۳۴۵۵۶۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

درس های برجام برای واشنگتن

این سناتور امریکایی در ادامه مدعی می شود که نخستین درس از توافق هسته ای آن است که ایران غیر قابل اعتماد است و دومین درس آن است که یاران به دنبال بهره برداری از کشورهای ضعیف و افزایش قدرت مطنقه ای خود می باشد. او در پایان می نویسد:"آخرین درس آن است که نظارت طولانی مدت کنگره بر روی توافق هسته ای امری ضروری است".

خرداد نیوز: "کریس کونز" از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا و سناتور دموکرات که پیش تر از مخالفان توافق هسته ای بود و پس از آن با برجام موافقت کرد در مقاله تازه خود در "سی ان ان" تحت عنوان درس هایی از توافق با ایران می نویسد:"تابستان گذشته جامعه بین المللی با ایران بر سر برجام به توافق رسید هدف از این توافق جلوگیری از تولید سلاح های هسته ای ایران بود تقریبا یک سال بعد ما امریکایی ها باید از خود بپرسیم آیا توافق هسته ای موفق بوده است؟

برای لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران تعدادی از گام ها را برداشته است ۱۲ تن اورانیوم غنی شده را به خارج از آن کشور منتقل کرده است، فعالیت سانتریفیوژهای عنی سازی اورانیوم خود را تا دو سوم کاهش داده و متعهد به بازطراحی راکتور آب سنگین اراک با پر کردن هسته ای اصلی آن با بتن شده است. این مراحل سبب قطع مسیر کوتاه مدت غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته ای خواهند شد. ایران هم چنین به آژانس بین المللی انرژی اتمی که دیده بان هسته ای جهان است اجازه داده تا هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز برای نظارت بر تمام امکانات و تاسیسات اعلام شده هسته ای دسترسی داشته باشند".

این سناتور می نویسد:"در نتیجه این که توافق مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای می شود تاکنون موفقیت آمیز بوده است.با این حال، من به ایران مشکوک هستم و احساس می کنم آنان می خواهند از توافق برای آزمایش امریکا و متحدان ما استفاده کنند. برای مثال، ذخایر آب سنگین ایران در ماه فوریه بالاتر از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته ای ذکر شده بود".

این سناتور امریکایی در ادامه ایران را متهم به یهودستیزی کرده و با تکرار ادعاهای مخالفان تهران می نویسد:"ایران کماکان خواستار نابودی اسرائیل است و از گروه های شبه نظامی در منطقه حمایت می کند و ازمایش های موشکی انجام می دهد. با این حال، یک نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد برجام یک معامله بود نه یک تحول در شرایط. واقعیت آن است که این معامله برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران بود".

این سناتور امریکایی در ادامه مدعی می شود که نخستین درس از توافق هسته ای آن است که ایران غیر قابل اعتماد است و دومین درس آن است که یاران به دنبال بهره برداری از کشورهای ضعیف و افزایش قدرت منطقه ای خود می باشد. او در پایان می نویسد:"آخرین درس آن است که نظارت طولانی مدت کنگره بر روی توافق هسته ای امری ضروری است".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صمدپناهی

      ایاآمریکا قابل اعتماد است،؟؟؟....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج