جاباما
۳۴۸۵۱۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

این کشور زوایای دیگری نیز دارد که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. این زوایای پنهان از چشم تیزبین گردشگران دور نمانده و سالانه شمار بسیاری توریست از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند تا آنچه شنیده‌اند یا درباره‌اش خوانده‌اند، از نزدیک لمس کنند.

وبسایت تابناک باتو: کشور ژاپن به کشور تکنولوژی‌های پیشرفته، ربات‌ها، دقّت در کار‌ها و نظم در سیستم اداری معروف است؛ اما این‌ها همه دانستنی‌ها درباره ژاپن نیست. این کشور زوایای دیگری نیز دارد که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

این زوایای پنهان از چشم تیزبین گردشگران دور نمانده و سالانه شمار بسیاری توریست از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند تا آنچه شنیده‌اند یا درباره‌اش خوانده‌اند، از نزدیک لمس کنند. در این گزارش با ما همراه باشید تا با این زوایای پنهان بیشتر آشنا شوید.

۱۰) پاییز در ژاپن

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

آب و هوا در فصل پاییز بهتر از سایر فصول سال است. در فصل پاییز درختان جینکو (ژینکو) و افرا به رنگ‌های زیبای قرمز و زرد هستند. در ژاپن پاییز فصل سحرانگیز رنگ‌هاست. هنرنمایی برگ‌های زرد و قرمز روی شاخه درختان سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سوی ژاپن می‌کشاند. نکته جالب توجه اینکه درخت جینکو به عنوان درخت زینتی و سایه دار در ژاپن استفاده می‌شود و مقاومت عجیبی در برابر آلودگی‌ها دارد؛ برای مثال در هیروشیما ژاپن چند جینکو از بمب اتم جان سالم به در بردند.

۹) بهار در ژاپن

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

بهار فصل جشنواره‌ها در ژاپن است. مردم ژاپن با برگزاری جشنواره‌های رنگارنگ به استقبال شکوفه بهاری درختان میوه می‌روند. در این میان شکوفه‌های گیلاس از جایگاه ویژه‌ای در بین مردم این کشور برخوردار است، می‌توان گفت همه دشت‌ها و باغ‌ها را شکوفه‌های گیلاس پر می‌کنند و مناظر حیرت انگیزی را در برابر دیدگان گردشگران رقم می‌زنند.

۸) رعایت ادب در خیابان‌های ژاپن

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

با وجود اینکه خیابان‌های شهرهای بزرگ ژاپن از جمله توکیو پایتخت این کشور شلوغ و پر ازدحام است، محال است کسی شما را هُل دهد. مردم با نظم و ترتیب راه می‌روند و انگار حساب هر قدمی را که برمی دارند، دارند. آن‌ها در مترو و وسایل نقلیه عمومی از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند تا مزاحم سایر مسافران نشوند و وقتی دچار سرماخوردگی می‌شوند، حتما از یک ماسک استفاده می‌کنند.

۷) خیابان‌های شلوغ بدون جیب بر

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

خیابان‌های ژاپن شلوغ و پر رفت و آمد است، اما به ندرت کسی در خیابان‌های ژاپن مورد تعرض جیب بر‌ها قرار می‌گیرد. کودکان در ژاپن معمولا بدون ترس از دزدیده شدن سوار مترو یا اتوبوس می‌شوند و ترسی از این کار ندارند.

۶) غذاهای ژاپنی

سوشی و غذاهای دریایی از غذاهای محبوب و پر استفاده در کشور ژاپن است. در ژاپن رستوران‌های مجلل و ارزان قیمت در کنار هم دیده می‌شوند؛ اما هر دو اغلب غذاهای یکسانی را ارائه می‌دهند.

۵) نوشیدنی‌های ژاپنی

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

چایی که مردم ژاپن می‌نوشند مانند سایر مناطق دنیاست؛ با این تفاوت که آن‌ها در کنار آن از چای، نوشیدنی مخصوصی هم تهیه می‌کنند که به چای سبز ماچا با شیر گرم شهرت دارد. ماچا یک مایع سبز رنگ رقیق است که در کاسه‌های کوچک ریخته می‌شود و در مراسم‌ طولانی و آرام چای به مهمانان تعارف می‌شود. ماچا از چای سبز پودر شده پسته‌ای رنگ تهیه می شود.

۴) احترام به سنّت‌ها و آداب و رسوم

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

با وجود اینکه کشور ژاپن از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود، مردم در این کشور هنوز هم به آداب ورسوم و سنن خود پایبند هستند؛ از جمله مراسم سنّتی نوشیدن چای، جشنواره‌ها و اعیادی است که در آن مردان و زنان ژاپنی لباس‌های سنّتی به تن می‌کنند.

۳) یوگا

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

مردم ژاپن برای رهایی از خستگی و فشارهای روزانه به معابد می‌روند و اغلب به ورزش یوگا می‌پردازند و این کار از جمله برنامه‌های همیشگی آن‌هاست. مردم ژاپن به انجام فعالیت هایی که با ذهن و روان مرتبط است علاقه زیادی دارند.

۲) پارک‌ها و بوستان‌ها در ژاپن

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

از نکات قابل توجه در ژاپن تعداد زیاد پارک‌ها در سراسر این کشور است. ورود به بیشتر این پارک‌ها با پرداخت مبلغی همراه است. با وجود این، این مراکز همواره پر از جمعیّت هستند.

۱) مغازه‌ها در ژاپن

آشنایی با زوایای دیگری از کشور ژاپن

مغازه‌های ژاپنی هم مثل همه جای دنیا به فروش محصولات خود به مشتریان می‌پردازند؛ با این تفاوت که در ساختارهای آن فرهنگ وآداب و رسوم ژاپنی به خوبی دیده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه اش درسته من ژاپن رفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج