جاباما
۳۴۶۴۹۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پایان ساخت ماهواره ناهید ۱

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از پایان ساخت ماهواره ناهید ۱ و عملیاتی شدن سامانه مخابراتی بالنی تا پایان سال جاری به عنوان دو دستاورد اصلی این پژوهشگاه خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از پایان ساخت ماهواره ناهید ۱ و عملیاتی شدن سامانه مخابراتی بالنی تا پایان سال جاری به عنوان دو دستاورد اصلی این پژوهشگاه خبر داد. حسن حدادپور با اشاره به اینکه ساخت ماهواره بومی از نشانه‌های بارز توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی است گفت: اقتصاد مقاومتی، تلاش ما را برای رسیدن به محصولات فضایی مورد نیاز کشور، دو چندان می‌کند تا کمترین میزان وابستگی را به دنیا داشته باشیم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را لحاظ کنیم.

پایان ساخت ماهواره ناهید 1

وی با اشاره به اینکه در چند حوزه می‌توانیم کار کنیم ادامه داد: اولین حوزه تامین ماهواره های سنجشی و مخابراتی است و در فازهای بعد، تامین سیستم‌های جانبی که خدمات مورد نیاز وزارت ارتباطات را فراهم می کند. در این راستا در بعد ماهواره یکی از فعالیتها، قرار دادن و عملیاتی کردن آن در فضا هم در مسیر داخل و هم مسیرخارجی است .

حدادپور گفت: قراردادن ماهواره در مدار ، سرمایه‌گذاری سنگینی را به دنبال خواهد داشت که در این حوزه وارد فعالیت شده ایم و برای حامل‌هایی که در کشور وجود دارد برنامه خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های ماهواره‌های سنجشی - مخابراتی در حال انجام است، افزود: این ماهواره‌ها به سفارش سازمان فضایی ایران ساخته می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درباره محصولات ارائه شده در سال ۹۴خاطرنشان کرد: یکی از این محصولات ماهواره SRI۱ بود که به عنوان محصول میانی مطرح شد و پس از آن موتورکروی فضایی که گام خوبی در راستای دستیابی به فناوری های است که در آینده برای ماهواره‌های مخابراتی نیاز داریم .
رئیس پژوهشگاه فضایی تصریح کرد: در سال ۹۵، دو دستاورد مدنظر ما است که یکی ماهواره ناهید ۱ به سفارش سازمان فضایی و دیگری سامانه مخابراتی بالنی است که انشاء الله به دنبال آن هستیم که تا انتهای سال قسمتی از آن عملیاتی شود.

وی در خصوص شناسایی نخبگان در حوزه فضایی گفت: فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مرتبط هوا و فضا، مکانیک ، برق افرادی هستند که یا مستقیم در بازار کار به ما وصل می‌شوند یا از طریق شرکتهای دانش بنیان به فعالیت می‌پردازند که لازم است ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

حدادپور به ظرفیت‌های پسابرجام اشاره کرد و گفت: امیدواریم امکان همکاری با کشورهای صاحب فناوری پرتاب،‌ فراهم شود و بتوانیم بعضی از ماهواره‌هایی را که در مسیر داخل ظرفیت لازم برایشان وجود ندارد، با همکاری طرفهای خارجی،‌ پرتاب کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای بازم پیامهایی از این دست میخواد بفرسته زمین گرد است خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج