۳۴۷۶۹۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بشار اسد: رای مردم انگلیس «انقلاب» بود

بشار اسد ضمن تأکید بر اینکه آمریکا همواره دنبال مشکل آفرینی بوده، گفت: ما مخالف همکاری با آمریکا نیستیم اما این همکاری باید براساس منافع مشترک صورت بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با شبکه اس بی اس استرالیا گفت: سوریه از هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم استقبال می‌کند اما باید این تلاش‌ها واقعی باشد نه صوری یا برای عرض اندام کردن. این تلاش‌ها باید از طریق دولت مشروع سوریه صورت بگیرد.

وی گفت: کشورهایی مثل عربستان، ترکیه و قطر که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند نمی‌خواهند حمایتشان را از تروریسم متوقف کنند.

اسد تصریح کرد: زمانی که روسیه و ایران از مردم سوریه حمایت می‌کنند در واقع آن‌ها از ثبات و امنیت دفاع می‌کنند چرا که تنش در سوریه و رخدادهای کشور ما در کشورهای همجوار و ایران، روسیه و اروپا تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: دولت‌های آمریکا از دهه‌ پنجاه قرن بیست همواره دنبال مشکل آفرینی بوده‌اند و هیچ مشکلی را حل نکرده‌اند. ما با همکاری با آمریکا مخالف نیستیم اما این همکاری باید به معنای صحبت از منافع مشترک و تلاش برای تحقق آن باشد نه صحبت از منافع آن‌ها به ضرر منافع ما.

بشار اسد درباره برخی اخبار منتشر شده درخصوص درگیری میان نیروهای سوری و حزب‌الله لبنان گفت: درگیری میان ما و حزب‌الله؟! خیر. چنین درگیری وجود نداشته است. نیروهای حزب‌الله از ارتش ما حمایت می‌کنند. ما و حزب‌الله با حمایت نیروی هوایی روسیه علیه تمامی گروه‌های مسلح می‌جنگیم. این گزارشات به هیچ وجه درست نیست. شما اگر به نشست اخیری که میان وزرای دفاع روسیه، ایران و سوریه در تهران صورت گرفت نگاه کنید می‌بینید که چه هماهنگی خوبی میان ما در زمینه مبارزه با تروریسم وجود دارد.

اسد گفت: زمانی که مخالفان سلاح به دست می‌گیرند، مردم را می‌ترسانند، به املاک عمومی حمله می‌کنند در آن زمان تروریست به حساب می‌آیند. مخالفان اگر مخالف هستند پس باید سوری باشند و به نیابت از کشورهای دیگری مثل عربستان صحبت نکنند. مخالفان سوریه باید ریشه سوری داشته باشند.

رئیس‌جمهور سوریه درباره آتش‌بس گفت: آتش‌بس همچنان پابرجاست اما نباید این را فراموش کنیم که گروه‌های تروریستی هر روز آن را نقض می‌کنند. در نتیجه ما نیز حق داریم پاسخ آن‌ها را بدهیم. من می‌توانم بگویم که آتش‌بس همچنان در بیشتر مناطق پابرجاست اما در برخی مناطق اینگونه نیست.

بشار اسد درباره اصلاحات در سوریه و درخواست برخی شهروندان این کشور برای اصلاحات گفت: اصلاحات در سوریه از سال ۲۰۰۰ آغاز شد. برخی معتقدند روند اصلاحات به کندی پیش می‌رود، برخی نیز معقدند روند اصلاحات بسیار سریع‌تر از حد انتظار بوده است. این نظراتی شخصی است نه کاربردی. ما همواره در مسیر اصلاح گام برداشته‌ایم. بیشتر کسانی که صادقانه خواهان اصلاحات در آغاز بحران شدند امروز دیگر مخالف دولت نیستند بلکه با دولت همکاری می‌کنند. این‌ها به رویکرد سیاسی دولت ایمان ندارند و این حق طبیعی آن‌هاست. این‌ها خود را از کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند متمایز می‌دانند.

اسد درباره جدا شدن برخی وزرا از دولت نیز گفت: این وزرا به دلیل اقدامات "وحشیانه" دولت به ادعای برخی افراد، جدا نشدند بلکه برخی مواقع عربستان و در مواقع دیگری فرانسه از آن‌ها می‌خواستند از دولت جدا شوند.

وی درباره درخواست روسیه برای از سرگیری مذاکرات صلح در ژنو گفت: مطمئنا ما از این درخواست حمایت می‌کنیم چرا که در واقع مذاکرات هنوز آغاز نشده است و چیزی که ما تا الآن دیدیم مذاکرات سوری سوری نبود بلکه تنها مذاکراتی با آقای استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه بود. باید روش مناسبی برای مذاکرات وجود داشته باشد و این مذاکرات براساس اصول اساسی برگزار شود تا مثمر ثمر باشد.

بشار اسد درباره حمایت خالصانه روسیه و ایران از وی گفت: مسئله به رئیس‌جمهور یا یک فرد مربوط نمی‌شود. این فهم نادرست و بخشی از تبلیغات رسانه‌ای غرب است که می‌گویند روسیه و ایران از شخص بشار اسد یا از رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کنند. مسئله این نیست. زمانی که آن‌ها از سوریه دفاع می‌کنند از ثبات و منافع خودشان دفاع می‌کنند. اگر قرار بود آن‌ها از شخص رئیس‌جمهور دفاع کنند رئییس‌جمهور نمی‌توانست صرفا به خاطر حمایت ایران و روسیه پنج سال دوام بیاورد. مسئله به رئیس‌جمهور مربوط نمی‌شود بلکه مربوط به تمامی اوضاع سوریه است.

وی درباره مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکا گفت: خیر. ما هیچ گونه مذاکره‌ای نداریم اما می‌توانم بگویم از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف مذاکره غیرمستقیمی وجود دارد. اگر از آن‌ها بپرسی انکار می‌کنند ما نیز انکار می‌کنیم اما در واقع کانال‌های غیرمستقیم وجود دارد.

اسد درباره برخی از این کانال‌ها گفت: باید بگویم تاجرانی هستند که به سرتاسر جهان مسافرت می‌کنند و با مسئولان آمریکا و اروپا دیدار و پیام‌های مشخصی را منتقل می‌کنند اما مسئله جدی در این باره وجود ندارد چرا که ما معتقد نیستیم که آمریکا درباره حل بحران سوریه جدی باشد.

اسد درباره درخواست اخیر برخی دیپلمات‌های آمریکایی برای حمله نظامی در سوریه گفت: این مسئله موجب نگرانی ما نشد. حامیان جنگ در آمریکا وجود دارند و این چیز جدیدی نیست. ما به این مسئله توجه نمی‌کنیم چرا که موضوع بر سر این درخواست نیست بلکه بر سر سیاست و اقدامات است.

اسد گفت: ما بر هیچ کدام از رؤسای جمهور آمریکا حساب باز نمی‌کنیم چرا که آن‌ها در زمان تبلیغات چیزی را می‌گویند که پس از رئیس جمهور شدن خلاف آن را انجام می‌دهند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نمونه‌ای از این رؤسای جمهور است. ما باید ببینیم آن‌ها چه سیاستی را دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور سوریه درباره رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و تأثیر آن بر سوریه گفت: من معتقدم که خیلی نمی‌توانم وارد این بحث شوم چرا که این مسئله یک مسئله مربوط به انگلیس است و من انگلیسی یا اروپایی نیستم اما می‌توانم بگویم که این نتیجه غافلگیرکننده چه بسا دارای پیامدهای مختلفی باشد چه داخلی از ناحیه اقتصادی یا خارجی درباره نگرانی درخصوص تروریسم، مسائل امنیتی و پناهجویان. اما برای ما باید بگویم مسئولانی که مرا نصیحت می‌کردند و می‌گفتند که چگونه باید با بحران سوریه برخورد کنم و می‌گویند اسد باید برکنار شود برایشان روشن شد که واقعیت را درک نکرده‌اند وگرنه خواهان برگزاری این همه‌پرسی نمی‌شدند. من معتقدم که این مسئله انقلابی از سوی مردم علیه کسانی است که آن‌ها را در برخی مواقع سیاستمدار درجه دو می‌نامند. آن‌ها خواهان مسئولانی شده‌اند که قادر به اداره بهتر کشورشان باشند. اگر دولت دیگری روی کار آمد و فهمید که مسئله پناهجویان و امنیت به مشکلات منطقه مرتبط است در آن زمان سیاست متفاوتی در پیش گرفته خواهد شد که تأثیر مثبتی برای ما خواهد داشت. اما امید بسیار کمی به این مسئله وجود دارد چرا که نمی‌دانیم چه کسی جایگزین دیوید کامرون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس خواهد شد.

بشار اسد درباره گزارشات بین‌المللی درخصوص "شکنجه زندانیان در زندان‌های نظام سوریه" گفت: برخی از این گزارشات از سوی قطر و با هدف خدشه‌دار کردن چهره دولت سوریه منتشر شده است. آن‌ها هیچ سند و مدرکی درباره تصاویر و هویت قربانیانی که در این تصاویر آمده ندارند. امروزه با استفاده از کامپیوتر می‌توان هر کاری کرد. این گزارشات به هیچ وجه درست نیست. حمله به بیمارستان‌ها یا غیرنظامیان نیز درست نیست؛ ما چرا باید دست به چنین کاری بزنیم؟ حمله به بیمارستان‌ها و غیرنظامیان به نفع تروریست‌هاست. به نفع هیچ دولتی نیست که با این وضعیت به غیرنظامیان یا بیمارستان‌ها حمله کند.

اسد در جواب این سؤال که تاریخ چگونه درباره ریاست‌جمهوری‌اش قضاوت خواهد کرد، گفت: من امیدوارم و آرزو دارم که تاریخ بگوید این فرد همان کسی است که کشورش را از شر تروریست‌ها و مداخله بیگانگان نجات داد. این تنهای آرزوی من است. البته همه چیز به داوری و حکم خود مردم سوریه بازمی‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم

    • بدون نام

      خوب سانسورمیکنیدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج