۳۴۴۶۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فارین پالیسی:

ملوانان آمریکایی مجازات می شوند

نتایج تحقیقات نظامی درباره اقدامات ناشیانه تفنگداران آمریکایی در جریان ماموریتشان در خلیج فارس، ممکن است به اخراج آن‌ها منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش مجله "فارین پالیسی"، نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی گزینه‌ای است که به موجب آن تفنگداران آمریکایی -- که سهوا وارد آب‌های ایران شدند و موجبات شرمساری واشینگتن در برابر تهران را فراهم کردند - را تنبیه کند.

بر اساس یافته‌های ۵ ماه تحقیقات داخلی، فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی مجازات ۹ تفنگدار آمریکایی در این پرونده هستند. برخلاف پرونده‌های مهم نظامی آمریکا، در این پرونده ۶ نفر از افراد زیر ذره‌بین از افسرهای درجه دار نیروی دریایی هستند و تنها ۳ نفر از بین ۹ نفر، درجه‌ای پایین‌تر دارند. یکی از افرادی که تحت بازرسی شدید قرار گرفته‌است کاپیتان "کایل موزز" است که پیش از دستگیری در آب‌های ایران، در حال آماده شدن برای ماموریتی در خاورمیانه به عنوان ناخدا بود و قرار بود بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل تحت فرمان او باشند. ناخدا "مایک کافکا" - سخنگوی نیروی دریایی آمریکا - گفت: "بررسی‌های لازم انجام گرفته و به مقامات قضایی مربوطه گزارش شده‌است."

دستگیری تفنگداران آمریکایی در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) پرسش‌هایی را درباره توانایی نیروی دریایی آمریکا در گذر از این آبراه مهم و راهبردی -- که در صورت هرگونه رویارویی نظامی با ایران می‌تواند صحنه جنگ باشد -- مطرح کرد. همچنین این مسئله درست مدت کوتاهی پس از حصول توافق تاریخی هسته‌ای ایران، موجب ایجاد تنش‌های جدید میان واشینگتن و تهران شد. در نهایت، هرچند این رویداد به صورت مسالمت‌آمیز به اتمام رسید، اما هزینه زیادی برای کاخ سفید در بر داشت.

مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند ماموریت این ۹ تفنگدار، به دلایل مختلفی مانند خرابی دستگاه‌های مخابراتی، کاستی‌ها در نگه‌داری قایق و آموزش پرسنل، اشتباهات خدمه و غیبت نظارت دقیق از جانب فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا با مشکل مواجه شد. هنگامی که قایق‌های آمریکایی از مسیر خود منحرف شدند، هیچکس در نیروهای پشتیبانی به این قایق‌ها هشدار نداد.

این تفنگداران ماموریت خود را از کویت شروع کردند و قرار بود به سمت بحرین حرکت کنند. اما آن‌ها تجربه مسیریابی در آب‌های خلیج فارس را در قایق‌های کوچک خود نداشتند. این قایق‌ها تنها ۱۵ متر طول دارند و برای پیمودن مسیرهای طولانی مناسب نیستند.

پس از ورود آن‌ها به آب‌های ایران، یکی از قایق‌ها از کار افتاد. هنگامی که خدمه قایق در حال تعمیر آن بود، گشت نیروی دریایی سپاه پاسداران آن‌ها را محاصره کرد. تفنگداران آمریکایی نیز تصمیم گرفتند به جای فرار از نیروهای ایرانی، خود را تسلیم کنند.

ایران به سرعت تصاویر ۱۰ تفنگدار آمریکایی دستگیر شده و همچنین عذرخواهی یکی از آن‌ها به دلیل اشتباه در مسیریابی را پخش کرد.

جان کری - وزیر امور خارجه آمریکا - در کمتر از ۱۶ ساعت طی مکالمات تلفنی با همتای ایرانی خود -- جواد ظریف -- توانست مقدمات آزادی تفنگداران را فراهم کند. با این حال جمهوری‌خواهان کنگره دولت اوباما را متهم کردند که در برابر ایران تسلیم شده است و اطلاعات کلیدی درباره این اتفاق را منتشر نکرده است.

جان مک‌کین - سناتور ایالت آریزونا - ادعا کرد ایران با تصرف قایق‌ها قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌است. وی همچنین دولت اوباما را به خودداری از افشای جزئیات این رویداد متهم کرد. مک‌کین حتی تهدید کرد در صورتی که کاخ سفید و وزارت دفاع این کشور در جهت روشن شدن مسائل همکاری نکند تفنگداران آمریکایی را به دادگاه احضار می‌کند. حال، این تفنگداران در خطر از دست دادن شغل خود در نیروی دریایی آمریکا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج