۳۴۶۲۰۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

فیلم: طرح اولیه خودرو پرنده بدون سرنشین

کمپانی AeroMobil خودروی پرنده بدون سرنشین طراحی کرده است. نخستین نمونه تجاری این خودرو پرنده دارای دو صندلی و چتر نجات است و طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شود.

وب سایت زومیت: کمپانی AeroMobil خودروی پرنده بدون سرنشین طراحی کرده است. نخستین نمونه تجاری این خودرو پرنده دارای دو صندلی و چتر نجات است و طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شود.

به گفته‌ی Juraj Vaculik، مدیر عامل کمپانی AeroMobil، خودروی پرنده این شرکت فقط در حد طرح اولیه نبوده و به صورت عملی پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود نخستین مدل از این خودروی گران قیمت تا سال ۲۰۱۷ راهی بازار شود. ظاهرا واکولیک زمانی قصد داشته از این ایده برای گریز از یک رژیم سیاسی سرکوبگر چک‌ اسلواکی استفاده کند.

واکولیک از رویای ۲۵ ساله‌ی خود در مورد ماشین‌های پرنده، می‌گوید:

ما به انقلاب دیگری نیاز داریم؛ انقلابی در صنعت حمل و نقل شخصی. به نظر واکولیک امروزه انسان‌ها در سه محیط مدرنِ «ترافیکی»، «هوایی» و «زیرساخت بد» به سر می‌برند. او همچنین عقیده دارد که اتومبیل‌های امروزی تنها بخشی از مشکلات حمل‌ و نقل انسان را برطرف می‌کنند، به همین دلیل نیاز مبرم به خودروهای پرنده احساس می‌شود. واکولیک همیشه جدیت خود را در مورد فرصت‌های پیش آمده بیان کرده و به همین دلیل بخشی از تاریخچه‌ی مهندسی خودروهای پرنده‌ی این کمپانی را شرح می‌دهد.

به گفته‌ی واکولیک،کمپانی AeroMobil نمونه‌ی اولیه از طرح خودروی پرنده را با نسخه‌ی ۳/۰ در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ رونمایی کرد. حال مدل جدید این خودروی پرنده از مقاومت کافی برای بلند شدن و فرود روی باند هواپیما و زمین‌های چمنی برخوردار است. واکولیک پیش‌بینی می‌کند که با طراحی و ایجاد زمین‌های چمنی در کنار پمپ بنزین و آزاد راه‌ها، بتوان فضای لازم برای بلند شدن و فرود این خودروی پرنده را فراهم کرد.

کمپانی AeroMobil برای پیاده‌سازی این طرح نیاز به دریافت مجوز از شهرداری‌ها دارد؛ زیرا این کار باید مطابق قانون انجام شود. این خودروی پرنده هم در رده‌ی اتومبیل و هم در رده‌ی هواپیما قرار دارد؛ به همین دلیل کسانی که قصد خرید و استفاده آن را دارند باید علاوه بر گواهینامه‌ی رانندگی، مجوز و گواهینامه‌ی خلبانی نیز داشته باشند.

از آنجایی که نمونه‌ی اولیه این خودرو به خوبی کار می‌‌کند، به نظر می‌رسد نسخه‌ی تجاری نیز با موفقیت روانه‌ی بازار شود. واکولیک در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که اولین و مهم‌ترین اقدام، فراهم کردن کلیه‌ی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای سرنشین این خودرو است. این کمپانی در حال تست و بررسی موتورهای مختلف روی این خودروی پرنده است و در آینده‌ی نزدیک جهت بررسی و محک زدن عملکرد آن در تصادفات مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که قابلیت‌های این خودرو بسیار است، به نظر می‌رسد با قیمتی بالا روانه‌ی بازار شود. واکولیک به این نکته هم اشاره کرد که معمولا مبلغ تعیین شده برای یک ابزار تکنولوژی روز به روز نزول کرده و امیدوار است که این خودروی پرنده هیچ‌گاه به ابزار سرگرمی تبدیل نشود.

قیمت پیشنهادی برای این خودرو بیش از ۲۰۰ هزار یورو تعیین شده و کمپانی AeroMobil قصد دارد طرحی از آن را که چهار صندلی دارد و بصورت بدون سرنشین و خودکار عمل می‌کند، ارائه کند.

اگر جزو افرادی هستید که رویای ماشین‌های پرنده‌تان تحقق نیافته، باید از این پس امیدوار بوده و منتظر این باشید که روزی ماشین‌های پرنده روانه‌ی بازار شوند. در ویدئوی زیر می‌توانید طرح اولیه از این محصول را تماشا کنید.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم: طرح اولیه خودرو پرنده بدون سرنشین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج