۳۴۵۳۲۹
۵۱۵۸
۵۱۵۸
پ

بزرگراه برقی برای کامیون‌ها در سوئد!

کشور سوئد این هفته اولین سیستم بزرگراه برقی را روی یک جاده‌ی عمومی راه‌اندازی کرد. پروژه‌ی بزرگراه برقی به شرکت صنعتی زیمنس تعلق دارد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: کشور سوئد این هفته اولین سیستم بزرگراه برقی را روی یک جاده‌ی عمومی راه‌اندازی کرد. پروژه‌ی بزرگراه برقی به شرکت صنعتی زیمنس تعلق دارد.

بزرگراه برقی برای کامیون‌ها در سوئد!

طی دو سال آینده، این کشور این سیستم را در بزرگراهی به طول ۲ کیلومتر در شمال استکهلم آزمایش می‌کند. این آزمایش بخشی از استراتژی‌های سوئد برای محافظت از اقلیم است.

در این آزمایش از دو دستگاه خودروی هیبریدی استفاده می‌شود که زیر یک منحنی زنجیری حرکت می‌کنند. این منحنی زنجیری شبیه سیم‌های برقی است.

سیستم حمل و نقل عامل اصلی یک سوم از آلایندگی‌های کربنی این کشور اسکاندیناویایی است که نصف آن هم از وسایل نقلیه‌ی ترابری ناشی می‌شود. بنابراین سوئد می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سیستم حمل و نقل بی نیاز از سوخت فسیلی را عملیاتی کند.

کامیون‌های هیبریدی یک موتور درون‌سوز دارند، اما امکان حرکت به کمک انرژی برق را هم دارند. «آندره برندسون»، مدیر استراتژی اداره‌ی حمل و نقل سوئد در بیانیه‌ای گفت: «بخش بسیار بزرگی از کالاها در سوئد از طریق جاده منتقل می‌شوند، اما تنها بخش کوچکی از این اجناس را می‌توانیم از طریق انواع دیگر ترافیک جا به جا کنیم. به همین دلیل است که باید وابستگی وسایل نقلیه‌ی ترابری را به سوخت‌های فسیلی از بین ببریم تا بتوانیم در آینده هم از آنها استفاده کنیم. جاده‌های الکتریکی این امکان را فراهم می‌کنند و مکمل فوق‌العاده‌ای برای سیستم حمل و نقل هستند.»

«رولاند ادل»، مهندس ارشد در بخش جا به جایی شرکت زیمنس می‌گوید: «به این طریق، نه تنها مصرف انرژی نصف می‌شود، بلکه آلودگی هوای محلی هم کاهش می‌یابد.»

زیمنس با همکاری شرکت خودروسازی ولوو در کالیفرنیا هم یک پروژه‌ی بزرگراه برقی را پیش می‌برد. این شرکت‌ها می‌خواهند بدانند که کامیون‌ها با مشخصات مختلف چگونه با زیر ساخت بزرگراه برقی کار می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج