۳۴۶۲۷۷
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت خودروها باید کاهش یابد

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را باید کاهش دهند.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را باید کاهش دهند.

محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها هزینه‌های تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که با وجود کاهش هزینه‌های تولید و واردات خودرو، خودروسازان و واردکنندگان قیمت محصولات خود را کاهش ندادند، خاطر نشان کرد: دلیل این موضوع نیز انحصاری‌بودن بازار خودروی ایران است که موجب شده عرضه‌کنندگان این محصول برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان عمل کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: کاهش نیافتن قیمت خودروها در حالی است که بازار خودرو راکد بوده و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید خودروهای داخلی و وارداتی با قیمت‌های فعلی ندارند.

جعفری افزود: بنابراین اگر خودروسازان و واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، مصرف‌کنندگان نیز تمایلی به خرید نداشته و این شرکت‌ها با مشکل فروش مواجه خواهند بود.

وی با بیان این‌که شورای رقابت باید زمینه‌های انحصار در بازار خودروی ایران را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: اولین قدم برای رفع انحصار از بازار خودروی ایران حذف تعرفه واردات خودرو به کشور است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: در آن صورت از یکسو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرف‌کنندگان رسیده و از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی و کاهش قیمت محصولات‌شان خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسینی

      سلام
      این داستان دیگه شبیه جوک سریالی شده! انحصار طلبی به معنای واقعی هیچوقت برچیده نخواهد شد! تو رو خدا اینقدر شعر نگین. ملت دیگه فهمیدن ... مخصوصا تو دوران تحریم همه چی ثابت شد. ...

    • بدون نام

      مردم دیگه از پایین اومدن قیمتا و تحقق حقوقشون ناامید شدن پشت این خودرو سازا و واردکنندگان محکمه و چیزی ک براشون مهمه ...

    • وطن

      قیمت های مصوب شده در صورتی قابل قبوله که کیفیت خودرو در حد استاندارد و بین المللی باشه .با این کیفیت فوق العاده پایین خودرو در ایران قیمت حداقل باید نصف قیمت مصوب باشه .

    • بدون نام

      حالا پایین هم بیاد با کدوم پول باید بخریم؟؟؟
      نون بربری بدون خاش خاش چنده؟؟!!!

    • بدون نام

      فقط یه ... برای راضی نگهداشتن افکار عمومی این اراجیفو از خودش در میاره...

    • بدون نام

      خدایا ما که دیگه ازشون نامیدیم خودت به دادمون برس

    • بدون نام

      سلام،همشه دم ازحمایت ازمصرف کنندگان می زنند،اما درعمل دست شان توجیب خودروسازان هست وازانهاحمایت می کنند،مردم مارا گیراوردنند،بدبخت ما که فکرمی کردیم ........بعد چه شد.

    • بدون نام

      حق این ملت همینه اگه مردم به کارهایه اشتباه مسعولین که قدر این ملت و ندونستن و نمیدونن و هروز بیشتر به فکر پر کردن جیب خودشونو اطرافیانشون هستن عتراض میکردم وضع مردم این نبود

    • میرزا

      به جان خودم. این پایین آمدن قیمت خودرو دقیقاً پیش درآمد و خبر بالا رفتن قیمت خودرو است، شما به درستی میفرمایید دیگه تحریم نیست و قیمت تمام شده آمده پایین و چه و چه وچه، ولی مطمئن باشید که هرگز قیمت خودرویی پایین نخواهد آمد، این را کند فهم ترین ها هم بخوبی میدانند،

    • م ش

      با سلام
      من نمیدانم عبارت "باید قیمت خودرو راکاهش دهند" یعنی چه واین اراجیف ها چه ضمانت اجرایی دارد؟ چرا ملت را این قدر احمق تصور میکنند؟ شاید هم منظورشان اینست که خودروسازان در راه رضای خدا باید قیمت را کاهش دهند!!

    • سید

      تازه قراره ایرانخودرو پیش فروش کنه بعد که پیش فروش کرد قیمتارو ببره بالا دلتون خوشه ملت

    • یه هموتن

      من نظرم نیست قیمت خورو پایین بیادچون انسانهای ضعیف وخاص متضرضر خواهند شد زندگی براشون سخت میشه گناه دارن

    • ناشناس

      تاالان که قیمتها بالا رفتن پایین هم نیومدن هی میگن قیمت خودروبرای مصرف کننده ها کاهش یافت پس کجاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج