۳۴۶۶۲۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

صادق خان: نباید رفراندوم دوم برگزار شود

شهردار مسلمان شهر لندن گفت، انگلیس نباید یک همه پرسی دوم بر سر خروج از اتحادیه اروپا برگزار کند و دولت این کشور باید به جای این کار هرچه سریعتر اطمینان را به اصناف بازگردانده و جلوی سرازیر شدن شغل‌ها از انگلیس به خارج از این کشور را بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: شهردار مسلمان شهر لندن گفت، انگلیس نباید یک همه پرسی دوم بر سر خروج از اتحادیه اروپا برگزار کند و دولت این کشور باید به جای این کار هرچه سریعتر اطمینان را به اصناف بازگردانده و جلوی سرازیر شدن شغل‌ها از انگلیس به خارج از این کشور را بگیرد.

به نقل از خبرگزاری پرس آسوسیشن، صادق خان، شهردار مسلمان شهر لندن در یک سخنرانی گفت: باید به رای انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا احترام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم انگلیس صراحتا حرف خود را زده‌اند. آنها اراده دموکراتیک خود را بیان کرده‌اند و دیگر اکنون بازگشتی نمی‌تواند وجود داشته باشد. ما نمی‌توانیم راه وسطی را انتخاب کنیم. انگلیس اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

صادق خان با توصیف شهر لندن به عنوان "قلب تپنده کشور انگلیس" خواهان یک توافق پس از خروج از اتحادیه اروپا شد که دسترسی انگلیس به بازار واحد اروپا را حتما حفظ کند.

وی تاکید کرد: ما برای دسترسی داشتن به بازار واحد اروپا باید به بهترین شکلی که می‌توانیم مذاکرات مجددی را انجام داده و به همین دلیل ضروری است که لندن در پای میز مذاکره یک کرسی جداگانه داشته باشد زیرا ما قلب تپنده کشور انگلیس هستیم و لندن نیز باید عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: زمانی که لندن موفق می‌شود، مابقی کشور انگلیس نیز همچنین موفق می‌شود و زمانی که ما شکست بخوریم، کل کشور انگلیس شکست می‌خورد.

صادق خان همچنین برخی تقاضاها برای آنکه وضعیت "دولت شهر" به لندن داده شود را رد کرد.

وی با این حال خواهان واگذاری مسئولیت و اختیارات مالی به لندن از جمله مسئولیت افزایش مالیات، کنترل بیشتر بر اصناف و مهارت‌ها و همچنین کنترل بیشتر بر بخش‌های مسکن، برنامه‌ریزی، حمل و نقل، بهداشت، سیاستگذاری و دادگستری شد.

صادق خان در سخنرانی در اجلاس تایمز CEO گفت: من سابقا وکیل بودم و در حرفه وکالت شما یا پرونده‌هایی را می‌برید یا پرونده‌هایی را می‌بازید. زمانی که شما در دادگاه یک پرونده را می‌بازید باید بپذیرید که حق همیشه با هیات‌ منصفه است. همه پرسی نیز وضعیتی نیست که شما بتوانید برای آن در دادگاه استیناف، فرجام خواهی کنید. ما یک انتخاب را در اختیار مردم قرار دادیم و آنها صریحا انتخاب کردند و تصمیم به ترک اتحادیه اروپا گرفتند.

صادق خان تاکید کرد که پیش از این با شهردار شهر پاریس صحبت کرده و از او شنیده که اگر انگلیس تصمیم به ترک اتحادیه اروپا بگیرد، فرانسه فرش قرمزی را پهن خواهد کرد تا اصناف و شغل‌های لندن را به شهر پاریس بکشاند.

صادق خان گفت: مذاکرات مجدد برای باقی ماندن انگلیس در بازار واحد اتحادیه اروپا اولویت اصلی در ارتباط با حفظ شغل‌ها و موفقیت لندن است.

وی افزود: مدیران اجرایی و کارآفرین‌ها دیگر صریح‌تر از این نمی‌توانند پیام دهند. آنها معتقدند که اکنون ضروری‌ترین چیز این است که بریتانیا حتما باید بخشی از بازار واحد اروپا باقی بماند و من کاملا با آنها موافق هستم.

صادق خان ادامه داد: این به معنای ۵۰۰ میلیون مشتری، حدود نیمی از همه صادرات انگلیس، ارائه خدمات مالی ما و پایه و اساس اشتغال، ثروت و موفقیت انگلیس است. باقی ماندن در بازار واحد اتحادیه اروپا باید اولویت اول و دوم و سوم مذاکرات ما با اتحادیه اروپا باشد.

وی همچنین اظهار کرد: دولت انگلیس باید تا جایی که می‌تواند پیش از اجرایی کردن بند ۵۰ معاهده لیسبون صبر کند.

صادق خان گفت: نگرانی اصلی من این است که تا زمانی که یک طرح برای مذاکرات ما با اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد اجرایی کردن این بند و فرستادن اعلامیه مربوط به آن هیچ منطقی ندارد. من فکر می‌کنم که ما حتما نیاز به یک نخست وزیر جدید داریم و من فکر می‌کنم که این کار دیوید کامرون درست است که تا زمانی که ما یک نخست وزیر جدید نداشته باشیم اعلامیه‌ مربوط به بند ۵۰ را اجرایی نکند.

وی خاطرنشان کرد: من امیدوار هستم هنگامی که یک نخست وزیر جدید داشته باشیم او طرح این بازی را تدوین کرده باشد و بعد آنها با ما مذاکره کنند زیرا ما دیدگاه های قدرتمندی بر سر آن داریم و کار درست این است که دولت انگلیس با اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز مذاکره کنند. اما همچنین ما نیز نیاز به یک کرسی دور میز مذاکره داریم چون لندن برای رفاه کشور ما ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج