جاباما
۳۴۶۲۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

بنز S۵۰۰، مازراتی کواتروپورت و BMW ۷۵۰LI سه سدان مجلل بازار ایران هستند که این بار زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

هفت صبح: بنز S500، مازراتی کواتروپورت و BMW 750LI سه سدان مجلل بازار ایران هستند که این بار زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

حدود چهار سال پیش با ورود لکسوس به ایران، سر و کله لکسوس LS برای رقابت با Sکلاس و سری۷ پیدا شد تا بازار انحصاری بنز و ب‌ام‌و را در رده خودروهای گران قیمت برهم بزند اما استقبال از LS و میزان واردات آن به اندازه این دو خودرو نبود و فعلا هم از نسل جدید آن خبری نیست. سال پیش بود که برند ایتالیایی مازراتی میهمان ناخوانده بازار خودرویی کشور شد و طرفداران خودرو در ایران را بسیار هیجان‌زده کرد.

البته تا يك‌ماه پیش تعداد محدود مازراتی‌های وارد شده با مشکل دریافت پلاک مواجه بودند که این مشکل به تازگی مرتفع شده و مازراتی‌های وارد شده مزین به پلاک ملی شده‌اند.

مرسدس بنز S500

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

بنز کلاس S را مي‌توان بزرگ‌ترین، لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین سدان مرسدس بنز نامید. خودرویی که تولید آن از سال ۱۹۵۴ شروع شد و از بدو تولدش تاکنون همواره پیشتاز کلاس سدان‌های لوکس بزرگ بوده است. اکثر کارشناسان خودرویی از این خودرو به عنوان معیار SEGMENT F یاد مي‌کنند.

تولید این نسل Sکلاس از سال ۲۰۰۷، با نام اتاق W۲۲۱ شروع شد و تا امروز ادامه دارد. در سال ۲۰۰۹، مرسدس بنز با فیس لیفت این خودرو، ظاهر آن را به روزسازی کرد. مرسدس بنز Sکلاس را در نمونه‌های S۳۵۰، S۴۰۰Hybrid، S۵۰۰، S۶۰۰، S۶۳ AMG، S۶۵ AMG عرضه مي‌کند که از این میان فقط S۳۵۰ و S۵۰۰ مجوز دریافت پلاک ملی را دارند و تقریبا تمام Sکلاس‌های موجود در ایران از نوع اتاق بلند(Long) است.

وجود سیستم GOLESS KEY/START، ورود به کابین را بدون کلید ممکن مي‌سازد. با وارد شدن به کابین‌، سیستم مکش درها به کمک سرنشینان آمده و درهای سنگین به راحتی بسته مي‌شوند. طراحی داخلی بسیار لوکس و در عین حال ساده است. نوارهای نازک چوبی با ظرافت تمام روی کنسول جلو و بالای تودری‌ها نصب شده‌اند و نورپردازی خیره‌کننده‌ای از زیر آنها انجام مي‌شود.

پوشش چرم طبیعی به صورت استاندارد برای کابین S۵۰۰ عرضه مي‌شود و پوشش جیر برای سقف قابل سفارش است. برای اینکه کابین، گیج‌کننده و شلوغ نباشد، تعدادی از ابزارک‌ها زیر پوشش‌های چوبی و چرمي ‌مخفی شده‌اند. ساعت آنالوگ گران قیمت، دریچه‌های هوای استیل و دکمه‌های سیستم تهویه‌، نمای جالبی برای کنسول جلو رقم زده‌اند.

مونیتور هشت اینچی به همراه صفحه کیلومترشمار دیجیتال داخل محفظه‌ای روی کنسول جلو قرار گرفته است و از طریق ماوس تعبیه شده روی کنسول وسط هدایت مي‌شود.


فرمان چهار شاخه هم به زیبایی هرچه تمام طراحی شده و به صورت چرمي ‌یا ترکیب چرم و چوب قابل سفارش است. صندلی‌های تماما برقی مانند مبل راحتی سرنشینان را در بر مي‌گیرند. تنظیمات صندلی‌ها، آینه‌ها و فرمان، به لطف سیستم Package Memory در سه حالت قابل ذخیره است. دکمه‌های تنظیم صندلی‌ها و سیستم حافظه، به شکل ماهرانه‌ای روی درها قرار گرفته‌اند. این صندلی‌ها مجهز به گرمکن و سردکن و در صورت سفارش ماساژور چند حالته هستند.

همچنین پشت سری‌های صندلی‌ها به صورت برقی قابل تنظیم هستند. علاوه بر امکانات لوکس و رفاهی، S500 به جدیدترین فناوری‌های ایمنی نیز مجهز است که بنز در این زمینه همواره پیشتاز بوده است. از این سیستم‌ها مي‌توان به حسگر تصادف، سیستم هوشیاری (چک کردن ۷۰ آیتم در بدن راننده و هوشیار نگه داشتن او)، دید در شب، حسگر پارک، کروز کنترل هوشمند و... اشاره کرد.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

S۵۰۰ از یک موتور هشت سیلندر به حجم ۴۴۶۳سی‌سی بهره مي‌برد که قادر است ۴۳۰اسب بخار قدرت تولید کند که این قدرت به کمک جعبه دنده (۷G-tronic +) با قابلیت تعویض از طریق پدال‌های پشت فرمان‌، به محور عقب منتقل مي‌شود. این هتل ۲۰۷۵کیلوگرمي ‌قادر است صفر تا۱۰۰ را در پنج ثانیه طی کند. مصرف ترکیبی S۵۰۰ حدود ۱۱لیتر در ۱۰۰کیلومتر است. سواری S۵۰۰ به لطف بهره‌گیری از سیستم تعلیق AIRMATIC کاملا نرم و راحت است‌.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

به علت نیمه فعال بودن شرکت ستاره ایران‌، تمام مدل‌های بنز به صورت شخصی وارد ایران مي‌شوند و Sکلاس هم از این قاعده مستثنا نیست و فاقد گارانتی است. در حال حاضر S۵۰۰ با فهرست نسبتا کامل امکانات، حدود ۶۰۰میلیون تومان قیمت دارد‌.


مازراتی کواتروپورت

ورود برند ایتالیایی مازراتی، بازار خودروهای وارداتی ایران را از حالت یکنواختی و انحصار برندهای آلمانی و آسیایی در آورد. حدود يك‌سال پیش شرکت ارتا تک موتورز (نمایندگی مازراتی در ایران) تعداد محدودی مازراتی از انواع گرن توریسمو، گرن کابریو و کواتروپورت را وارد ایران کرد. ولی تا مدتی پیش این مازراتی‌ها به علت نداشتن مجوز پلاک، در پارکینگ شرکت، نمایشگاه‌ها و بعضا خانه‌ها خاک مي‌خوردند. چند هفته پیش بود که پس از کش و قوس‌های فراوان، مازراتی‌های وارد شده موفق به اخذ مجوز پلاک شدند.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

تولید کواتروپورت به عنوان تنها سدان مازراتی در سال ۱۹۶۳ شروع شد و در رده خودروهای لوکس بزرگ قرار گرفت. این مدل وارد شده به ایران، در واقع نسل پنجم این خودرو است و در انواع معمولی، Sport GT S عرضه مي‌شود که از این مدل‌ها تعداد محدودی قدم به خاک ایران گذاشته‌اند. مدل معمولی کواتروپورت تقریبا در رنج قیمتی سایر سدان‌های لوکس بازار قرار دارد و از این رو در این مقاله به بررسی مدل پایه پرداختیم‌.

بدنه کواتروپورت عضلانی، کم ارتفاع و پهن است و در هنگام حرکت، پنداری روی زمین مي‌خزد. جلوپنجره بسیار بزرگ که خطوط کاپوت از آن سرچشمه مي‌گیرند، نمای جلو را بسیار هولناک کرده است. همچنین چراغ‌ها بسیار زیبا و خوش فرم هستند. آینه‌های جانبی و هواکش سه سوراخه روی گلگیرهای جلو بسیار جذاب هستند. نمای عقب کواتروپورت از سایر قسمت‌ها ساده‌تر است. سراگزوزها به شکل ماهرانه‌ای داخل سپر جاسازی شده‌اند. چراغ‌های ساده عقب و نوار کرومي ‌بالای جای پلاک نمای لوکسی در این قسمت پدید آورده‌اند.

با ورود به داخل کابین، فضایی لوکس، آمیخته با حس اسپورتی مشاهده مي‌شود. طراحی داخلی، شیک و ساده است، ولی محل قرارگیری ابزارک‌ها و دکمه‌ها به دقت ب‌ام‌و و بنز نیست. در صورت سفارش فضای کابین، با چرم طبیعی پوشانده مي‌شود و اگر پوشش داخلی از جیر و الکانترا باشد، حس اسپورتی دوچندان مي‌شود.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

صندلی‌های کواتروپورت راحت و دربر گیرنده هستند. صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم برقی در ۱۴ جهت را دارند و در صورت سفارش صندلی‌های عقب هم مجهز به تنظیم برقی مي‌شوند. همچنین، گرمکن، سردکن و ماساژور هم برای صندلی‌ها قابل سفارش است. سیستم حافظه یکپارچه تنظیم صندلی‌، فرمان و آینه‌ها هم برای ذخیره حالت‌ها به کار مي‌آید. فهرست امکانات کواتروپورت به بلندی دو خودروی دیگر نیست و از آخرین نسخه فناوری‌های عجیب و غریب در این خودرو خبری نیست. کواتروپورت در مدل پایه از پیشرانه ۸سیلندر به حجم ۴۲۴۴سی‌سی بهره مي‌برد‌ که قادر است ۴۲۰اسب‌بخار قدرت تولید کند.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

نیروی قلب تپنده کواتروپورت به کمک جعبه دنده شش سرعته تیپ ترونیک به محور عقب انتقال پیدا مي‌کند و این سدان ۱۹۹۰کیلویی را در مدت پنج، شش ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت مي‌رساند. کواتروپورت مجهز به محدودکننده سرعت نيست و حداکثر سرعت آن به ۲۷۰کیلومتر در ساعت مي‌رسد. مشکل عمده کواتروپورت در مقابل رقبایش مصرف بالای آن است، به گونه‌ای که در شهر ۲۳لیتر بنزین مي‌بلعد و مصرف ترکیبی‌اش به ۱۵لیتر مي‌رسد. ارتا تک موتورز مازراتی‌های وارد شده را ۳سال گارانتی مي‌کند، ولی این خودروها از نظر خدمات پس از فروش دچار مشکل هستند. مدل پایه کواتروپورت حدودا۶۷۰میلیون تومان قیمت دارد‌.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران


BMW 750LI

سری۷ را باید جدی‌ترین رقیب sکلاس در بازار ایران و جهان دانست. البته سری۷ قدمت و پیشینه sکلاس را ندارد، ولی باز هم رقیب قدری برای آن تلقی مي‌شود. تولید آخرین نسل از سری۷ (نسل۵) از سال ۲۰۰۹ آغاز شد. ب‌ام‌و این مدل را در انواع 730، 740، 750، 760 عرضه مي‌کند که از این مدل‌ها فقط مدل 760 وارد ایران نشده است. تا دو سال پیش مدل‌های مختلف ب‌ام‌و به دست شرکت‌هایی همچون پرشیا خودرو، نوریانی، نیکو کلام و... وارد مي‌شدند.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

ولی حدود دو سالی است که ثبت سفارش ب‌ام‌و به غیر از مدل X۶ بسته شده و نمایشگاه‌های اتومبیل از ب‌ام‌و‌هایی که از قبل ثبت سفارش شده‌اند و داخل گمرک بوده‌اند، تغذیه مي‌کنند‌ و به همین علت جای خالی مدل فیس لیفت شده سری۷ در ایران احساس مي‌شود‌.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

طراحی سری۷ را مي‌توان در سه کلمه عضلانی، ساده و زیبا خلاصه کرد. البته چاشنی اسپورت طراحی آن نسبت به Sکلاس بیشتر است. جلو پنجره، مانند تمام مدل‌های ب‌ام‌و سنتی است و از دو قسمت کلیوی شکل تشکیل شده است. چراغ‌های جلو و عقب سری۷ شباهت زیادی با مدل‌های سری۵ و سری۳ جدید دارند که در نظر برخی کارشناسان این یک نکته منفی در طراحی سری۷ به حساب مي‌آید. نمای جانبی بسیار ساده است و طول زیاد شیشه عقب در مدل LI جلب توجه مي‌کند.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

در طراحی داخلی سری۷‌، حس تجملاتی Sکلاس، ولی با ظرافت کمتر کاملا قابل لمس است. کیلومتر‌شمار سری۷ مانند Sکلاس دیجیتالی نیست و از ساعت عقربه‌ای گران قیمت در آن خبری نیست، چوبکاری‌های داخلی هم پهن‌تر از Sکلاس است. در کابین سری۷ مانند Sکلاس سعی در مخفی کردن ابزارک‌ها نشده و شاید همین عامل موجب شلوغی کابین باشد. از امکانات سری۷ مي‌توان به تودوزی چرمی، سیستم iDRIVE، حسگر تصادف، دید در شب، سیستم تلفن همراه، در صورت سفارش مانيتورهای ۹اینچی برای سرنشینان عقب، صندلی‌های برقی با حافظه، ماساژور و گرمکن و سرد کن و... اشاره کرد.

تلألو سوپرلوکس‌ ها در بازار ایران

همچنین دوربین‌های دید کنار روی سپر برای نمایش نقاط کور بسیار کاربردی هستند. اگر به دنبال برند خودرو و خاص بودن هستید، قصد لذت بردن از رانندگی اسپورت و هیجان‌انگیز با یک سدان لوکس را دارید و منطقی نبودن قیمت، خدمات پس از فروش، لیست امکانات محدود و مصرف بالای آن برای‌تان مهم نیست به سراغ کواتروپورت بروید، ولی اگر به دنبال سدانی مجلل، با امکانات بالا ولی با هیجان و جلب توجه کمتر هستید و مصرف بنزین و هزینه‌های جانبی برای‌تان مهم است از میان سری۷ و s کلاس انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی اسدی

      منم از اینا میخواممممممممممممممممممممممم

    • بدون نام

      حالا یه سوال .کیا سوار ماشین این ماشین ها رو ؟

    • 21667

      مدل 760 bmw توایران هست ولی منتحی واسه سفارت انگلیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج