جاباما
۳۴۷۷۴۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نصرالله: امام (ره) روز قدس را نامگذاری کرد تا موضوع فلسطین زنده بماند

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی (ره) روز قدس را نامگذاری کرد تا موضوع فلسطین زنده باقی مانده و فراموش نشود.

خبرگزاری مهر: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس اظهار داشت که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم در اوضاع منطقه و امت اسلامی ایجاد کرد و امام خمینی (ره) روز قدس را نامگذاری کرد تا موضوع فلسطین زنده باقی مانده و فراموش نشود.

وی افزود: روز قدس روزی برای ترسیم تاریخ و تعیین مسئولیت ها به شکل آشکار است. فلسطین از بحر تا نهر از ساکنان مشروع آن مورد اشغال و غصب قرار گرفته و گذشت زمان به اشغالگر و سارق مشروعیت نمی دهد و اسرائیل رژیمی غاصب و اشغالگر است.

وی در ادامه یادآورشد: اسرائیل باید از وجود محو شود تا حق به حقدار برسد و تسلیم و سازش در مقابل این دشمن جایز نیست.

تنها راه مقابله با تجاوز اسرائیل پایداری و مقاومت است

نصرالله در ادامه تأکید کرد: تنها راه در مقابل مردم فلسطین و ملت های منطقه که مورد تجاوز این رژیم قرار دارند پایداری و مقاومت است.

وی افزود: محور مقاومت در لبنان و فلسطین به دستاوردهای حقیقی دست یافته و در حالی که محور مقاومت در اوج خود قرار دارد عده ای می خواهند آن را به شکست بکشانند.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: برخی طرف ها منطقه را دچار بحران و جنگ کرده اند و چنین می پندارند که کسی نیست با اسرائیل مبارزه کرده و به موضوع قدس توجه داشته باشد. برخی تمام امکانات مادی و نظامی عظیم خود را به کار گرفته اند تا به کشورها، جنبش ها و فرهنگ های حامی مقاومت در امت اسلامی ضربه بزنند.

ایران و سوریه از ستونهای محور مقاومت هستند

وی افزود: ستون محور مقاومت ایران، سوریه و دیگر طرف ها در امت اسلامی هستند.

نصرالله تأکید کرد: برخی درها را به روی عادی سازی روابط با اسرائیل باز کرده اند و رژیم هایی هستند که همچنان برای رابطه با اسرائیل و توطئه علیه مقاومت تلاش می کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تمام حامیان و ابزارهای اسرائیل در منطقه بدانند که کشورها و جنبش های ما از فلسطین و موضوع قدس دست نخواهند کشید.

بیر کل حزب الله لبنان افزود: کشورهایی که علیه ما توطئه می کنند باید بدانند که از اینکه ملت های ما از مقاومت دست بردارند مایوس خواهند شد.

سازمان ملل ترسو است

وی تصریح کرد: سازمان ملل متحد ترسوست چرا که از تصمیم خود مبنی بر متهم نمودن عربستان سعودی به ارتکاب جنایت علیه یمنی ها عقب نشینی کرد.

نصرالله تأکید کرد: آنها نخواهند توانست با تحمیل جنگ و جنایت و فتنه، مقاومت را مجبور به دست کشیدن از فلسطین کنند. کشورهایی هستند که با سرکوب تظاهرات علیه رژیم اشغالگر اسرائیل این رژیم را خطر محسوب نمی کنند.

وی افزود: اگر برخی از این رژیم ها تلاش های انسانی و مادی خود در سوریه و یمن را برای آزادی فلسطین بکار می گرفتند فلسطین تاکنون ۱۰ بار آزاد شده بود.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: برخی طرف ها بر ادامه جنگ و ناکام گذاشتن هرگونه راهکار سیاسی و حمایت از گروه های تکفیری در منطقه پافشاری می کنند.

حضور معارضان سوری در کنفرانس صهیونیستها رویکرد آنها را نشان می دهد

وی افزود: مشارکت طرف های عربی و نماینده مخالفان سوری در کنفرانس صهیونیستی هرتزلیا رویکردی را که این مخالفان می خواهند در سوریه پیاده کنند نشان می دهد.

وی در ادامه گفت: چرا اسرائیل از شکست داعش در سوریه هراس دارد؟ چرا اسرائیل از پیروزی محور مقاومت علیه داعش و گروه های تروریستی می ترسد؟

نصرالله تصریح کرد: اظهارات طرف های اسرائیلی در کنفرانس هرتزلیا هراس اسرائیلی ها از شکست داعش در سوریه را نشان داد. اغلب اظهارات در این کنفرانس پیرامون حزب الله، لبنان و طرح مجموعه ای از ارعاب و تهدیدها بود.

وی افزود: آنچه در خصوص توقف حمایت ایران از برخی جنبش های مقاومت فلسطین به دلیل مواضع آنها در قبال بحران سوریه مطرح شده است صحت ندارد.

سیدحسن نصرالله خطاب به اسرائیلی ها گفت: در تهدیدات و گفته های شما چیز جدیدی وجود نداشت مگر اینکه بگویم شما یاوه گویی زیاد می کنید.

اطلاعات جدیدی از اسرائیل داریم

نصرالله در ادامه یادآور شد: مطلب مهم جدید میزان اطلاعات ما از اسرائیل، نظامیان آن و نیروگاه های برق، هسته ای و شیمیایی و جبهه داخلی این رژیم است. اسرائیلی ها هیچ چیز جدیدی از حزب الله نمی دانند و این مقاومت است که دارای اراده مبارزه بوده و برای مبارزه با این رژیم مهیاست.

وی افزود: مقاومت ما دارای اراده مبارزه و قدرت نظامی و انسانی است که خود را بر جبهه داخلی دشمن تحمیل کرده است.

سیدحسن نصرالله در خصوص حملات تروریستی اخیر در «القاع» لبنان نیز گفت: حملات داعش در «القاع» طی برهه اخیر تحولی خطرناک در همه سطوح بود که این منطقه و ساکنان آن را هدف قرار داده بود.

عاملان حملات تروریستی «القاع» از «جرود عرسال» آمده اند

وی افزود: تحقیقات امنیتی و در زمانی اندک روشن خواهد کرد که چه کسی تروریست های انتحاری را با برنامه از پیش طراحی شده به القاع فرستاده است. تمام اطلاعات حاکی از این است که آنها از اردوگاه های آوارگان در القاع نیامده اند بلکه از جرود عرسال آمده اند.

وی تصریح کرد: این تروریست های انتحاری به مدت طولانی نزد تروریست های داعش در عرسال بوده اند.

نصرالله یادآور شد: برخی تعجب کردند که با توجه به اینکه هدف قرار گرفتن اماکن حضور حزب الله در الهرمل و ضاحیه و دیگر مناطق توجیه پذیر است اما چرا القاع مورد هدف قرار گرفته است. ساکنان القاع شیعه نیستند و اغلب آن حزب الله را تایید نمی کنند و این منطقه به خط سیاسی مختلفی تعلق دارد. ما این سوال را مطرح می کنیم که چرا با وجود اینکه داعش می دانست ترکیه به مخالفان سوری حمله نکرده است فرودگاه استانبول را مورد هدف قرار داد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: انفجارهای انتحاری در فرودگاه استانبول بیانگر عقیده داعش و النصره است که به نوبه خود عقیده و ایدئولوژی آل سعود را نشان می دهند.

وی افزود: با وجود حمایت های ترکیه از گروه های تکفیری، اردوغان، حزب وی و مردم ترکیه برای داعش کافر بشمار می روند. حملات انتحاری در القاع نشان دهنده عقیده مبتنی بر کشتار و تکفیر داعش است که مشابه وهابیت است.

انفجارهای انتحاری فرودگاه استانبول بیانگر عقیده داعش و النصره است

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: انفجارهای انتحاری در فرودگاه استانبول بیانگر عقیده داعش و النصره است که به نوبه خود عقیده و ایدئولوژی آل سعود را نشان می دهند.

وی افزود: با وجود حمایت های ترکیه از گروه های تکفیری، اردوغان، حزب وی و مردم ترکیه برای داعش کافر بشمار می روند. حملات انتحاری در القاع نشان دهنده عقیده مبتنی بر کشتار و تکفیر داعش است که مشابه وهابیت است.

جنگ پیشدستانه حزب الله در سوریه و تلاش های ارتش لبنان نبود داعش به تمام لبنان حمله کرده بود

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: اگر جنگ پیشدستانه حزب الله در سوریه و تلاش های ارتش و دستگاه های امنیتی لبنان نبود تروریست های انتحاری داعش به تمام لبنان حمله کرده بودند.

وی تصریح کرد: اوضاع امنیتی در داخل لبنان دست کم از اوضاع کشورهای جهان سوم بهتر است و کسی به شما القا نکند که اوضاع امنیتی لبنان خطرناک است چرا که این امر صحت ندارد. اوضاع امنیتی در لبنان تحت کنترل است و باید به دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اطمینان کرد.

نصرالله تأکید کرد: اگر جنگ پیشدستانه حزب الله و ارتش در مرزها کامل شده بود حملات تروریستی القاع به وقوع نمی پیوست. لغو مراسم شب قدر در مجتمع سیدالشهداء و مراسم بزرگداشت روز قدس تنها یک اقدام پیشگیرانه بود اما این به آن معنا نیست که ما نسبت به اوضاع امنیتی لبنان دید نامطلوبی داریم.

وی در پایان تصریح کرد: مهم این است که با یکدیگر همکاری کرده و مقاومت نماییم چرا که ما قادر به شکست دادن تروریست ها هستیم. هنگامی که جان و زندگی مردم تحت خطر قرار می گیرد ما آماده ایم که به مسئولیت کامل خود برای حفاظت از آنها عمل کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج