جاباما
۳۴۸۰۰۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

مشهد، کیش، قشم و طبیعت بکر گوشه و اطراف کشور و بعضی کشورهای همسایه می توانند گزینه های جذابی برای یک سفر دو سه روز باشند.

روزنامه هفت صبح: مشهد، کیش، قشم و طبیعت بکر گوشه و اطراف کشور و بعضی کشورهای همسایه می توانند گزینه های جذابی برای یک سفر دو سه روز باشند.

تعطیلات عیدفطر امسال سه روزه است. اما با یک بدشانسی همراه هستیم. آن همه اینکه جمعه جزو همین تعطیلات است. بنابراین اگر قصد مسافرت دارید با ید فکر یک سفر سه روزه باشید. سفری که می توانید همین حالا هم که گزارش ما را می خوانید برایش برنامه بریزید. می توانید مثل بسیاری از خانواده ها به مشهد بروید که مقصد جمع کثیری از ماست. در این ایام، مشهد شلوغ می شود و اطراف حرم سخت می شود هتل پیداکرد. گرچه شلوغی عید فطر مشهد را نمی شود با ایامی مثل شهادت امام رضا (ع) یا عید نوروز یا ایام این چنینی مقایسه کرد.

دو گزینه هم در خلیج فارس دارید. می توانید به قشم یا کیش بروید و لذت یک سفر سه روزه را برای خود فراهم کنید. آنجا تا دلتان بخواهد جشنواره وجود دارد و می توانید با خرید در بازارهای مختلف این دو شهر در جشنواره های تابستانه شرکت کنید. علاوه بر این سفر به کشورهای دیگر هم جذابیت همیشگی خودش را دارد. دوبی و ترکیه گزینه های همسایگی ما هستند.

گرچه خطرات تروریستی، شهرهای ترکیه را تهدید می کند اما باز هم می تواند گزینه سفر باشد. ضمن اینکه در حال حاضر، قیمت پروازها و تورها به ترکیه کاهش یافته است. علاوه بر این می توانید بلیت تورهای تفریحی و طبیعت گردی کشور خودمان را بخرید. سفرهای یک تا سه روزه به نقاط دیدنی کشور خودمان در دل کویر، شمال کشور، استان های غربی و مرکزی که جذابیت زیادی دارد. به هر حال برای عید فطرتان برنامه ریزی کنید که تا مهرماه خبری از تعطیلی دو سه روزه نیست.

مشهد؛ یک شهر زیارتی و تفریحی

گزینه اول بسیاری از ایرانی ها برای هر تعطیلی، سفر به مشهد است. زیارت امام رضا (ع) برای خیلی از مردم ما یک گزینه همیشگی برای سفر در ایام تعطیلی است. ضمن اینکه مشهد در طول ۱۰ سال گذشته به لحاظ مراکز تفریحی، گردشگری و تجاری به قطب منطقه شرق کشور تبدیل شده است. شهرهای طرقبه و شاندیز، مراکز تجاری و گردشگری مختلف مثل پدیده شاندیز، پروما، وصال، الماس شرق، مجموعه های آبی مختلف مثل موج های آبی، آفتاب و ایرانیان و مراکز تاریخی مانند مقبره فردوسی، نادرشاه افشار و... توانسته مشهد را به منطقه ای دلپذیر برای گذراندن تعطیلات تبدیل کند.

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

اگر تهران را مبدا سفر بسیاری از افراد قلمداد کنیم، جاده جنوب تهران- مشهد یعنی مسیری که از سنان، شاهرود، سبزوار و نیشابور می گذرد، در طول سال های گذشته با تاسیس بزرگراه های مختلف، ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر شده است. بنابراین شاید سفر با خودرو شخصی خیلی سخت نباشد، ولی خیلی ها هستند که به دنبال تور می گردند. اگر بخواهید با تور به مشهد بروید، می توانید گزینه دوشنبه تا چهارشنبه را انتخاب کنید که ۴۰۰ هزار تومان محاسبه شده است. اگر با همین شرکت، از سه شنبه تا پنج شنبه به سفر بروید، هزینه سفرتان می شود ۴۹۵ هزار تومان.

برای سفر از چهارشنبه تا جمعه هم باید ۵۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کنید. در کل باید برای سفر با تور به مشهد حدود ۳۵۰ هزار تومان خرج کرد. اما اگر فکر می کنید که می توانید خودتان به مشهد بروید و آنجا هتل پیدا کنید یا خانه کرایه کنید، می توانید به گزینه سفر هوایی یا قطار فکر کنید. سفر یک ساعته با هواپیما به مشهد، شلوغ ترین خط هوایی کشور را رقم زده است. قاعدتا اغلب افراد عصر روز سه شنبه تعطیل شده و می خواهند به مشهد بروند. این افراد باید حداقل ۲۳۰ هزار تومان بابت بلیت تهران- مشهد خرج کنند.

حداکثر قیمت بلیت برای سه شنبه شب، ۲۶۰ هزار تومان است. اما اگر تهرانی ها روز سه شنبه را مرخصی بگیرند و بخواهند روز دوشنبه به مشهد بروند، می توانند بلیت هایی با قیمت ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تومان تهیه کنند.

اصفهانی ها برای حرکت در روز سه شنبه به مشهد باید بلیت هایی با قیمت ۲۲۷ و ۳۵۰ هزار تومان بخرند. قیمت بلیت اصفهان- مشهد در روز چهارشنبه بین ۲۰۹ و ۲۷۶ هزار تومان و در روز دوشنبه بین ۲۲۵ و ۲۸۵ هزار تومان است. اهوازی ها در روز دوشنبه باید بین ۲۰۰ و ۴۸۱ هزار تومان هزینه کنند. اما هزینه همین سفر در روز سه شنبه از ۲۵۰ تا ۵۴۷ هزار تومان متغیر است.

اگر فکر می کنید می توانید از تهران با قطار به مشهد سفر کنید، سخت در اشتباهید. تمام بلیت های سه شنبه تهران- مشهد فروخته شده است. اما برای روز دوشنبه می توانید بلیت ۱۶۹ هزار تومان قطار زندگی را بخرید. قطار تبریز- مشهد هنوز برای سه شنبه، ظرفیت خالی دارد که بلیت آن ۱۲۶ هزار تومان است. اگر بخواهید از شیراز با اتوبوس به مشهد بروید، بدانید که قیمت بلیت تان دو نرخ ۴۷ و ۷۹ هزار تومان است. قیمت بلیت اتوبوس بندرعباس- مشهد نیز ۴۸ هزار تومان است.


قشم؛ پرطرفدار و ارزان تر از کیش

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، مقصد بسیاری از مسافران در تعطیلات عید فطر محسوب می شود. با اینکه هوا به شدت گرم است، اما قشم آنقدر جذابیت دارد که بتواند هتل های شهر خود را پر کند. یک شرکت گردشگری، توری برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مدنظر دارد. اگر در یک هتل سه ستاره، اتاق دو تخته بخواهید، برای هر نفر ۴۷۰ هزار تومان باید هزینه کنید. هزینه شما برای همین نوع اتاق، در یک هتل سه ستاره دیگر حدود ۴۹۰ هزار تومان است. یک هتل سه ستاره دیگر نیز در قشم قیمت ۵۴۵ هزار تومان را برای چنین سفری تعیین کرده است. اما یک هتل چهارستاره هم در جست و جوهای خود پیدا کردیم که ۵۶۵ هزار تومان قیمت تعیین کرده است. برای پرواز به صورت شخصی با هواپیما به قشم نیز با یک نگاه به پروازهای لیست شده روز سه شنبه می توان پی برد که قیمت ها از ۲۰۷ هزار تومان شروع شده و تا ۳۴۶ هزار تومان ادامه دارد.


دوبی؛ پای ثابت سفرهای خارجی ایرانیان

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

برای سفر به دوبی، همیشه ایرلاین ها شلوغ هستند. برای همین شاید الان زمان خوبی برای خرید بلیت تور نباشد. اما هنوز هم شرکت های گردشگری هستند که بلیت چنین سفری را می فروشند. مثلا یک تور سه شبه و چهار روزه وجود دارد که قیمتی برای با ۸۹۰ هزار تومان برای اقامت هر نفر در اتاق دوتخته یک هتل یک ستاره تعیین کرده است. قیمت اقامت در اتاق دو تخته یک هتل پنج ستاره در دوبی با همین تور، دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

تور دیگری وجود دارد که شما را با هواپیمایی امارات به دوبی می برد. مدت زمان این تور سه شب و چهار روز است. هزینه اقامت در اتاق دو تخته یک هتل سه ستاره در این تور، یک میلیون ۲۳۵ هزار تومان است. شما می توانید با اقامت در چنین اتاقی در یک هتل پنج ستاره، شش میلیون و ۷۷۵ هزار تومان هزینه کنید. اگر بخواهید به صورت شخصی به دوبی بروید نیز بدانید که قیمت بلیت هواپیما در روز سه شنبه دوبی، ۴۳۱ هزار تومان است.


کیش؛ گرم اما پر از جشنواره های تابستانی

کیش در تمام طول تابستان انواع و اقسام جشنواره های خرید را برگزار می کند و مانورهای تبلیغاتی این منطقه آزاد، توانسته جمعیت چشمگیری را حتی در گرم ترین ایام سال به مروارید خلیج فارس بکشاند. اگر بخواهید با تورهای پرشمار گردشگری به کیش سفر کنید، بدانید که می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که از 15 تیر به مدت سه شب شروع می شود. یعنی سه شنبه شب می رود و انشاالله پنجشنبه به شهر خود باز می گردید. بنابراین باید 570 هزار تومان خرج این سفر با هواپیمایی کیش ایر کنید.

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

یک تور د یگر هم هست. این تور از روز سه شنبه تا پنجشنبه می خواهد شما را به کیش ببرد. برای این سفر می توانید هتل های دو تا پنج ستاره را انتخاب کنید. هزینه اقامت در این مدت در یک اتاق دوتخته در یک هتل دو ستاره ۵۲۰ هزار تومان خرج بر می دارد. اگر گزینه هتل سه ستاره را انتخاب کنید از ۵۸۰ تا ۶۸۰ هزار تومان و برای هتل های چهار ستاره باید ۶۸۰ تا ۸۲۰ هزار تومان و برای هتل های پنج ستاره این تور، ۷۸۰ تا ۹۳۰ هزار تومان خرج کنید. قیمت بلیت هواپیما را نیز بگوییم. پرواز به کیش در روز سه شنبه هفته جاری بین ۲۶۰ و ۴۸۴ هزار تومان خرج بر می دارد.


به طبیعت بروید

گرچه شمال کشور در این روزها، گرم ترین روزهای سال را پشت سر می گذارد، اما سفر به آن منطقه، همیشه جذاب است. یک شرکت گردشگری برای تور نمک آبرود- رامسر- لاهیجان 495 هزار تومان قیمت گذاشته است. ساعت حرکت پنج صبح چهارشنبه و جمعه روز برگشت است. یک تور دیگر نیز برای سیاحت در رودخانه ارمند، قلعه چالشتر و پل زمان خان واقع در استان چهارمحال بختیاری ترتیب داده شده که از 16 تا 18 تیرماه انجام می شود. برای این سفر باید 380 هزار تومان دست به جیب شوید.

سفر چهار روزه از چهارشنبه به شیراز توسط یک شرکت گردشگری، هزینه ای برابر 610، 715 یا 795 هزار تومان برای هتل های سه، چهار و پنج ستاره دارد.

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

برای سفر به چابهار، یک تور با هواپیمایی کاسپین قرارداد دارد و می خواهد مسافرانش را به مدت سه شب و چهار روز به این شهر بندری در جنوب شرق کشور ببرد. خرج هر نفر در این سفر، ۸۵۰ هزار تومان است. یک تور می تواند شما را به مدت چهار شب و پنج روز به همدان و کردستان ببرد. شما در این سفر، غار علیصدر، زریوار و بانه را خواهید دید. اقامت شما در خانه محلی بوده و ۲۲۵ هزار تومان خرج تان خواهدبود.

با تور دیگری می توان غار سهولان و آبشار شلماش را در کردستان ببینید که اقامت تان در یک هتل دو ستاره خواهدبود. برای این سفر باید ۴۲۰ هزار تومان خرج کنید؛ آن هم برای مدت سه روز و دو شب.

می توانید به یک سفر جاده ای بروید. اتوبوس تور می خواهد شما را به همدان و کرمانشاه ببرد و نقاط مختلف گردشگری که در مسیر وجود دارد را به شما نشان بدهد. سه روز و دو شب در این سفر خواهید بود و ۳۹۵ هزار تومان خرج شماست. در گیلان می توانید جواهردشت را از طریق یک تور ببینید. تور دو روزه و یک شبه ای که ۳۵۰ هزار تومان هزینه دارد.


حوادث تروریستی، بلیت ترکیه را ارزان کرده

حادثه تروریستی فرودگاه آتاتورک ترکیه، باعث شده قیمت تورهای این کشور تخفیف های مناسبی بخورد. به این ترتیب همه چیز به نفع مسافرانی شده که قصد سفر به این کشور را دارند و اتفاقا روزهای آتی را برای سفر خود انتخاب کرده اند. تور آنتالیا به مدت شش شب و هفت روز با قیمت یک میلیون و 195 هزار تومان عرضه شده است. این البته کف قیمت این سفر است، آن هم برای اتاق های دوتخته. این قیمت برای یک هتل پنج ستاره حدود سه میلیون و 790 هزار تومان آب می خورد.

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

یک تور دیگر هم برای آنتالیا وجود دارد که به مدت شش شب و هفت روز شما را به این شهر ساحلی ترکیه می برد. برای این سفر باید به ازای اقامت در یک اتاق دوتخته برای هر نفر بین یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۹۰ هزار تومان خرج کنید.

تور استانبول هم می توانید بروید. برای اقامت پنج شب و هفت روزه در یک هتل سه ستاره و اتاق دوتخته آن باید یک میلیون و ۵۰ هزار تومان خرج کنید. برای همین سفر و اقامت در یک هتل پنج ستاره خرج تان دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می شود. اگر بخواهید به صورت شخصی با هواپیما به ترکیه بروید، باید بگوییم که بلیت روز سه شنبه سفر به آنکارا، ۵۰۵ هزار تومان است. بلیت استانبول نیز در روز سه شنبه از ۴۸۶ تا یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان فروخته می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج