۳۴۷۷۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روسیه اتحادیه اروپا را «کوته بین» خواند

پس از تمدید تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه که از سال ۲۰۱۴ در ارتباط با وقایع اوکراین وضع شده است، مسکو اعلام کرد: تصمیم به تمدید تحریم های ضد روسی ادامه رویکرد بروکسل در اجرای سیاست های کوتاه بینانه است.

خبرگزاری ایرنا: پس از تمدید تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه که از سال ۲۰۱۴ در ارتباط با وقایع اوکراین وضع شده است، مسکو اعلام کرد: تصمیم به تمدید تحریم های ضد روسی ادامه رویکرد بروکسل در اجرای سیاست های کوتاه بینانه است.

در بیانیه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا که امروز (جمعه) در بروکسل انتشار یافت، آمده است: تحریم ها علیه روسیه براساس توافقنامه مینسک تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷ و با اتفاق آرا تمدید شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود افزوده است: ارتباط دادن تدابیر محدود کننده علیه روسیه با بحران داخلی اوکراین و اجرای توافقنامه مینسک با توجه به اینکه مسکو طرف این مناقشه نیست، بلکه کی یف برای اجرای آن برخوردهای منفی دارد را بی اساس می دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در واقع خود روابط با مسکو را گروگان بازی های غیرمسئولانه مقام های اوکراینی کرده است در حالیکه بدتر شدن شرایط روابط با تمدید تحریم ها، هیچ ثمره ای ندارد، ولی همزمان از تمدید تحریم ها ناراحت نیستیم، زیرا تاثیرات مثبتی بر اقتصاد روسیه در سازش با تحریم ها می گذارد.

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود آورده است: امیدواریم عقل سلیم در بروکسل برتری یابد و اتحادیه اروپا از رویکرد رویارویی و بازدارندگی چشم پوشی کرده و برای همکاری های دو جانبه با کیفیتی جدید انگیزه ایجاد کند.

از سال ۲۰۱۴ پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اوکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شد، شبه جزیره کریمه به روسیه پیوست.

جدایی کریمه براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی در این شبه جزیره در کناره دریای سیاه، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط روسیه با اکراین و غرب شده که وضع تحریم های ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

این منطقه ۲۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری که اکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار روس، ۵۷۶ هزار اوکراینی و ۲۴۵ هزار تاتار است، سال ۱۹۵۴ توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، تحریم ها همراه کاهش شدید بهای نفت در بازار جهانی، اقتصاد روسیه را در تنگنا قرارداده است و میزان زیان های وارده از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر می رود.

روس ها مجبور شده اند برای مقابله با پیامدهای این وضعیت از ذخایر طلا و ارز خارجی و صندوق تثبیت مالی استفاده کنند که سبب شده موجودی آن از حدود ۵۸۰ میلیارد دلار سال ۲۰۱۴ به نزدیک ۳۸۸ میلیارد دلار کاهش یابد.

اوایل خرداد ماه نیز سران هفت کشور صنعتی آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و ایتالیا در نشست توکیو نیز بر ماندگاری تحریم ها علیه روسیه تا زمان اجرای کامل توافقنامه مینسک که برای حل سیاسی مشکلات اوکراین مورد توافق طرفین قرار گرفته است، تاکید کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج