۳۴۷۳۹۰
۴۹ نظر
۵۰۰۴
۴۹ نظر
۵۰۰۴
پ

برخورد با حقوق های چند ده میلیونی جدی شد؛ مدیرعامل سه بانک استعفا کردند

به دنبال جریان انتشار فیش‌های حقوقی مدیران و به ویژه مدیران بانکی، ظاهرا سه مدیرعامل در شبکه بانکی استعفا کردند.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال جریان انتشار فیش‌های حقوقی مدیران و به ویژه مدیران بانکی، ظاهرا سه مدیرعامل در شبکه بانکی استعفا کردند.

گرچه تاکنون به طور رسمی استعفای سه مدیر بانکی تایید و اعلام نشده است، اما آنطور که منابع مطلع اعلام می کنند مدیران عامل بانکهای صادرات، ملت و قرض الحسنه مهر ایران از سمت خود استعفا کرده اند.

بر این اساس، اسماعیل لله گانی از بانک صادرات، سیامک دولتی از بانک مهر قرض الحسنه مهر ایران و علی رستگار از بانک ملت استعفا داده‌اند.

در عین حال عنوان می شود که با رفتن این افراد، اخلاقی به بانک ملت، زراعتی به صادرات و اکبری به مهر ایران خواهند رفت و جایگزین مدیران عامل قبلی خواهند شد.

این در حالی است پیگیری‌ها حاکی از تایید استعفای مدیران عامل بانک صادرات و مهر ایران است، ولی تاکنون بانک ملت تایید نهایی نشده است.

همچنین مدیرعامل بانک صادرات ایران متن استعفانامه خود را بر روی سایت این بانک منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

"جناب آقای دکتر طیب‌نیا

مقام عالی محترم وزارت امور اقتصادی و دارائی و رئیس مجمع بانک صادرات ایران

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرند اینجانب در تاریخ ١٣٩٣/١٢/٠٦به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران منصوب و در طول یکسال و چهار ماه که در این بانک حضور و فعالیت مستمر و شبانه روزی داشتم، تمام همت، عزم و اراده خود را در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و بزرگوار میهن اسلامی بکار بسته و در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای حمایت از تولید و اشتغال در کشور تلاش نموده‌ام.

در طول این مدت علاوه بر مسئولیت خطیر و پر ریسک این بانک، ساماندهی معضلات مبتلا به تعاونی اعتباری منحله میزان که از طرف مسئولین محترم نظام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این بانک سپرده شد، بر عهده اینجانب قرار گرفت. مسئولیتی که با توجه به وقوع بحران اجتماعی و امنیتی ناشی از عملکرد تعاونی منحله مذکور در سطح چند استان بود، با همت تمامی همکارانم در این بانک به نحو شایسته و مطلوبی مدیریت شد بطوریکه تاکنون انتظارات حدود ٩٢ درصد از سپرده گذاران ساماندهی شده و مشکل امنیتی مورد بحث مرتفع گردید. بدین ترتیب تصدیق می فرمائید که در طی این مدت اینجانب مدیریت دو مجموعه شامل بانک صادرات ایران و تعاونی اعتباری منحله میزان را بر عهده داشته‌ام.

خداوند متعال را شاکرم که در طول این مدت تمامی امور بر طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و کلیه پرداختها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملاً با مصوبات قانونی مجمع و رویه ٦٣ ساله فعالیت این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است. بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور و دارای نزدیک به ٣٠٠٠ واحد صفی و ستادی و تعداد ٣٢٠٠٠ نفر پرسنل و منابع بالای ١١٥٠ تریلیون ریال و حجم دارائی های ١٣٧٠ تریلیون ریال مشغول فعالیت می باشد. علیرغم کسب این توفیقات در طول مدت کوتاه حضور در بانک صادرات ایران با توجه به فضای ایجاد شده در رسانه های کشور درخصوص پرداختهای بالا به مدیران صرفاً به احترام مردم عزیز کشور و تنویر افکار عمومی و به دلیل اینکه بنده همواره خود را سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این ملت می دانم. خواهشمند است با استعفای داوطلبانه اینجانب موافقت فرمائید.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از پرسنل گرامی و ارزشمند بانک صادرات ایران، امیدوارم در هر مقطع از زمان و به اقتضای هر آنچه به افزایش رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می نماید، انجام وظیفه‌نمایم. "


تغییر مدیرعامل ۳ بانک قطعی شد

خبرگزاری مهر: پس از برکناری مدیرعامل بانک رفاه کارگران، تغییر مدیر عامل بانکهای ملت، صادرات و مهر قرض الحسنه ایران هم قطعی شد.

در پی افشای فیشهای حقوقی نجومی، در ابتدا علی صدقی از مدیرعاملی بانک رفاه برکنار و محمدعلی سهمانی جایگزین وی در این بانک شد.

حال خبر می رسد تغییر مدیرعامل بانکهای ملت، صادرات و مهر قرض الحسنه ایران هم قطعی شده است. برهمین اساس، هادی اخلاقی (عضو هیات مدیره بانک سپه) مدیرعامل بانک ملت، سیاوش زارعی (مشاور بانکی محمدباقر نوبخت) مدیرعامل بانک صادرات و مرتضی اکبری (عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات) مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر خواهند شد تا به ترتیب علی رستگار، اسماعیل لله گانی و سیامک دولتی از مدیرعاملی این سه بانک کنار بروند.

در همین حال، احتمال تغییر هیات عامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک تجارت در روزهای آینده نیز وجود دارد.


چهار مدیر بانکی به دلیل دریافت حقوق های نامتعارف تغییر کردند

خبرگزاری ایرنا: تغییر مدیران چهار بانک رفاه، ملت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به سبب دریافت حقوق ها و وام های نامتعارف بوده است.

یک مقام آگاه اعلام کرد: پس از دیدار ماه رمضان هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر رسیدگی سریع به این موضوع، بحث برکناری مدیران بانکی متخلف در دستور کار قرار گرفت.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: از آنجا که وزیر اقتصاد رییس مجمع عمومی بانک های دولتی است، تغییر مدیران بانکی با سرعت بررسی شد که به دنبال آن مدیران بانک های صادرات، ملت و مهر ایران از مسئولیت خود کنار گذاشته شدند.

این مسئول بانکی اضافه کرد: قرار بود مدیر یک بانک دیگر نیز تغییر کند که این موضوع برای بررسی بیشتر به تعویق افتاده است.

تاکنون تغییر مدیران عامل بانک های صادرات و قرض الحسنه مهر ایران رسانه ای شده است که بر اساس آن «اسماعیل لله گانی» از بانک صادرات و «سیامک دولتی» از بانک قرض الحسنه مهر ایران خداحافظی کردند.

«مرتضی اکبری» از بانک توسعه صادرات ایران جای دولتی را گرفت اما هنوز جایگزین لله گانی مشخص نشده است.

همچنین تغییر «علی رستگار» مدیرعامل بانک ملت، نیز قطعی شده و قرار است «هادی اخلاقی فیض آثار» عضو هیات مدیره بانک سپه، به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شود.

پیش از این نیز «علی صدقی» مدیرعامل بانک رفاه، به دلیل دریافت حقوق نامتعارف از سوی مجمع عمومی این بانک کنار گذاشته شد و «محمدعلی سهمانی» مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مسئولیت این بانک را بر عهده گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نظارت و برخورد با مسئول و مدیرش باشه خیلی استعفا میدن چون گذشته شون رو میشه اونوقت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استعفا کدومه بابا.... یعنی به اندازه کافی ....

    • بدون نام

      مدیر بانک صادرات در سایتش زد به دلیل فضای ایجاد شده در خصوص پرداخت فیش خقوقی !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرین خبر در تلگرام ، فیش ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت حقوق ماهیانه 710 ملیون تومان رونمایی شده

    • قادر

      استعفا بدهید و بروید بروید که تنهافکر آسایش خودتان هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرین خبر در تلگرام ، فیش ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت حقوق ماهیانه 710 ملیون تومان رونمایی شده

      • بدون نام

        نباید پاسخگو باشند نباید بررسی بشه ؟ کجا برن اخه ؟ نباید جواب مردم وبیت المال رابدن ؟ نباید جواب اون کارگری که زیر افتاب داغ کار میکنه تا ماهی 800 تومن در بیاره را بدن ؟!!!

    • کارمند بانک

      با سلام چرا باید چوب مدیرانی که حقوق نجومی می گرفتند ما کارمندان بانک بخوریم مگر الان داشتند حقوق نجومی می گرفتند از خیلی وقت پیش می گرفتند یعنی واقعلا کسی خبر نداشت .؟ا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرین خبر در تلگرام ، فیش ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت حقوق ماهیانه 710 ملیون تومان رونمایی شده

    • بدون نام

      با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه. ریشه فساد باید خشکاند نه این دو سه نفر....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرین خبر در تلگرام ، فیش ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت حقوق ماهیانه 710 ملیون تومان رونمایی شده

    • بدون نام

      یادش بخیر موقعی که میخواستم وام ازدواج بگیرم دیدم کلی ادم مثل من هنوز تو صف هستن و امیدی ندارن تازه کلی باید مدرک میاوردم فیش حقوقی کارمند و خود کارمند ازکجا میاوردم قیدشو زدم برای چقدرپول من جوون مملکت و هزاران ادم مثل من
      حالا اینها راحت میلیاردی وام میگیرنوبه ریش ملت میخندن واقعا......چپاول اموال عمومی در حد ارقام نجومی بعد واسه یارانه دولت میگه مصیبت عظمی

    • بدون نام

      این فیشها بایدبدون اطلاع قبلی وسرزده بازرسی میشد ،بااین اطلاع رسانی به روزوجامع شما خب همه فهمیدن وآثارتخلف راازبین بردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرین خبر در تلگرام ، فیش ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت حقوق ماهیانه 710 ملیون تومان رونمایی شده

    • خلاقی

      من کارمنده ساده بانک هستم
      در همین حال و هوای این جو ایجاد شد داره دود غلیظی تو چشم کارمندان بانک میبره
      دارن برای جبران اصراف ها از حقوق ما کم میکنن
      ما که هیچکاره بودیم ولی مردم فقط فکر انتقام هستن و ما هم هیزم اماده ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم پول مفت با وام هاي بدون بهره ميگيريد

      • ایرانی

        همه بانکی ها از یه کرباسید

      • بدون نام

        عزیزان ، شما هم نسبت به دستگاههای دولتی مثل وزارتخانه های کشور خیلی زیاد میگیرن و رفاهیات خوبی دارین. برای 2 تا عید به ما 100 هزرتومان دادن اما به شما برا هر عید 1 میلیون تومان واریز میشه. اینها رو میگیرم چون میدونم .

      • بدون نام

        والا کارمندان بانک هم بد نمیگرفتن منتها خرده جزئ بودین کمتر میرسید ...

    • بدون نام

      مطمن باشید بااین حقوق های بسیار بالا بار خودشون بستن میخوان برن ان شالله خون شهدا ندارن حق این ملت خوب ونجیب از گلو شون پایین بره

    • بدون نام

      به امید استعفای مدیر بانک تجارت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقوق ایشان هم در تلگرام منتشر شد

    • ساسان

      خدایا ....؟جوان لیسانس بیکارم کارگری هم گیرم نمیاد اون وقت یه مشت خدانشناس دارن مال مردم رو اینطوری می‌کشن بالا،اگه خدایی وجود داشته باشه باید حق مردمو رو از اینا بگیره

    • بدون نام

      چرا به حقوق های معاونین وزیر بهداشت همیشه در تلویزیون حاضر کسی رسیدگی نمیکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزیر بهداشت 2 تا کیلینیک فوق تخصصی چشم داره که هر 5 دقیقه یک عمل فوق تخصصی به هزینه متوسط بالای 3 تا 5میلیون تومان داره پول چاپ میکنه

    • بدون نام

      یدم میاد میخواستند وام ازدواج 500هزارتومانی به من بدهند یه برگه استعلام بانگی که همه بانک های استان باید تایید میکردند که وام ندارد بلاخره مدارک اماده شد مسعول وام فرموده بودند اعتبار نیامد وقهرم داد هنوز برگه قدیمی ندادن وام ازدواج دستم هست خدا شما را رسواتر کنه

    • ایرانی

      اینا رو باید جلو بانکها بدار بکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      مدیر لایق حقوق بالا باید بگیره اگه مهندس و کارگر و رفتگر و دکتر یک حقوق بگیرن اونوقت کسی دکتر و وکیل و مدیر نمیشه چون زحمتش خیلی بیشتره تا به اونجا برسی و کار مملکت میمونه رو زمین

      لطفا با افراد نا لایق برخورد کنید که منسب گرفتن و سقف حقوق هر منسب رو مشخص کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی کارگری که زیر افتاب کار میکنه ارزشش از اون مدیر .. که زیر کولر وپشت میز چوب ابنوس نشسته کمتره ؟!!!

    • بدون نام

      همینها اومدن در کنار دولت بایستند و سود سپرده بانکی را کم کردن

    • بدون نام

      مامدانیم شما کارمندهای بانکها تقصری ندارید،فقط شماها رابایک،دوتاوام ناچیز سرگرم میکردنندتاصدایتان درنیاد،ازهمه شماراضی هستیم،سلامت باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • بدون نام

      جناب آقای رییس جمهور، همینها بودن می گفتن ما یارانه نمیگیریم و ..... حقش نیست شما مردم هم از این دولت بی پول یارانه بگیرین. اینه رسمش؟؟؟
      راستی با اینها میخواهین چی کار کنین؟
      این افراد و کسانی که در همین مسند ها کار میکردن ،‌ سالهای سال پول ملت رو بلعیدن. حالا برن و برن؟
      ماشنهای میلیاردی که تعدادشان کم نیست را همینها میخرن. کجا یه مدیر بخش دولتی ماهیانه 100 تا 200 برابر یه کارمند معمولی حقوق میگیره.
      نشریات خارجی نوشتند ماهیانه 50000 پوند در مقابل ماهیانه 300 پوند .
      تبعید به کدام کشور در سرنوشتشان رقم خورده: ساحل فرانسه یا کانادا یا مدیترانه و استرالیا، هاوایی و ....؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      استعفا فقط؟؟؟؟پس محاکمه چی

    • بدون نام

      آخرین خبر در تلگرام ، فیش ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت حقوق ماهیانه 710 ملیون تومان رونمایی شده

    • بدون نام

      به گزارش خبرگزار فارس، روابط عمومی بانک تجارت در این اطلاعیه نسبت به فیش‌های حقوقی منتشر شده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این بانک واکنش نشان داد.

      فیش‌حقوق مدیرعامل بانک تجارت نشان می‌دهد که وی در آذر ماه سال 1394، رقم 710 میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع دریافتی در مدت 21 ماه است.

      مبلغ واریزی به عنوان مالیات وی به حساب خزانه تنها 172 میلیون و 800 هزار تومان بوده که در واقع خالص دریافتی 21 ماهه وی پس از حذف کسری‌ها، 710 میلیون تومان بوده است.

      همچنین طبق اسناد منتشر شده مدیرعامل بانک در سال 93 یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک تجارت دریافت کرده که 45 برابر حقوق ماهیانه وی است.

      همچنین فیش‌ مربوط به رئیس هیات مدیره که در سال 93 به کار دعوت شد نشان می‌دهد که وی در دی ماه سال 94 به غیر از فیش حقوقی، 600 میلیون تومان با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و 40 برابر حقوق) مبلغ 480 میلیون تومان دریافت کرده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم باور کردیم !

    • رضا

      به نظرمن مدیران بالائی نظیر آقای سیف و آقای طیب نیا سهل انگار ی کردند وجرم آنها ببشترازین مدیران است که ازدریافتی مدیران زیرمجموعه خود خبرنداشتندوسر یع بایستی به مجلس ومردم جوابگوبوده واستعفابدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم ،‌پرداخت حقوق با امضاء ریس بالا دستی صورت میگیره.
        خبر داشتن.

    • بدون نام

      من استخدام این دولت هستم .ماهی 1800000 تومان. سالی 20 میلیون تومان . 30 سال کار میشه 600 میلیون تومان .
      مردم برای 6 ماه پول هایتان را از بانکها بیرون بیارید . ببرید بورس و سهام کارخانه ها را بخرید

    • محمد علی کاظم نژادی

      از برادرم کشاورزم که علت خشکسالی های پی در پی زابل که وام 5 ملیونی تلفیقی که نتوانسته پرداخت کنه با تهدید اجرا وام و تغییر سر فصل وام با در یافت قسط اولیه 3200000 تومان وتقسیط وام که پرداخت دوم ان اول مرداد 95 می باشد 15 ملیون تقسیط شده تا بتوانند به مدیران 500 ملیون بدون بهره بدهند

    • بهار

      بنده فوق لیسانس حق التدریس در دانشگاه با کلی زحمت و درس دادن کل مبلغ دریافتیم توی سال 6 میلیون تومان بدون بیمه، اندازه یه پزشک متخصص هم تلاش کردم و درس خوندم ، خودتان قضاوت کنید.

    • بدون نام

      به خدا ،‌آخرش یکی میاد میگه : بسه . اینقدر این موضوع را کشش ندید . مسئولین رسیدگی میکنن.
      از فرداش دیگه هیچ تیتری در این باب را در روزنامه ها نخواهید دید

    • متولد اردیبهشت

      باسلام من خودم کارمند بخش خصوصی بانک ملت با ده سال سابقه و مدرک لیسانس هستم . بعد ده سال حقوق ماه قبل من یک میلیون صد هزار تومن بوده.در حالی که خود کارمندان ساده بانک حداقل چهار پنج میلیون و روسای شعب بالای ده میلیون حقوق میگیرن . به نظرتون میشه با یک میلیون زندگی کرد. خدا ازشون نگذره.

    • خلاقی

      کارمند ساده بانک از پشت باجه هشت ساعت جم نمیخوره کلی ارباب رجوع و کلی مسولیت که یه وقت اشتباهی پیش نیاد
      در ضمن والله دروغ محضه که میگید همه کارمندای بانک حقوق بالا میگیرن
      طرف مثلا توی اداره ثبت یا اداره دارایی یا... کار میکنه کل روز میچرخه حقوقشم خوبه اونوقت برای کارمندای بانک میشه مدعی العموم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرف مثلا توی اداره ثبت یا اداره دارایی یا... اونا هم که فقط ....

    • بدون نام

      در بعضی کشورها یک دولت با کابینه بخاطر یه اختلاس یه میلیونی استعفا میدن اینا ...

    • علي

      چرا مي خورند .بعد استعفا مي دهند .اين هم يك روش جديد .مگه مخ مديريت فقط تو بعضي از ... خلاصه شده .همين ها هستند كه بچه هاي مردم را بدبخت كردند وبيكار گذاشتند .يكي نيست بگه نخواهيد مرد يا شما ها هميشه زنده ايد و مردم مي ميرند .....اصلا شماها مقصر نيستيد مقصر دولت است .كه اعدام نمي كند .حال با جمعيت نزديك به 80 ميليون اين بلاها سر مملكت مي اد .يعني كسي از اين موضوع خبر نداشت .ول كنيد بابا به خدا خجالت داره .خون شهيدان را پايمال كرديد .به خدا اگه ادامه داشته باشد با مردم طرفيد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج