۳۴۴۹۷۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا آثار رکیک جنسی مجوز می گیرند؟

بخشی از گزارش روزنامه جوان راجع به توقیف های چند وقت اخیر سینمای کشور

بخشی از گزارش روزنامه جوان راجع به توقیف های چند وقت اخیر سینمای کشور:

كاهاني، كارگردان آثاري چون «اسب حيوان نجيبي است» و «استراحت مطلق» در آخرين ساخته خود به زندگي سه دختر خياباني مي‌پردازد، خانواده‌اي با پدري بي‌غيرت كه خانه را محل برگزاري پارتي و دخترانش را زرق و برق محفل قرار داده و به طور خلاصه روابط نامتعارف اين سه دختر با مردان خط اصلي داستان اين فيلم است. فيلمي كه با توجه به نظر شوراي صدور پروانه نمايش، مجوز اكران را دريافت نکرد محمدحسين لطيفي عضو اين شورا گفت: عدم صدور پروانه نمايش براي اين فيلم نظر تمام اعضاي اين شوراست و اين فيلم از ابتدا مشكل‌دار است و قابل اصلاح نيست.

«ارادتمند؛ نازنين، بهاره، تينا» آخرين ساخته عبدالرضا كاهاني داراي مجوز ساخت از وزارت ارشاد مي‌باشد، پس غائله اخير از چند زاويه قابل بررسي است، با توجه به عقبه فيلمساز و شناخت كامل شوراي محترم از او باید طرح و فيلمنامه مورد نظر با دقت و حساسيت بيشتري مورد توجه قرار مي‌گرفت تا از اتفاقات احتمالي بعدي و حاشيه‌سازي‌ها جلوگيري شود، هرچند كه انگار فيلمساز محترم از حاشيه خيلي هم بدش نمي‌آيد

بررسي عملكرد شوراي اعطاي مجوز ساخت آثار سينمايي وزارت ارشاد در ساليان اخير نشان مي‌دهد كه اقدامات و خروجي آن در خوشبينانه‌ترين حالت به دليل بي‌كفايتي و ناآگاهي اعضا، هزينه‌هاي زيادي را براي مملكت ايجاده کرده و بستر را براي برخي كه نان را از تنور حاشيه‌سازي بيرون مي‌كشند مهيا مي‌‌کند،‌ آش اين جريان آنقدري شور شده كه برخي از روشنفكران هم‌مسلك با كاهاني نيز به عطش او براي حاشيه‌سازي و توقيف شدن فيلم‌هايش در صفحات شبكه‌هاي اجتماعي اشاره مي‌كنند و به كنايه از قول او مي‌نويسند: «آخ جون بازم فيلمم توقيف شد»، خط فكري و اخلاقي فيلمسازاني مثل ماني حقيقي و عبدالرضا كاهاني كه بارها به تصوير كشيده شده و هم‌اكنون مشخص است، پس چگونه است كه آثاري با تم غيراخلاقي و شوخي‌هاي ركيك جنسي مثل «۵۰ كيلو آلبالو» و «ارادتمند؛ نازنين، بهاره، تينا» موفق به دريافت مجوز از شوراي فوق مي‌شوند؟ چرا بايد كار به جايي بكشد كه مسئولان بلندپايه قضايي كشور به موضوع ورود کنند و در جهت شفاف‌سازي، مقصر توقيف برخي آثار را وزارت ارشاد معرفي کنند و بگويند وزارت ارشاد فيلم‌هاي مجوزدار خودش را توقيف مي‌كند! با اظهارنظر بحق مسئولان قضايي اين موضوع به ذهن خطور مي‌كند كه اين اتفاقات يا از روي بي‌كفايتي است يا قصد و نيتي خاص.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یزدان

      دچار مشکل غیر قابل حل شدند این کارها را میکند مسایل رخ داده در جهان امروز بی ارتباط باکار اینها نیست

    • بدون نام

      چرا نگیرند ؟!!!

    • بدون نام

      تا جاییکه من از عوامل فیلم شنیدم داستان درباره سه تا خواهر خوشگذرونه که ...

    • بدون نام

      آقا این که شما نظر منو سانسور کردی ینی انقدر داستان فیلم داغونه؟؟ که حتی نمیتونه به صورت نوشتاری منتشر بشه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج