۳۴۷۰۸۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ضرر ۹ میلیارد دلاری خودروسازان جهان

تصمیم مردم بریتانیا در ترک اتحادیه اروپا بحران بزرگی را در سوددهی میلیارد دلاری شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده و باعث کاهش فروش خودروهای جدید می‌شود.

عصر ایران: تصمیم مردم بریتانیا در ترک اتحادیه اروپا بحران بزرگی را در سوددهی میلیارد دلاری شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده و باعث کاهش فروش خودروهای جدید می‌شود.

تحلیل‌گران، دوره بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را دوره ناامنی اقتصادی عنوان کرده و از تزلزل بازارهای اقتصاد جهانی صحبت می‌کنند.

به عنوان مثال فیات-کرایسلر که مقرر اصلی بخش اروپایی آن در لندن قرار دارد می‌تواند در این دوره اروپا آسیب‌پذیرتر نشان دهد. گروه خودروسازی پژو-سیتروئن نیز در واکنش به افت ناگهانی ارزش پوند قیمت‌هایش را افزایش می‌دهد.

مدیر اجرایی شرکت دایلمر در این خصوص گفت: انتظار روزهای خوب برای بریتانیا را نیز نداریم.

بریتانیا که دومین بازار بزرگ خودرو در اروپا و محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۰ درصد از بازار محصولات مرسدس بنز دایلمر در قبضه خود گرفته است.

براساس پیش‌بینی‌های موسسه "LMC اتوماتیو"، رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند باعث کاهش فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری شود.

موسسه تحلیل‌گر "اورکور ISI"( Evercore ISI's ) نیز در این خصوص نظرات مشابهی دارد. فروش خودرو در بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۱۷ حدود ۱۴ درصد کاهش می‌یابد. براساس این پیش‌بینی این کاهش ۱۴ درصدی معادل ۸ میلیارد یورو (۸.۹ میلیارد دلار) در ۲ سال آینده است.

کارمندان و مقامات داخلی شرکت جگوار- لندروور که در غرب میدلندز در انگلستان واقع شده ،اعلام کردند که رای به خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند به تضعیف تدریجی یا ناگهانی این شرکت منجر شود و این روند می‌تواند تا پایان دهه جاری ادامه یابد. سهام بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های تابعه آنها نیز پس از این همه پرسی تاریخی به شدت افت کرده است.

بازار خودرو در بریتانیا پیشتر توانسته رکورد جذب ۲.۶ میلیون خودرو را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کند. ۹۰ درصد این خودروها از دیگر کشورهای اروپایی وارد شده‌اند. بریتانیا ۱.۶ میلیون دستگاه از این خودروها را در سال گذشته تولید و ۸۰ درصد این میزان را صادر کرده است.

این کشور سومین بازار بزرگ جهان برای کمپانی "فورد" و چهارمین بازار بزرگ جهان برای "جنرال موتورز" محسوب می‌شود. فورد از سال ۲۰۱۲ هیچ خودرو یا کامیونی را در بریتانیا تولید نکرده، اما این خودروساز با احداث دو کارخانه تولید موتور، یک بخش سرمایه‌گذاری انتقالی مشترک، مرکز پژوهشی و اداره فروش ۱۴ هزار کارمند در بریتانیا دارد.

براساس آمار منتشر شده از موسسه "LMC اتوماتیو" کارخانه موتورسازی فورد در بریتانیا ، موتورِ ۵۹ درصد خودروهای سبک اروپایی شرکتش را تامین می‌کند.

جنرال موتورز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که سرنوشت ۵ هزار کارمند فعال این شرکت در بریتانیا به آینده روابط لندن با اتحادیه اروپا گره خورده است که باید شفافیت آن مشخص شود.

تحلیل‌گران اقتصادی کاهش فروش به ویژه در حوزه خودرو، تضعیف بیش از اندازه ارزش پوند، کند شدن آهنگ رشد اقتصادی و کاهش اعتماد مشتریان را به خروج بریتانیا از اروپا نسبت می‌دهند. در واکنش به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پوند به پایین‌ترین ارزش خود از سال ۱۹۸۵ در برابر دلار رسیده است.

همچنین بلومبرگ، نیز در گزارشی نوشت که بخش اروپایی گروه خودروسازی تویوتا به بریتانیا هشدار داده بود که در صورت خروج از اتحادیه حاضر به سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      خودروسازان جهانی بیایند پیش خودرو سازان ایران دوره ببینندکه در تحریم سود های هنگفتی میکنند و با این چیزها هم کک شون نمیگزه

    • وجدان

      درعوض سودانبوه خودروسازان ایران...

    • بدون نام

      اگه میخان ضرر نکنن پراید و پژو که مهد علم خودروسازی ایرانه ایران خودرو و سایپا میزنند و با دلالی و ربا خواری میدن دست مردم بزنن تا ضرر نکنن چه دلیلی داره دارن که خودرو تمام قسط بدون سود و هر وقت هم مردمشون دلشون خواست ماشینو ببرن یه ماشین نو بگیرن میدن دست مردم مدیران خودروسازی ایران دینشون اسلامه همش به فکر سودی هستند که میندازند رو خودرو قوطی روغنیشون میدن دست مردم اخه بنده خدا ها باید یه چیزی در بیارن تا حقوق چندصد میلیونیشون گیرشون بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج