جاباما
۳۴۵۶۱
۱۱ نظر
۵۷۴۶
۱۱ نظر
۵۷۴۶
پ

پدران و پسران موسیقی ایران

شاید بارها جمله «پسر کو ندارد نشان از پدر» را شنیده باشید. این ضرب المثل زمانی صدق می کند که فردی پیرو راه هنری،کار و یا حرفه پدرش بوده و یا از تجربیات وی استفاده کرده و میراث او را به یادگار حفظ کرده است.

شبکه ایران: شاید بارها جمله «پسر کو ندارد نشان از پدر» را شنیده باشید. این ضرب المثل زمانی صدق می کند که فردی پیرو راه هنری،کار و یا حرفه پدرش بوده و یا از تجربیات وی استفاده کرده و میراث او را به یادگار حفظ کرده است.

متولد شدن و بزرگ شدن در خانوده اهل هنر، شاید آرزوی بعضی افراد بوده و باشد؛ افرادی که تصور می کنند اگر درخانواده هنرمندی به دنیا آمده بودند هنرمند بزرگی می شدند.

ماحصل این سخنان میراث هنریست که در هنری مانند موسیقی از پدر به پسر رسیده است. هنرمندان نامداری چون شهرام ناظری، محمد رضا شجریان، زنده یاد پرویز مشکاتیان، مجید انتظامی، کیخسرو پورناظری، محمدرضا لطفی، حسن کامکار، جمشید مشایخی، حسین خواجه امیری و حسین علیزاده.

مروری بر زندگینامه فرزندان این هنرمندان :

پدران و پسران موسیقی ایران

حافظ ناظری فرزند شهرام ناظری: وی نوازنده سه تار و دف و آهنگساز ایرانی است که دانش آموخته موسیقی از امریکا است. او تا کنون یک بار کاندید جایزه موسیقی گرمی برای آهنگسازی آلبوم شور رومی با صدای پدر خود شده است.


پدران و پسران موسیقی ایران

آیین مشکاتیان پسر زنده یاد پرویز مشکاتیان: وی نوازنده سازهای کوبه است و چندی پیش همراه با گروه همنوازان حصار در کنار علی قمصری و همایون شجریان کنسرت موسیقی برگزار کرد.


پدران و پسران موسیقی ایران

مجید انتظامی فرزند عزت الله انتظامی: او آهنگساز موسیقی فیلم، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی است که در سال ۸۹ به عنوان چهره ماندگار موسیقی مورد تقدیر قرار گفت.


پدران و پسران موسیقی ایران

طهمورث پورناظری آهنگساز و نوازنده ایرانی فرزند کیخسرو پورناظری: آلبوم «پنهان چو دل» با آهنگسازی وی با صدای حمیدرضا نوربخش سال گذشته منتشر شد.


پدران و پسران موسیقی ایران

امید لطفی نوازنده تار و سه تار فرزند محمدرضا لطفی: وی که از نوازندگان مدرن سه تار به شمار می رود هیچ گاه به طور مستقیم نزد پدر خود آموزش ندیده است اما بارها در کنار خانوده مادری خود (کامکارها) و نیز پدر خود به اجرای کنسرت در سراسر جهان پرداخته است.


پدران و پسران موسیقی ایران

هوشنگ، اردوان، ارسلان، اردشیر، بیژن، ارژنگ، پشنگ کامکار نوازندگان مشهور موسیقی سنتی فرزند حسن کامکار موزیسن ایرانی-کردی: حسن کامکار نوازنده ویلن و موسس گروه موسیقی کامکارها در سال ۱۳۴۰ اولین هنرستان موسیقی کردستان را با حمایت وزارت فرهنگ آن زمان تاسیس کرد و در حدود سالهای ۴۶-۴۷ توانست چهار گروه موسیقی تشکیل دهد.


پدران و پسران موسیقی ایران

پدران و پسران موسیقی ایران

سال گذشته نیما و صبا در کنار پدرخود در گروه هم آوایان به اجرای برنامه پرداختند. میراث هنر از پدر به پسر رسید صبا و نیما علیزاده نوازندگان رباب و کمانچه، پسران حسین علیزاده موسیقیدان شهیر موسیقی سنتی.


پدران و پسران موسیقی ایران

نادر مشایخی موسیقیدان و رهبر ارکستر سمفونیک تهران فرزند جمشید مشایخی بازیگر ایرانی.


پدران و پسران موسیقی ایران

همایون شجریان پسر محمد رضا شجریان خواننده موسیقی سنتی: وی برای اولین بار در آلبوم «زمستان است» در کنار پدر خود به عنوان خواننده مطرح شد و پس از چندی به طور مستقل به اجرای موسیقی و انتشار آلبوم پرداخت.


پدران و پسران موسیقی ایران

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ،پسرحسین خواجه امیری (ایرج ): در یک خانواده هنرمند به دنیا آمده است . پدر او ایرج از سر آمدان موسیقی سنتی و آواز است که بر شکوفایی و پرورش او تاثیر بسزایی داشته است. احسان شیفته و عاشق موسیقی است و از شش سالگی با نوازندگی ویولن آشنا شد. او آواز را نزد پدرش آموخت و با اجرای ترانه «جان بابا» همراه با پدر خود وارد دنیای موسیقی شد. او در سال ۱۳۸۰ در سن ۱۷ سالگی اولین آلبوم خود به همراهی پدرش را با نام من و بابا منتشر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط سلطان موسیقی و ادب ؛ استاد محمدرضا شجریان

      پاسخ ها

      • تگزاس

        سلطان آواز و مرد حنجره طلایی ایران فقط استاد اکبر گلپایگانی بودند که در اوج شهرت حسودان حنجره اش را ضایع نمودند.هنوز آوازها و صدای بی نظیرشان در سالیان قبل در گوشمان زمزمه دارد.

      • بدون نام

        یه جوری میگی مثی که شجریان مورد حسادت نبوده؟ یکیشم به عنوان مثال خودت. گکپا خوبه ولی نه به اندازه شجریان.

    • ساسان

      سلام ای کاش پدران سبک های مختلفِ ( مثل پاپ ، راک ، هیپ هاپ و ... ) فارسی رو هم میزدید .

    • علیرضا

      اون عکس تهمورث پورناظری نیست ، عکس برادرش سهراب .

    • بهنام

      پاینده باد استاد شجریان...

    • لاله

      خیلی جالب بود ممنون!

    • الي

      مجله در بخش خانواده كامكارها كلمه موسيقي نه موسقس!!!!!!!

    • موبد

      درودبرخسرو اواز استاد شجریان

    • بدون نام

      درود بر استاد ناظری فقط

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا بعضی ها فکر می کنند همایون مثل پدرش، استاده؟ اگه استاد شجریان 100 باشه همایون پسرش به زور 5 میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج