۳۴۶۵۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تراژدی دیگری از یونان باستان در تالار حافظ

نمایشی تراژیک و غمگین دیگری از «اوریپید» تیر ماه در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: نمایشی تراژیک و غمگین دیگری از «اوریپید» تیر ماه در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

تراژدی دیگری از یونان باستان در تالار حافظ

فرزاد امینی، کارگردان نمایش «هیپولیت» در توضیح این نمایش که از چهارشنبه ۹ تیرماه در تالار «حافظ» به صحنه می‌رود به ما گفت: نمایشنامه‌ی «هیپولیت»، نوشته‌ی اوریپید است که با بازنویسی دیالوگ‌ها و دراماتورژی از تنها ترجمه‌ی موجود (اثر محمد سعیدی و برای حدود ۴۰ سال پیش) به صحنه می‌رود.

او ادامه داد: این نمایشنامه از تراژدی‌های عمیق، بسیار فلسفی و غمگین «اوریپید» است که به اندازه‌ی «مده‌آ» (از دیگر آثار همین نویسنده) چندان مورد توجه قرار نگرفته است. «اوریپید» در این اثر بر خلاف نمایشنامه «آلسست» که نور امیدی در پایان دارد، «هیپولیت» را بسیار غمگین و فوق‌العاده تلخ تمام می‌کند. من به واسطه روزگاری که در جامعه‌ام تجربه و با آن زندگی می‌کنم، با متن این نمایشنامه احساس نزدیکی می‌کنم و آن را دوست دارم.

این کارگردان با اشاره به شیوه اجرایی این نمایش افزود: «هیپولیت» را با همان فرم فیگور، ژست و اکت بازیگر که بطور کلی در تمام این سال‌ها کار کرده‌ام اجرا خواهم کرد. بطور کلی این نمایش اکتیو و پرحرکت است و در حقیقت می‌توان گفت که این فیگور و اکت انفجاری بازیگران است که لحظات دراماتیک نمایش را خلق می‌کند.

امینی همچنین ادامه داد: در سنت تئاتری که همیشه کارم را بر مبنای آن پیگیری کردم، بزرگانی مانند وسولد میرهولد، یرژی گروتفسکی، آنتونِن آرتو وجولین بِک بوده‌اند که در سبک تئاتر جسمانی، مبتنی بر فرم و فیگور کار کرده‌اند. باید بدانیم که اکت بازیگر در جسمش بسیار مهم است و معیار زیبا شناسی آن تئاتر بر آن اساس تعیین می‌شود.

این کارگردان در پایان صحنه نمایش را بسیار می‌نیمال توصیف کرد.

نمایش «هیپولیت» به کارگردانی فرزاد امینی دهمین کار گروه تئاتر «پرومته» است که در آن بهرام عباسی فرد، الناز اسماعیل‌زادگان، محمدرضا فرزام، ساناز پوردشتی، مجید جور، سرور خسروانی و سروش حائری به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح لباس: پارمیس امینی، طراح صحنه: بهناز علی‌آبادی، گریم: آیدا فرشادی، طراح پوستر و بروشور: حامد حکیمی، موسیقی قطعاتی از: کارمینا بورانا اثر کارل اُرف، رکوئیم جوزپه وردی، رکوئیم آلفرد شنیتکه، ساخت ویدئو: فرزاد امینی، دراماتورژی، بازنویسی دیالوگ و کورئو گرافی: فرزاد امینی.

این نمایش از ۹ تا ۱۸ تیرماه، ساعت ۲۱ در تالار حافظ به نشانی خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت اجرا می‌شود.

کارهای پیشین فرزاد امینی در مقام کارگردان تئاتر عبارتند از: «پروا» (آبان ۱۳۸۵ تالار مولوی)، «منشاء همه نابود کنندهایت یک چیز بیشتر نیست» (اردیبهشت ۱۳۸۶، جشنواره تئاتر دانشگاهی)، «حکایت حیات سه‌ سگ و خیابان و شب» (اردیبهشت ۱۳۸۷، جشنواره تئاتر دانشگاهی)، «مکبث» (جشنواره تئاتر دانشگاهی ۱۳۸۹ و فرهنگسرای بهمن شهریور ۱۳۹۰)، «من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم» (مرداد ۱۳۹۲ خانه هنرمندان، سالن استاد انتظامی)، «آه شهلا این گاوی که جلوم داره راه میره ...» (دی ۱۳۹۳ نمایشخانه استاد انتظامی)، «عشق سالهای وبا» (تیرماه ۱۳۹۴ سالن استاد سمندریان).
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج