۳۴۶۹۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نگاه گاردین به فرهنگ‌سازی هنرمندان ایرانی

بهار سرلك:طی سال‌های گذشته هنرمندان با برگزاری نمایشگاه‌، اجرای نمایش، اكران خیریه فیلم‌ها به نفع زندانیان محكوم به‌اعدام برای فرهنگ‌سازی بخشش در جامعه تلاش كرده‌اند.

روزنامه اعتماد: بهار سرلك:طی سال‌های گذشته هنرمندان با برگزاری نمایشگاه‌، اجرای نمایش، اكران خیریه فیلم‌ها به نفع زندانیان محكوم به‌اعدام برای فرهنگ‌سازی بخشش در جامعه تلاش كرده‌اند.

نگاه گاردین به فرهنگ‌سازی هنرمندان ایرانی

فیلم "دهلیز" به كارگردانی بهروز شعیبی، "خط ویژه" ساخته مصطفی كیایی و "طبقه حساس" ساخته كمال تبریزی از جمله فیلم‌هایی هستند كه به نوعی آغازگر این امر خیر محسوب می‌شوند.

چندی پیش فیلم "چهارشنبه" به كارگردانی سروش محمدزاده در پردیس سینمایی كوروش به نفع زندانیان اعدامی روی پرده رفت. داستان این فیلم كه شهاب حسینی، آرمان درویش و نسیم ادبی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، درباره قصاص و درگیری یك خانواده برای راضی كردن برادر كوچك‌تر‌شان برای گرفتن پول دیه و بخشش قاتل پدر است.

اكران خیریه این فیلم با حضور شهاب حسینی، مهتاب كرامتی، اكرم محمدی، اسدالله یكتا، امیرمهدی ژوله و... برگزار شد و حالا روزنامه انگلیسی گاردین از حضور شهاب حسینی در میان هنرمندانی كه در تلاش برای نجات محكومانی كه در بند اعدام به سر می‌برند خبر داده و نوشته است: "او بخشش را در كشورش تشویق و تبلیغ می‌كند. شهاب حسینی كه جایزه بهترین بازیگری جشنواره فیلم كن امسال را از آن خود كرد از محبوبیت و شهرتش برای ترغیب خانواده‌های قربانیان بهره می‌برد تا آنها بخشش را به جای قصاص انتخاب كنند."

گاردین در ادامه می‌نویسد: "در رویدادی كه به تازگی در سینمای كوروش تهران برگزار شد و هدفش جمع‌آوری پول برای خانواده‌هایی كه برای گرفتن بخشش تلاش می‌كردند، بود شهاب حسینی، مهتاب كرامتی و همچنین شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده شركت داشتند. در این رویداد ٦٠ هزار پوند از طرف حضار اهدا شد و در نهایت خانمی گوشواره‌های خود را هم بخشید."

محمود امیری مقدم، فعال حقوق بشر در ایران در حاشیه برگزاری ششمین كنگره علیه مجازات اعدام در اسلو به گاردین گفته است: "بخشش رویدادی خوشایند است. انسان زمانی كه شرایطش را داشته باشد، بخشش را به جای مجازات انتخاب می‌كند. می‌توانید جریان در حال رشدی را ببینید كه مردم بخشش را به جای قصاص انتخاب می‌كنند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج