۳۴۷۳۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انیمیشنی برای معرفی چهره های فاخر ایران

انیمیشن «ایران ما» با زبانی ساده و روان و به دور از هرگونه رنگ و لعابی به معرفی افراد فاخر کشورمان می‌پردازد.

باشگاه خبرنگاران جوان: انیمیشن «ایران ما» با زبانی ساده و روان و به دور از هرگونه رنگ و لعابی به معرفی افراد فاخر کشورمان می‌پردازد.

انیمیشنی برای معرفی چهره های فاخر ایران

علی مریخی کارگردان در خصوص انیمیشن «ایران ما» گفت: انیمیشن «ایران ما» از سه سال پیش کار خود را در جهت معرفی شاعران و شخصیت‌های فاخر کشور آغاز کرد و تا به امروز ۱۹۰ قسمت آن روی آنتن رفته است. در حال حاضر پرونده جدیدی با رویکردی همچون قبل در دست تولید است.

وی افزود: «ایران ما» در سری سوم خود به چهره‌های فاخر در حوزه‌های دینی، علمی، سیاسی چون علامه محمد تقی جعفری، ابن سینا، فردوسی، سرداران کشور، شهید باکری، شهید شوشتری، شهدای هفتم تیر و مدافعان حرم خواهد پرداخت که این اطلاعات از کتاب دکتر علی اکبر ولایتی جمع آوری شده است. کل شخصیت های معرفی شده در این آیتم‌ها ۵۵ و بناهای تاریخی ۵۴ قسمت است.

مریخی در خصوص شکل ساخت این انیمیشن اظهار داشت: در «ایران ما» به صورت معماگونه فرایند تکوین تصویر چهره یک شخصیت و یا بناهای تاریخی به مدد نریشن و صدای فاخر پرویز بهرام طرح موضوع می‌شود و رفته رفته تصویر از مات بودن به سمت شفاف شدن پیش می رود تا تصویر به صورت کامل هویدا شود و مخاطب به آرامی با آن شخصیت آشنا شود. این شکل از تولیدات علاوه بر ارتقای اطلاعات عمومی، از جنبه آموزش هنر نقاشی نیز برای مخاطبان خردسال و نوجوان بسیار آموزنده است و در پی طرح چیستان به معرفی بنا و یا یک شخصیت می پردازد. این روش باعث شناخت بیشتر مخاطب و ماندگاری آن در ذهنش می‌شود.

وی در مورد نحوه ساخت این اثر تصریح کرد: این انیمیشن به صورت موشن گرافیک و استاپ موشن در آیتم هایی دو دقیقه ای ساخته می‌شود که این خود بر سختی کار ما می‌افزاید و جمع بندی‌ها باید به شکلی صورت بگیرد که قابلیت اثرگذاری روی مخاطب را داشته باشد.

مریخی در ادامه به دوبله انیمیشن اشاره کرد و گفت: در ابتدا دوبله این کار بر عهده «پرویز بهرام» بود که متاسفانه به دلیل کسالت وی، این دوبله به «علی همت مومی وند» سپرده خواهد شد، این اثر دو ماه دیگر روند تولیدش به پایان می رسد و دوبله آن آغاز می شود.

این کارگردان در مورد فرم ساده این کار تصریح کرد: انیمیشن «ایران ما» به شکلی ساده و روان تولید شده تا به راحتی برای مخاطبان قابل فهم باشد. در این کار سعی کردم اثری در یک آرامش و سکوت و خارج از رنگ و لعاب های همیشگی بسازم و فضای متفاوتی را برای مخاطبان به تصویر بکشم.

وی خاطرنشان کرد: در این کار دوستان خوبی چون مژگان مرادی و فریبا غفوری نویسنده، علی مریخی و ایمان یزدان پژوه تصویرساز، ایمان یزدان پژوه و سمیه سلطانعلیان انیماتور، سهند عمید و امین مریخی طراح میانی، رشید رهنما و گلناز اخوان کامپوزیت، عزیز محسنی صداگذاری، مجری طرح جعفر فتوت، پرویز بهرام و علی همت مومی وند نریشن همراهم بودند و این انیمیشن در مرکز صبا تهیه و در حال تولید شدن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج