۳۴۵۴۵۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تخلف شرکت اتوبوسرانی در حادثه نی‌ریز

نیمه شب دوم تیر دو دستگاه اتوبوس متعلق به ناوگان حمل و نقل بین که برخی سربازان نیروی زمینی ارتش در آن حضور داشتند در محور نی‌ریز استان فارس دچار سانحه شدند که روز جمعه اعلام شد طی آن ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

روزنامه آرمان: نیمه شب دوم تیر دو دستگاه اتوبوس متعلق به ناوگان حمل و نقل بین که برخی سربازان نیروی زمینی ارتش در آن حضور داشتند در محور نی‌ریز استان فارس دچار سانحه شدند که روز جمعه اعلام شد طی آن ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

یکی از اتوبوس‌ها که مقصدش شیراز بود به علت وقوع حادثه واژگون شد اما این سانحه خسارت جانی نداشته و برخی از مجروحان نیز به صورت سرپایی درمان شدند. اتوبوس دوم اما به علت پرت شدن به داخل دره خسارت زیادی دید که تمامی جانباختگان از سرنشینان این اتوبوس بودند. اتوبوس فوق ۴۴ نفر سرنشین داشته است.

این فاجعه روز شنبه با خبری در مورد کشته شدگان این حادثه تکمیل شد و در آن تعداد ۲۰ کشته تکذیب شده و همان رقم ۱۹ نفر تایید شد در حالی که عنوان می شد همه این ۱۹ نفر سرباز نبوده‌اند. روز گذشته پزشکی قانونی اعلام کرد از ۱۹ جسد شناسایی شده در حادثه سقوط اتوبوس ۱۳ تن سرباز بوده‌اند. به گزارش ایرنا، این گزارش می افزاید از ۱۹ متوفای این حادثه، ۱۳ تن سرباز، سه تن شامل راننده، کمک راننده و شاگرد و سه تن نیز از اتباع افغانی بود که تنها هویت یک تن از آنها شناسایی شده و دو تن همچنان ناشناس هستند.

لغو مجوز شرکت اتوبوسرانی

از سوی دیگر در حالی که فرمانده ارشد ارتش در استان فارس از محرز بودن تخلف شرکت اتوبوسرانی در این حادثه سخن گفت، جانشین فرمانده پلیس راه کشور از لغو یک ساله مجوز فعالیت شرکت اتوبوسرانی مقصر در تصادف اتوبوس حامل سربازان در نی ریز فارس خبر داد. فرمانده ارشد ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد: تخلف شرکت تعاونی و اتوبوس حامل سربازان در سوار کردن مسافران قاچاق بین راهی محرز است و ارتش تا حصول حق کامل سربازان موضوع را پیگیری می کند.

سرتیپ دوم علی سامانی اظهار داشت:راننده در طول مسیر چهار مسافر قاچاق تبعه بیگانه سوار کرد. مسافران قاچاق در صندوق اتوبوس جاسازی شدند. ما در این زمینه شاکی هستیم و خسارت همه افراد متوفی و افراد آسیب دیده را خواهیم گرفت. در این راستا جانشین فرمانده پلیس راه کشور از لغو یک ساله مجوز فعالیت شرکت اتوبوسرانی خبر داد و با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات رانندگی حمل و نقل بار و مسافر درپی این حادثه اظهار کرد: در این جلسه، اعضای کمیسیون شرکت تعاونی میهن نور کرمان را به دلیل دستکاری در سیستم اصلی خودرو و نصب باک اضافه، عدم بازدید مدیر فنی از اتوبوس یاد شده، عدم ممهور بودن صورت وضعیت مسافری به مهر شرکت، حمل کالای غیرمجاز، حمل مسافر اضافه بر ظرفیت و عدم دریافت مجوز حرکت کاروانی از پلیس‌راه برای ۱۵ دستگاه اتوبوس در اختیار این شرکت که مسافران خاص از جمله سربازان پادگان ۰۵ را حمل می‌کرد، به عنوان متخلف تشخیص دادند. به گزارش ایسنا، به گفته قاسمیان، در همین راستا پروانه فعالیت شرکت تعاونی اتوبوسرانی میهن نور کرمان به استناد تبصره یک ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی این قانون به مدت یکسال به حالت تعلیق در آمد.

اسامی جانباختگان وظیفه نیروی زمینی

همچنین روز گذشته اسامی و مشخصات ۱۳ تن از جانباختگان وظیفه نیروی زمینی ارتش در حادثه واژگونی اتوبوس اعلام شد و قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز با صدور پیامی از تلاش‌ها و اقدامات رئیس و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات به مصدومان و حادثه دیدگان سانحه واژگونی اتوبوس حامل سربازان پادگان ۰۵ ارتش تقدیر کرد. در مجلس شورای اسلامی نیز موضوع سربازان حادثه دیده مطرح شد و نماینده فسا در مجلس با تاکید بر وجود خطای انسانی در حادثه سقوط اتوبوس سربازان گفت: موضوعاتی از قبیل وجود بار اضافی یا جابجایی محصولات قاچاق و مواد مخدر در اتوبوس حامل سربازان قابل تایید نیست. به گزارش خانه ملت، محمد جواد جمالی نوبندانی در مورد آخرین اخبار از سقوط اتوبوس سربازان به دره در جاده نی‌ریز، گفت: طبق بازدید به عمل آمده از سوی تعدادی از نمایندگان استان فارس از بیمارستان شهید رجایی شیراز مشخص شد که قریب به ۲۰ نفر در این حادثه کشته شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصغر عزیزی هسمتم متاسف از این حادثه و شرکت مسافر بری یگی از عواملی است که باید مجاازات و پاسخگوی خانواده داغدیدگان باشد پلیس راه نظارت مستمر داشته و منبعد طرف قرارداد رجا ویا شرکتهای معتبر و ناوگان پیشرفته باشد ممنون

    • اصغر عزیزی

      خیلی جدی برخورد شود مگر با جان جوانان می شود اینگونه معامله کرد

    • بدون نام

      چرا علاج واقعه قبل از وقوع نمیشود مسعولین این امر کجا بوده اند.

    • بدون نام

      چرا این سرباز ان شب هنگام مرخص شدند چرا روز حرکت نکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج