي كه مي‌توانيم در سفره استفاده كنيم، بيشتر از هفت تا هستند ولي خيلي از خانواده‌ها همه آن‌ها را به خاطر شگون و بركاتي كه دارند در سفره جاي مي‌دهند. گندم، آويشن و اسفند از جمله چيزهايي هستند كه در تمامي هفت سين‌ها ديده نمي‌شوند ولي در مناطق مختلف بنا به رسم و رسومي كه دارند از آن‌ها استفاده مي‌كنند و به صورت سليقه‌اي است.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

سرکه علاوه بر صبر، نماد پاکی و زدودن آلودگی‌ها نیز هست. برای قرار دادن سرکه در سفره هفت‌سین حتما باید از یک ظرف مناسب برای این کار استفاده کنیم و معمولا نمی‌توانیم تزئین خاصی برای آن در نظر بگیریم. بهترین راه این است که سرکه را در ظرف تزئینی مناسب بریزیم و در صورت دلخواه کنار آن را با گل یا شمع تزئین کنیم. اگر بخواهیم که ۱۳ روز عید سرکه را روی میز نگه داریم بهتر است که آن را در ظرفی دردار بریزیم تا بوی آن محیط را پر نکند.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

آجیل نیز یکی از خوراکی‌های مخصوص عید است که همیشه یک کاسه از آن را در کنار سفره هفت سین قرار می‌دهیم. برای روزهای عید که همه دور هم جمع می‌شوند و به دید وبازدید می‌پردازند آجیل از تنقلات سر گرم‌کننده محسوب می‌شود. همانطور که می دانید ترکیبات آجیل ها انواع مختلفی دارد و برای این روزها بهترین گزینه، آجیل ۴ مغز شور است. البته خیلی بهتر است که پسته های آن با پوست باشد.


يادگاري‌هاي هفت‌سين

تخم مرغ رنگي از فانتزي ترين اركان اصلي هفت سين است كه به شكل هاي مختلف مي توانيم آنها را رنگ كرده و به مهمانانمان هديه دهيم. از چيزهايي كه هميشه در تمامي هفت‌سين‌ها مشاهده مي‌كنيم، تخم‌مرغ رنگي و ماهي قرمز هستند كه بيش از هر چيز ديگر شادابي و سرزندگي به سفره‌هايمان مي‌دهند. تخم مرغ‌هاي رنگي هميشه به عنوان يك عيدي جالب هم براي بچه‌ها و چه بسا بزرگ‌ترها بوده‌اند.


منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج