جاباما
۳۴۶۵۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«گنبد آهنین» به اروپا می‌آید؟

یکی از فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرد، واشنگتن موشک رهگیر کوتاه برد استفاده شده در سیستم گنبد آهنین اسرائیل را با هدف اضافه کردن آن یا ساخت یک نمونه مشابه آمریکایی برای دفاع هوایی مستقر در اروپا علیه روسیه آزمایش کرد.

خبرگزاری ایسنا: یکی از فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرد، واشنگتن موشک رهگیر کوتاه برد استفاده شده در سیستم گنبد آهنین اسرائیل را با هدف اضافه کردن آن یا ساخت یک نمونه مشابه آمریکایی برای دفاع هوایی مستقر در اروپا علیه روسیه آزمایش کرد.

گنبد آهنین که با بودجه کمکی واشنگتن ساخته شده طبق گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی ۹۰ درصد موارد موشک‌ها را رهگیری می‌کند اما این سامانه ۵۰ میلیون دلاری به دلیل قیمت بالا و محدودیت‌ برد، جاذبه‌ای برای صادرات ندارد.

ژنرال گلن بر امهال از فرماندهی دفاع موشکی و هوایی ارتش آمریکا در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت: ساماندهی دفاع موشکی میان برد پاتریوت و تاد آمریکابه یک سامانه مکمل ارزان قیمت نیاز دارند تا در برابر تهدیدهای موشکی کم اهمیت‌تر پاسخگو باشند.

وی افزود: به همین منظور آمریکا واحد "تامیر" که جزئی از گنبد آهنین ساخت دو شرکت صهیونیستی و آمریکایی است موردآزمایش قرار داده‌ است.

ژنرال برامهال ادامه داد: باتوجه به اتفاقاتی که در اروپا جریان دارد، به ویژه این واقعیت که روسیه همواره در حال آماده سازی و تقویت ارتش و نیروهایش است و تهدیدی است که واقعی محسوب می‌شود، ما هم به فکر استقرار سامانه دفاعی چند لایه‌ای افتاده‌ایم.

پاتریوت و تاد سامانه‌های خوبی هستند و برای آنچه طراحی شده‌اند مناسبند اما حیف است که موشک‌های این سامانه‌ها برای اهدافی که می‌توان با هزینه‌ای کمتر به آن پاسخ داد هدر بروند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم ما به دنبال چیزی شبیه به گنبد آهنین هستیم و احتمالا این سامانه کوتاه برد را طی دو یا سه سال آینده مستقر می‌کنیم.

شرکت رافائل رژیم صهیونیستی، سازنده سامانه گنبد آهنین برای واحد رهگیر تامیر قیمتی برابر با ۱۰۰ هزار دلار را پیشنهاد کرده و ژنرال برامهال نیز گمان می‌کند این رقم قابل قبول است.

قرار است این ژنرال آمریکایی امروز (سه شنبه) سازو کار و عملکرد سامانه گنبد آهنین را در اسرائیل مورد بررسی قرار دهد.

کارشناسان اسرائیلی می‌گویند گنبد آهنین ابتدا درحد پوشش شهری در مقابل راکت یا خمپاره هایی با برد پنج تا ۷۰کیلومتر طراحی شده بود اما این سامانه اکنون می‌تواند موشکهایی تا برد ۱۵۰کیلومتر را نیز رهگیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج