۳۴۵۷۰۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

عرضه گوشی ۴ دلاری از ۱۰ تیرماه +عکس

ماجرای Freedom ۲۵۱، معروف به گوشی هوشمند چهار دلاری یا ارزان‌ترین گوشی هوشمند دنیا همچنان ادامه دارد. مدیر عامل شرکت Ringing Bells گفته تا چهار روز آینده نسخه‌های اصلی این گوشی هوشمند برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال می‌شود.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: ماجرای Freedom ۲۵۱، معروف به گوشی هوشمند چهار دلاری یا ارزان‌ترین گوشی هوشمند دنیا همچنان ادامه دارد. مدیر عامل شرکت Ringing Bells گفته تا چهار روز آینده نسخه‌های اصلی این گوشی هوشمند برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال می‌شود.

عرضه گوشی 4 دلاری از 10 تیرماه +عکس

برای اطلاع کسانی که تابه‌حال در جریان اخبار ارزان‌ترین گوشی هوشمند دنیا قرار نگرفته‌اند، سال گذشته یک شرکت هندی ادعا کرد ارزان‌قیمت‌ترین گوشی دنیا را با قیمتی حدود ۴ دلار (معادل ۲۵۱ روپیه) ساخته و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آن در سایت ثبت‌نام کنند. این فراخوان با چنان استقبالی مواجه شد که در روز ثبت‌نام، ترافیک تردد خریداران اینترنتی به ۶۰۰ هزار بازدید در ثانیه رسید و سفارش‌ها به حالت تعلیق درآمدند.

اما مدتی بعد وقتی نوبت به ارسال گوشی‌های پیش‌خرید شده رسید، گوشی موعود، تقلبی از آب درآمد و با آن تصویری که در تبلیغات ظاهر شده بود، تفاوت داشت. ضمنا با خراشیدن نام گوشی معلوم شد این دستگاه درواقع ساخت یک شرکت چینی به نام Adcom Ikon ۴ است.جالب این‌جاست که این گوشی‌ها در بازار به قیمت ۵۴ دلار به فروش می‌رسیده‌اند.

همه‌چیز در ابهام بود و توجیه شرکت هندی Ringing Bells تنها این بود که این دستگاه‌ها نمونه‌هایی اولیه از Freedom 251 هستند و به‌زودی نسخه‌ی اصلی به دست مشتریان می‌رسد. کار بالا گرفت و پای پلیس هم به ماجرا باز شد اما Ringing Bells همچنان پای حرف خودش مانده و امروز اعلام کرد تا ۱۰ تیر گوشی‌های وعده‌داده شده را به دست ۲.۵ میلیون نفری که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند، می‌رساند.

عرضه گوشی 4 دلاری از 10 تیرماه +عکس
ظاهرا این تصاویر شکل نهایی Freedom 251 را نشان می‌دهند.

مدیر عامل Ringing Bells اعلام کرده سایت این شرکت برای فاز دوم ثبت‌نام از متقاضیان خرید گوشی چهاردلاری آماده شده و بعد از عمل به وعده‌ی قبلی‌اش درست از تاریخ ۱۰ تیرماه هر ماه می‌تواند ۲۰۰ هزار دستگاه را برای مشتریان عرضه کند. همه‌ی این‌ها در حالی‌ست که مسئولان شرکت گفته‌اند با فروش هر دستگاه Freedom ۲۵۱ متحمل ۱۴۰ تا ۱۵۰ روپیه ضرر می‌شوند! Ringing Bells گفته است با توسعه‌دهنده‌ها مذاکره کرده تا اپلیکیشن‌های جدید را روی دستگاه‌ها پیش‌نصب کنند و امیدوار است که این قبیل همکاری‌ها میزان ضررش را کاهش دهند.

هیچ معلوم نیست وقتی هنوز حقانیت حرف‌های مدیرعامل شرکت درباره‌ی گوشی ۴ دلاری و ماجراهایش اثبات نشده و همچنین با وجود این‌که ظاهرا این معامله سودی برای Ringing Bells ندارد، چرا این شرکت فراخوان ثبت‌نام جدید داده و می‌خواهد باز هم Freedom 251 (اگر چنین دستگاهی وجود خارجی داشته باشد!) تولید کند؟

از این‌ها گذشته ظاهرا Ringing Bells فقط به صنعت تلفن‌های همراه نمی‌اندیشد و آن‌طور که مدیرعاملش در مصاحبه‌ها گفته در حال حاضر به فکر تولید و فروش تلویزیون است. او گفته تا ماه آینده تلویزیون‌های LCD با کیفیت HD راهی بازار می‌شوند و قیمتی حدو ۱۰ هزار روپیه دارند.

اگر دوباره همه‌چیز در پرد‌ه‌ای از ابهام فرو نرود و شرکت هندی بخواهد صادق باشد، تا چند روز آینده احتمالا از ماجراهای Ringing Bells سر درمی‌آوریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جعفر نبیلی

      باسلام بنده تایید نمیکنم

    • دخترک

      جان خودم این بیاد ایران پنجاه تومن به بالا میکنن تو پاچه ملت

    • نصیری

      این گوشی هم مثل فیلمهای هندی که سروته نداره و مثل خالی بندیهاشون هست خواسته ی چیزی بگه ببینه مردم چکار میکنند

    • ناشناس

      در امریکا متقلب ترین قشر هندی ها هستند که در بیشتر موارد دست ما ایرانیها را از پشت بسته اند مثلا در والمارت بسته های میوه را بدون خجالت پاره کرده و میوه ه را دست چین میکنند و بسته باز را بحال خود رها می کنند و من بکرات این را دیده ام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج