۳۴۶۶۹۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نمازی: کی‌روش تاکتیکی‌ترین مربی دنیا است

امید نمازی سرمربی تیم‌ملی نوجوانان آمریکا درحال آماده‌سازی این تیم برای حضور در جام‌جهانی زیر ٢٠‌سال زنان است.

روزنامه شهروند: امید نمازی سرمربی تیم‌ملی نوجوانان آمریکا درحال آماده‌سازی این تیم برای حضور در جام‌جهانی زیر ٢٠‌سال زنان است. او امید زیادی دارد که بتواند همراه این تیم در جام‌جهانی حضور پیدا کند و تجربه جدیدی به‌ دست بیاورد. وقتی صحبت از حضور نمازی در فوتبال ایران می‌شود، او می‌گوید: شرایط برای حضورش در فوتبال ایران مساعد نیست و متولیان فوتبال در ایران هم علاقه‌ای به کارکردن با نمازی ندارند. دستیار سابق کی‌روش در ماجرای مجادله سرمربی تیم‌ملی با باشگاه‌ها حق را به کی‌روش می‌دهد. امید نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» درباره فوتبال آمریکا و ایران صحبت‌های جالبی کرده که در ادامه می‌خوانید:

از شرایط‌تان درآمریکا بگویید. مشغول چه کاری هستید؟

خوشبختانه شرایط خوبی در آمریکا دارم و از وضع راضی هستم. درحال حاضر با نوجوانان آمریکایی کار می‌کنم تا آنها را برای حضور در جام‌جهانی زیر ٢٠‌سال آماده کنم. ما دو‌سال دیگر باید برای حضور در جام‌جهانی آماده شویم تا با صعود به این رقابت‌ها نمایش خوبی در جام‌جهانی داشته باشیم.

چه برنامه‌ای برای آماده‌سازی نوجوانان آمریکایی دارید؟

درطول ‌سال حدود ٧ اردو برگزار می‌کنیم و سعی‌مان براین است که فلسفه فوتبال را روی این بچه‌ها پیاده کنیم، تا آنها به تدریج از لحاظ تاکتیکی آماده حضور در بازی‌های مهم شوند و بتوانند به جام‌جهانی صعود کنند. در این اردوها هم با کشورهایی مثل مکزیک بازی دوستانه برگزار می‌کنیم. تیم‌های منطقه آمریکای مرکزی هم دیگر رقیبان تدارکاتی ما هستند که برای آمادگی بیشتر با آنها بازی دوستانه برگزار می‌کنیم.

فکر می‌کنید چرا از دانش و تجربه فردی مثل شما درکشور خودتان استفاده نمی‌شود؟

این یک موضوع دوطرفه است و خود من هم باید به کارکردن در ایران تمایل داشته باشم که به ایران بیایم و در آن شرایط کار کنم. همیشه گفته‌ام که شرایط کارکردن در ایران ایده‌آل نیست و موانع زیادی برای موفقیت و رسیدن به اهداف وجود دارد. ضمن این‌که دست‌اندرکاران فوتبال در ایران هم باید به کارکردن با من تمایل داشته باشند. فعلا هم که در آمریکا مشغول هستم اما شاید روزی برسد که من هم بتوانم به ایرانی‌ها کمک کنم.

درباره حضور تیم‌ملی آمریکا در کوپا صحبت کنید. چرا این تیم نتوانست به فینال برسد؟

هدف اولیه تیم‌ملی آمریکا در کوپا رسیدن به نیمه‌نهایی بود که به این هدف دست پیدا کرد. در نیمه‌نهایی هم شکست خوردن از تیمی مثل آرژانتین نمی‌تواند نتیجه بدی باشد. انتظار شکست دادن تیمی بزرگ مثل آرژانتین که در صدر رنکینگ فیفا قرار دارد، انتظار زیادی از فوتبال آمریکاست. در بازی با آرژانتین هم آمریکا از ٣ بازیکن اصلی استفاده نکرد و همین باعث شد جابه‌جایی بازیکن داشته باشیم. ما باید از این شکست درس بگیریم و بیشتر کار کنیم تا بتوانیم سطح تیم‌ملی آمریکا را آن‌قدر بالا ببریم که یک روز آرژانتین را شکست دهد. درواقع همان‌طور که گفتم، هدف اولیه آمریکا حضور در نیمه‌نهایی بود که به آن دست پیدا کرد.

به نظر می‌رسد فوتبال آمریکا در راه پیشرفت قرار دارد. درست است؟

شک نکنید که همین‌طور است. سرمایه‌گذاری زیادی برای موفقیت فوتبال آمریکا انجام شده و از هرطرف که نگاه کنید، می‌بینید که روی فوتبال این کشور کار انجام می‌شود. در قسمت آموزش فوتبال مدرن، افراد زیادی از کشورهای دیگر به آمریکا آمده‌اند تا سطح دانش مربیان آمریکایی را بالا ببرند و آنها هم بتوانند این دانش را به بازیکنان انتقال دهند. خود مربیان آمریکایی هم در تلاش هستند تا به‌روز باشند و بهترین و علمی‌ترین تمرینات را یاد بگیرند. فوتبال آمریکا در یک‌دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته و در آینده هم به این پیشرفت ادامه می‌دهد.

درجریان اتفاقات فوتبال ایران هستید؟

گاهی از طریق اینترنت درجریان اتفاقات قرار می‌گیرم. البته بیشتر مسائل مربوط به تیم‌ملی را پیگیری می‌کنم و فقط درجریان نتیجه بازی‌های باشگاهی هستم.

حتما خبر دارید که اردوهای پیش‌روی تیم‌ملی کنسل شده است؟

بله از طریق یکی از دوستان ایرانی‌ام شنیدم که به دلیل مخالفت باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال اردوهای تدارکاتی تیم‌ملی را کنسل کرده است.

شما حق را به باشگاه‌ها می‌دهید یا به تیم ملی؟

در هرکشوری باشگاه‌ها محق هستند که صد‌درصد بازیکنان را دراختیار داشته باشند چون بابت آنها هزینه کرده‌اند و در «فیفادی» می‌توانند بازیکنان را به باشگاه‌ها تحویل دهند اما در فوتبال ایران شرایط متفاوت است. فوتبال ایران از نظر باشگاهی در سطح بالایی قرار ندارد و به همین دلیل سرمربی تیم‌ملی می‌خواهد با بچه‌ها بیشتر کار کند تا فلسفه فوتبال خود را به آنها انتقال دهد. این اتفاق هم بدون برگزاری اردوهای بلندمدت و تماس طولانی سرمربی تیم‌ملی با بازیکنان ممکن نیست. کی‌روش به دنبال موفقیت تیم‌ملی است و باشگاه‌ها هم به بازیکنانشان نیاز دارند و این درگیری‌ها پیش می‌آید. زمان حضور من هم در تیم‌ملی این اتفاقات رخ می‌داد و نمی‌توان حق را به کسی داد. مشکل اصلی از فوتبال ایران است که از نظر کیفیت باشگاهی در سطح پایینی است.

اما برخی مربیان ایرانی هم می‌گویند کی‌روش تاکنون تغییری در فوتبال ایران ایجاد نکرده و نیازی به اردوهای بلندمدت نیست!

سوال من از مربیان ایرانی این است که کی‌روش تاکنون چقدر اردوی بلندمدت با تیم‌ملی داشته است؟ او شاید در کل ‌سال دوماه به صورت پراکنده بازیکنان را دراختیار داشته باشد. این مدت هم تأثیری که باید را روی بازیکنان نمی‌گذارد. خصوصا که در ایران خبری از بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های مطرح نیست. این انتظار از کی‌روش که باید سطح فوتبال ایران را بالا ببرد، انتظار منطقی نیست. کی‌روش وقتی ملی‌پوشان را دراختیار می‌گیرد، فقط می‌تواند آنها را با نظم دفاعی و دیسیپلین آشنا و به نتیجه‌گیری فکر کند. مردم در ایران از تیم‌ملی انتظار نتیجه گرفتن دارند، نه بازی زیبا. آنها حضور درجام‌جهانی را می‌خواهند؛ حتی اگر بدون فوتبال زیبا باشد.

شما هم با کی‌روش کار کرده‌اید، هم با یورگن کلینزمن. چه تفاوتی بین این دو مربی می‌بینید؟

کی‌روش از نظر بین‌المللی مربی سابقه‌داری است و در سطح بالای فوتبال اروپا مربیگری کرده است. کلینزمن به اندازه کی‌روش با سابقه نیست اما می‌تواند بهترین بازی را از بازیکنان بگیرد. او در فاز انگیزه دادن به بازیکنان هم بسیار عالی عمل می‌کند اما به نظر من کی‌روش تاکتیکی‌ترین مربی دنیاست.

تاکنون با کلینزمن، سرمربی تیم‌ملی آمریکا درباره فوتبال ایران صحبت کرده‌اید؟

محور اکثر گفت‌و‌گو‌های ما مسائل کاری مربوط به فوتبال آمریکا است اما کلینزمن از فوتبال ایران شناختی نسبی دارد. او بازیکنانی مثل دایی، مهدوی کیا و کریمی را که در آلمان بازی کرده‌اند، به خوبی می‌شناسد.

صحبت خاصی باقی نمانده است؟

برای تیم‌ملی ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم ایران با حضور در جام‌جهانی روسیه مردم را خوشحال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      وقتی شب پرواز اردوی تیم ملی رو به خاطر ترس از رنگها کنسل میکنند باور کنید این کی روش خیلی مربی که تا حالا دق نکرده مربیان بزرگ نیازی به پول ندارند هویتشون براشون ارزشمند است کیروش تو ایران مونده تا بتونه یاد بگیره چه جوری میشه الا بختکب تبمی رو ببه جام جهانی برد هیچ جای دنیا چنین فراگیزری را نخواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج