جاباما
۳۴۵۲۹۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

پیگری فروش کودک ۶ ساله در فضای مجازی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تبلیغات خرید و فروش کودک را جرم اعلام کرد و گفت: سال ۹۴ حدود ۱۳۰ کودک به دلیل اعتیاد والدین از سوی قوه قضاییه به سازمان بهزیستی واگذار شد که برخی از این کودکان نیز در معرض فروش قرار داشتند.

خبرگزاری آنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تبلیغات خرید و فروش کودک را جرم اعلام کرد و گفت: سال ۹۴ حدود ۱۳۰ کودک به دلیل اعتیاد والدین از سوی قوه قضاییه به سازمان بهزیستی واگذار شد که برخی از این کودکان نیز در معرض فروش قرار داشتند.

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در واکنش به انتشار تصویری مبنی بر فروش پسر بچه ۶ ساله در فضای مجازی اظهار کرد: خرید و فروش کودکان، جرم محسوب می‌شود و کسانی که اقدام به خرید و فروش کودک می‌کنند از سوی قوه قضاییه تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. همچنین در صورتی که سازمان بهزیستی با فروش کودک مواجه شود سریعا موضوع را به اطلاع قوه قضاییه می‌رساند.

مسعودی فرید یادآور شد: شب گذشته شخصا در یکی از گروه‌های شبکه مجازی تصویر فروش پسر بچه را دیدم و همان لحظه موضوع را به اطلاع همکاران قوه قضاییه رساندم تا ضمن تایید صحت و سقم این تبلیغ،‌ پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند. سازمان بهزیستی در حال پیگیری این موضوع است.

وی افزود: سال ۹۴ حدود ۱۳۰ کودک به دلیل اعتیاد والدین از سوی قوه قضاییه به سازمان بهزیستی واگذار شد که برخی از این کودکان نیز در معرض فروش قرار داشتند و سازمان بهزیستی کودکان را در مراکز خود تحت پوشش گرفت.

مسعودی فرید ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور هیچ محدودیتی برای نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست ندارد و حتی هم اکنون پشت نوبتی برای نگهداری از کودکان نداریم بنابراین در صورتی که قاضی به ما دستور بدهد بلافاصله کودک را تحت پوشش می‌گیریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: مردم باید بدانند که خرید یا فروش بچه جرم محسوب می‌شود بنابراین هر کس هر بچه‌ای را پیدا می‌کند مکلف است در اسرع وقت این موضوع را به مقامات قضایی اطلاع دهد زیرا مشاهده شده که برخی از افراد پس از نگهداری از کودکی که سال‌ها پیدا کرده‌اند این موضوع را اعلام می‌کنند که این موضوع نیز جرم محسوب می‌شود.

وی در مورد وضعیت آینده کودکان بد سرپرست گفت: اگر پدر و مادر کودک مشخص باشند که در برنامه بررسی صلاحیت خانواده قرار می‌گیرد و اگر عدم صلاحیت دائم خانواده از سوی قاضی اعلام شود نگهداری از فرزند مذکور به سازمان بهزیستی واگذار می‌شود.

اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد تبلیغاتی برای فروش پسربچه ۶ ساله با قیمت توافقی روی دیوارهای شهر به چشم می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام 1

      سلام چند سال قبل شوهرمنم به خاطر وضعیت بد اقتصادی که داشتیم وبه خاطر مسائلی به وجود اومده بود میخواست دوتا پسرمو بفروشه ولی خیلی خدا کمک کرد و هنوز که یادم میاد اعصابم خورد میشه وخیلی ناراحت میشم .

    • صدرا

      چرادروغ میگی ... !فقط خواستی خودی نشون بدی .کی بخاطر وضعیت بد اقتصادی بچشو میفروشه !؟از اب گل آلود ماهی میگیری

    • بدون نام

      شاید به نظر شما من دروغ میگم ولی خود خدا خبر داره که همه ی حرفام راسته دل سیر از شکم گرسنه خبر نداره برادرمن تهمت دروغ نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج