۳۴۷۳۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

روش جدید تخریب سلول‌های سرطانی

پژوهشگری به شیوه ای جدید از درمان دست یافته که با تغییر pH تومورها بدون آسیب به سایر اجزای بدن، منجر به خودکشی سلول ها شود.

وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: در تلاش برای تخریب سلول های سرطانی بدون آسیب به بافت های اطراف، از پرتوهای نور جهت فعالسازی مواد شیمیایی یا ذرات درون تومورها استفاده شده و شیوه خوبی نیز نشان داده است. اغلب شیوه های درمانی فعلی با این روش که درمان فوتودینامیک نامیده می شود، شامل ایجاد شکلی خاص و کشنده از اکسیژن یا گرم کردن ذرات یا مواد شیمیایی در تومورها هستند. اکنون، پژوهشگری به شیوه ای جدید از درمان دست یافته که با تغییر pH تومورها بدون آسیب به سایر اجزای بدن، منجر به خودکشی سلول ها شود.

روش جدید تخریب سلول‌های سرطانی

زمانی که تومور درون بدن رشد پیدا کند، یک محیط اسیدی در خارج از سلول های خود ایجاد می نماید. این امر منجر به اتصال رگ های خونی به آن در تلاش برای حذف اسید می شود. با یک روند بیولوژیکی، تومور سپس رگ های خونی را در اختیار گرفته و از آنها به عنوان منبع مواد غذایی جهت رشد خود استفاده می کند.

استاد بیولوژی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (UTSA)، متیو گودوین، برای بهره برداری از این روند اسیدی تلاش کرده است. وی ترکیب شیمیایی با نام نیتروبنزالادهید را به درون تومورها تزریق کرده است. سپس با پرتویی از نور ماورابنفش به تومورها ضربه زده که منجر به اسیدی شدن زیاد تومورها شده است و این اقدام به خودکشی تومورها می انجامد.

گودوین در آزمایش بر روی موش ها، از این روش برای توقف رشد تومور نوعی سرطان سینه، استفاده کرده است. درمان، شانس بقای موش ها را دوبرابر کرده است. این روش علاوه بر اینکه تهاجمی نیست، دارای مزیت عملکرد سریع می باشد. گودوین چنین برآورد کرده که تا 95 درصد سلول های سرطانی طی دو ساعت درمان از بین خواهند رفت.

گودوین امیدوار است این درمان برای بیمارانی که ماکزیمم مقدار درمان تابشی را برای بیماری سرطان خود دریافت می کنند یا برای آن دسته از افرادی که دارای تومورهایی در نواحی از بدن هستند که امکان جراحی در آنها وجود ندارد، مطلوب و امیدبخش باشد.

گودوین اکنون در حال تلاش برای بهبود این روش با سلول های سرطانی مقاوم در برابر دارو می باشد. نتیجه تحقیقات وی در ژورنال The Journal of Clinical Oncology منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج