۳۴۷۲۷۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کارت دعوت اسکار برای کیارستمی

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بانی جوایز اسکار فهرست اعضای جدید خود را منتشر کرد.

هنر آنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بانی جوایز اسکار فهرست اعضای جدید خود را منتشر کرد.

کارت دعوت اسکار برای کیارستمی

برگزارکنندگان جوایز اسکار که در ماه‌های اخیر زیر بار انتقادها در مورد نبود تنوع نژادی در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی قرار داشتند، چهارشنبه‌شب فهرست دعوت‌شدگان امسال را منتشر کرد.

عباس کیارستمی کارگردان فیلم‌هایی چون "طعم گیلاس" و "کپی برابر اصل" از سوی شاخه کارگردانان آکادمی دعوت شده است. رامین بحرانی، مرجانه ساتراپی و آنا لیلی امیرپور، فیلمسازان ایرانی‌تبار هم به عنوان اعضای جدید آکادمی معرفی شده‌اند.

آکادمی امسال از ۶۳۸ نفر دعوت کرده است که یک رکورد است. این در حالی است که ۳۲۲ نفر در ۲۰۱۵، ۲۷۱ نفر در ۲۰۱۴ و ۲۷۶ نفر در ۲۰۱۳ به آکادمی دعوت شدند. بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ به‌طور متوسط ۱۳۳ نفر دعوت می‌شدند.

ترکیب امسال از تلاش گسترده برای کاستن از انتقادها در مورد نبود تنوع نژادی خبر می‌دهد.

۴۶ درصد اعضای جدید را زنان تشکیل می‌دهند و ۴۱ درصد فهرست شامل افراد رنگین‌پوست است. همچنین فهرست جدید شامل ۲۸ برنده جایزه اسکار و ۹۸ نامزد اسکار است که روی هم ۱۰۹ نامزد اسکار را شامل می‌شود.

در میان دعوت‌شدگان، ۲۸۳ نفر از ۵۹ کشور، اعضای بین‌المللی محسوب می‌شوند. کن لوچ، نوری بیلگه جیلان، سلیمان سیسه، هو سیائو-سین، کیوشی کوروساوا، کریستیان مونجیو، پارک چان-ووک، مارگارت فون تروتا و آپیچاتپونگ ویراستاکول از جمله این چهره‌ها هستند.

برندگان دوره اخیر جوایز اسکار از جمله بری لارسن که برای "اتاق" اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت، آلیسیا ویکاندر که با "دختر دانمارکی" اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را به خانه برد و مارک رایلنس برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل برای "پل جاسوس‌ها" از اعضای جدید آکادمی هستند. همین‌طور لاشلو لمس کارگردان فیلم "پسر شائول" برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و آدام مکی و چارلز راندولف که برای که برای "کسری بزرگ" اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را گرفتند.

نامزدی اسکار تضمینی برای دعوت توسط آکادمی نیست، اما باعث می‌شود نامزدها واجد شرایط شناخته شوند. هر یک از ۱۷ شاخه آکادمی با توجه به معیارهای خود افرادی را برای عضویت به هیئت‌رئیسه پیشنهاد دادند. آکادمی حدود ۶۰۰۰ هزار عضو دارد.

سال گذشته برای دومین بار پیاپی تمام ۲۰ نامزد جوایز اسکار بازیگری سفیدپوست بودند. در دیگر بخش‌های اصلی نیز رنگین‌پوستان نادیده گرفته شدند که این مسئله اعتراض‌های بسیاری را به همراه داشت. ضمن اینکه از ۳۰۵ فیلم واجد شرایط تنها چند فیلم ساخته کارگردانان رنگین‌پوست و تنها چند فیلم ساخته کارگردانان زن بودند.

اعتراض‌های گسترده، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را بر آن داشت به سرعت برای ایجاد تنوع نژادی در نامزدهای جوایز اسکار قوانینی جدید وضع کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج