جاباما
۳۴۷۹۸۵
۵۱۰۳
۵۱۰۳
پ

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

نمی‌دانم آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ؟ باز است یا بسته؟ هر آشپزخانه‌ای امکانات و ویژگی‌هایی دارد که ممکن است آشپزخانه دیگر فاقد آنها باشد.

مجله منزل - فاطمه افشاریان: نمی‌دانم آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ؟ باز است یا بسته؟ هر آشپزخانه‌ای امکانات و ویژگی‌هایی دارد که ممکن است آشپزخانه دیگر فاقد آنها باشد. بدون شک فراهم كردن همه امکانات و تجهیزات لازم آشپزخانه امکان‌پذیر نیست اما بد نیست بدانید حضور کدام امکانات در دکوراسیون آشپزخانه، آنجا را به فضایی راحت‌تر و مناسب‌تری برای انجام کارهای آشپزی تبدیل می‌کند.

۱. بیشترین امکانات در کمترین فضا

بزرگ‌تر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. بسیاری از ما خانم‌های ایرانی عاشق آشپزخانه‌های بزرگ هستیم اما اگر درست بیندیشیم آیا واقعا این بزرگی به معنای زحمت و هزینه بیشتر نیست؟ درصورتی‌ که آشپزخانه‌ای مانند تصویر که تمام امکانات لازم را دارد، نیاز ما را برآورده می‌کند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

2. دسترسی مستقیم به فضای بیرونی

آشپزخانه‌ای که به بالکن، بهارخواب یا حیاط متصل است، نه‌تنها فضایی برای استراحت فراهم می‌آورد، بلکه از نظر بصری نیز دل‌بازتر است. اگر این فضای بیرونی به اندازه کافی بزرگ باشد که یک ست ناهارخوری در خود جای دهد، می‌تواند محیط بسیار جذابی برای صرف شام در کنار خانواده و دوستان محسوب شود؛ ضمن اینکه این ارتباط با بیرون، می‌تواند بهترین تهویه برای محیط آشپزخانه باشد.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

3. دو سینک جدا

یک پیشنهاد دیگر برای خانواده‌های شلوغ یا پر رفت‌وآمد، نصب دو سینک بزرگ به صورت جدا از هم در آشپزخانه است. این سیستم فضای بیشتری را مي‌گيرد اما کار شما را بسیار آسان‌تر می‌كند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

سینک ظرفشویی دوقلو

اگر بیشتر ظرف‌ها را با دست‌تان می‌شویید، سینک دوقلو از ضروریات آشپزخانه شماست و اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، سینک تک‌قلو کارتان را راه می‌اندازد اما نباید فراموش کنید سینک دوقلو برای کارهایی غیر از شستن ظروف، مانند شستن میوه و سبزیجات نیز بسیار لازم است.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

سینک آماده‌سازی

اگر امکان این را داشته باشید که علاوه بر سینک ظرفشویی، یک سینک برای شستن میوه‌ها و سبزیجات در جزیره یا کانتر آشپزخانه‌تان نصب کنید، انجام کارها بسیار آسان‌تر خواهد شد؛ مخصوصا اگر دو نفر همزمان در حال کار در آشپزخانه باشند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

4. نورگیر سقفی

حضور نور طبیعی در آشپزخانه هم از لحاظ عملکردی و تأمین روشنایی و هم از نظر بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر آشپزخانه شما چنین امکانی ندارد، با نورگیر سقفی می‌توانید آن را جبران کنید.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

5. پریزها و سیم‌های پنهان

بسیاری از شما برای داشتن یک دیوارپوش زیبا و جذاب در بین کابینت‌ها هزینه‌ زیادی مي‌پردازيد اما حضور پریزها و سیم‌کشی‌ها ممکن است از جذابیت ظاهریشان بکاهد. یکی از راه‌حل‌های ارزان و درعین‌ حال بسیار هوشمندانه و کاربردی، استفاده از کانال‌های خطی در زیر کابینت و تعبیه سیم‌کشی‌ها و پریزها در آن است.

6. بلندگوهای توکار

یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای آشپزخانه نصب سیستم صوتی است؛ زیرا هیچ چیزی مانند یک موسیقی آرام‌بخش هنگام آشپزی لذت‌بخش نیست. شما می‌توانید اسپیکرها را در سقف کاذب یا کابینت‌ها کار بگذارید.

7. نورپردازی زیر کابینت

علاوه بر نور طبیعی، نور مصنوعی نیز از دیگر امکانات لازم آشپزخانه است. یکی از انواع نورپردازی‌هایی که در آشپزخانه به کار می‌رود، نورپردازی زیر کابینت است که هم نور محیطی مناسب و هم نور موضعی لازم برای انجام کارهای روزانه را فراهم می‌كند؛ ضمن اینکه این نوع نورپردازی، زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما را دوچندان می‌کند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

8. کابینت سطل زباله و سطل بازیافت توکار

به جای استفاده از سطل زباله‌های معمولی تعبیه سطل‌های توکار در کابینت آشپزخانه می‌تواند فرآیند جمع‌آوری زباله‌ها و خارج کردن آنها را بسیار آسان کند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

9. یخچال کم‌عمق

بسیاری از ما نگران جا دادن لوازم‌خانگی‌های بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه‌ هستیم. یکی از این لوازم یخچال است که خوشبختانه امروزه نمونه‌های کم‌عمق ولی عریض‌تر یا بلندتر آن تولید می‌شود که می‌تواند با ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه شما مطابقت داده شود و ظاهر یکدست‌تری ایجاد کند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

10. دو ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از تجهیزات مدرن آشپزخانه که به صورت جفتی مناسب‌تر است، ماشین ظرفشویی است. این تجهیزات برای خانه‌های شلوغ باعث صرفه‌جویی زیادی در وقت می‌شود. اگر فضای آشپزخانه‌تان اجازه تعبیه دو ماشین ظرفشویی را نمی‌دهد، یک کشوی اضافی به ماشین ظرفشویی کامل خود اضافه کنید.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

11. فر بخار

این نوع فرها غذا را با گرمای بخار می‌پزند. این فرها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند؛ چراکه رطوبت غذا را هنگام پختن حفظ می‌کنند و از طرف دیگر روش پخت سالم‌تری ارائه می‌دهند؛ زیرا ویتامین غذا در پخت بخارپز نسبت به پخت خشک بیشتر حفظ می‌شود. با اين حال نباید فر بخار جایگزین فر معمولی شود؛ زیرا برخی از غذاها نیاز به پخت خشک یا سرخ شدن دارند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

12. شلف و کتابخانه

یک کتابخانه دیواری پر از کتاب می‌تواند جلوه‌ای متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه شما ایجاد کند. نگران آلوده شدن کتاب‌ها نباشید؛ با یک سیستم تهویه و هود باکیفیت می‌توانید کتاب‌ها را از فرسودگی و آلودگی حفظ کنید.

13. کشوی گرم‌کن

یکی از امکانات آشپزخانه‌های مدرن، کشوی گرم‌کن است که می‌تواند در بالا یا زیر فر قرار گیرد. این وسیله غذای شما را به‌سرعت گرم می‌کند و هنگام انتظار برای صرف وعده می‌تواند غذای شما را گرم نگه دارد.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

14. اجاق رومیزی برقی

اجاق رومیزی برقی از طریق رشته‌های مغناطیسی گرما را به قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها‌ می‌رساند. صفحه این نوع اجاق‌ها مثل اجاق‌های سنتی یا معمولی برقی داغ نمی‌شود؛ بنابراین برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک یا برای اقلیم‌های گرم‌تر مناسب‌ است. در ضمن از نظر مصرف انرژی نیز از اجاق‌های دیگر بهینه‌تر بوده و تمیز کردنش آسان است.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

15. یخ‌ساز توکار

یخ‌ساز یخچال و فریزرها چندان فضای زیادی ندارند. اگر مصرف یخ‌تان زیاد است و فضای کافی در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک یخ‌ساز مستقل به آشپزخانه خود بیفزایید.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!

16. کابینت لوازم برقی کوچک

یکی از تجهیزاتی که علاوه بر دسترسی آسان شما به لوازم برقی کوچک‌تان در آشپزخانه، آنها را از دید دور نگه می‌دارد و باعث می‌شود آشپزخانه شلوغ به نظر نرسد، کابینت‌هایی است که در سطح کانتر تعبیه می‌شوند. فقط هنگام طراحی کابینت آشپزخانه به ابعاد وسایل برقی‌تان توجه كنيد.

17. آب‌سردکن و آب‌گرم‌کن

اگر زیاد اهل چای و قهوه هستید و همیشه نیاز به آب جوش دارید، آب‌گرم‌کن یکی از تجهیزات مدرن دکوراسیون آشپزخانه مناسب برای شماست. آب‌سردکن‌ها و تصفیه‌کننده‌های آب نیز می‌توانند بنا به نیاز شما در آشپزخانه و حتی در قسمت سینک با شیرآلات استاندارد تعبیه شوند.

18. بالابر کشویی در کابینت

برای برخی از وسایل برقی سنگین مانند مخلوط‌کن‌های حجیم، نصب بالابرهای کشویی در کابینت آشپزخانه می‌تواند بسیار كمك كننده باشد و درعین‌حال در مواقع غیر لازم آنها را از دید پنهان كند.

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

امکانات مدرنی که آشپزخانه شما کم دارد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج