جاباما
۳۴۷۸۹۹
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

به‌تازگی، خودروسازان چینی هم به عمل فیس‌لیفت بسیار علاقه‌مند شدند و آنها هم به تأسی از همتایان شرقی خود، پشت سر هم ترکیب ظاهری ساخته‌های خود را دستخوش تغییرات جزئی و یا کلی می‌کنند.

وب سایت پدال- سام کاویانی: فیس‌لیفت بدنه، عملی مرسوم و متداول در دنیای امروز است و بسیاری از خودروسازان هم به این کار می‌پردازند. چنانچه فیس‌لیفت یک خودرو به‌درستی انجام شود می‌تواند اثرات ثمربخشی را برای سازنده‌اش به بار آورد و فروش محصولش را نیز دوچندان کند. در دنیای امروز، خودروسازان شرقی و به‌ویژه برندهای ژاپنی و کره‌ای، بیش از همه به کار فیس‌لیفت محصولات خود مشغولند و در این میان، کمتر خودرویی را از سازندگان این دو خطه می‌توان یافت که حتی سه سال پیاپی هم با یک پیکره ثابت در خط تولید باقی مانده باشد. به‌تازگی، خودروسازان چینی هم به عمل فیس‌لیفت بسیار علاقه‌مند شدند و آنها هم به تأسی از همتایان شرقی خود، پشت سر هم ترکیب ظاهری ساخته‌های خود را دستخوش تغییرات جزئی و یا کلی می‌کنند.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، از چند سال پیش بدین سو، یکی از کراس‌اوورهای ساخت جیلی به نام GX7 در کشورمان به فروش رسیده و مشتریان عمده‌ای را هم برای خود دست و پا نموده است. اخیراً بدنه این خودرو دستخوش یک فیس‌لیفت کلی شده و در پی آن، نامش نیز به X6 تغییر یافته است. به بهانه این رویداد، سایت «CARNEWSCHINA» در متنی کوتاه این مدل را مورد بررسی خود قرار داده که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنم.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

آنچه که در تصویر ملاحظه می‌کنید خودروی جیلی یائوجینگ X۶ است که برای ورود به بازار مهیا شده است. این خودرو، ماه آینده در بازار چین عرضه خواهد شد. خودروی مذکور، محصولی جدید است اما نه واقعاً جدید، زیرا که با طرح جدید قسمت جلوی خود، اساساً یک فیس‌لیفت سنگین از جیلی GX۷ به شمار می‌آید و حال نیز می‌رود که در کنار دیگر برادرانش در خطوط تولید این شرکت جای گیرد.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

آنچه را که در این تصویر می‌بینید مربوط به مدل از رده خارج جیلی GX7 است. حیات این خودرو با نام جیلی GLEagle GX7 استارت خورد که البته در سال 2015 با حذف شاخه GLEagle (از زیر مجموعه‌های جیلی) تنها همان پسوند GX7 برایش باقی ماند. پلت‌فرم آن نیز از سال 2012 میلادی هیچ تغییری را به خود ندیده است.


شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

بهای فعلی جیلی GX7 از رقم 55,900 یوآن استارت می‌خورد و به عدد 119,900 یوآن ختم می‌گردد. این قیمت آن را به یکی از ارزان‌ترین شاسی بلندهای جمع‌وجور در این بازار مبدل نموده است. پیشرانه‌های به کار رفته در آن شامل نسخه‌های 1.8 لیتری 133 اسب بخاری،1.8 لیتری 139 اسب بخاری و 2 لیتری 141 اسب بخاری، هستند. خروجی این پیشرانه‌ها نیز شبیه دیگر نسخه‌های رایجی است که در خطوط تولیدی سازندگان چینی از سال 2010 به بعد به کار گرفته می‌شوند.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

برای تحرک بخشی به جیلی X۶، نسخه‌های ۱.۸ لیتری ۱۳۳ اسب بخاری و ۲ لیتری حذف شده‌اند و تنها نسخه ۱.۸ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری باقی مانده است. البته یک نسخه ۱.۳ لیتری توربو هم با توانی معادل ۱۳۳ اسب بخار وجود دارد که رقم توان خروجی آن نزدیک به پیشرانه ۱.۸ لیتری است. پیشرانه ۱.۸ لیتری با یک گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد و پیشرانه ۲ لیتری هم با یک گیربکس CVT.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

پیشرانه 1.3 لیتری توربو یک پیشرانه نسبتاً کوچک برای X6 است، آنهم برای خودرویی که مطلقاً کوچک نیست. مثلاً طول /عرض/ارتفاع این خودرو معادل 4600/1840/1700 میلی‌متر است و با آنکه میزان وزن آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده، ولی این را می‌دانیم که وزن GX7 معادل 1514 کیلوگرم است. پس با این حساب می‌توان گفت که نسخه 1.3 لیتری توربو، نسخه‌ای سریع‌تر از نمونه‌های موجود نخواهد بود.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

پایه طراحی داخل کابین X6، اساساً همانی است که در مدل GX7 مشاهده می‌شود، اما در عوض، نوع متریال و نحوه نصب و مونتاژ قطعات در آن کمی بهتر شده است؛ و با آنکه اندازه صفحه لمسی کمی بزرگتر شده و گرافیک آن خوب به نظر می‌رسد ولی در حد استانداردهای امروز چین نیست. فرمان آن کاملاً جدید است ولی در مقابل، صفحه کیلومترشمار هیچ تغییری را شاهد نبوده است. صندلی‌ها و حتی پدال‌های سوراخ‌دار هم به طور مستقیم از مدل GX7 به کابین X6 منتقل شدند. از آنجایی که جیلی X6 خودرویی بزرگ محسوب می‌شود، فضای کافی برای جاگیری سرنشینان در ردیف عقب آن وجود دارد.

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس

جلوپنجره جدید جیلی به‌خوبی بر روی پیشانی این خودرو قالب‌ریزی شده و در عقب هم سپرها و باربند سقفی جدیدی به کار رفته است. این خودرو هم جدید است و هم نیست. در همان حال، بزرگ و ارزان نیز است و پرسش این است که چرا همچنین خودرویی در آینده به فروش می‌رسد (منظور در بازار چین است).

شاسی بلند جیلی با ظاهری جدید +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملی

      مایه خنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج