۳۴۹۳۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

محمدرضا گلزار کارگردان شد

گلزار که مدتی است در ایران زندگی نمی کند، در دبی ساخت فیلم مستندی درباره ایرانیان مقیم این کشور را پی گرفته.

محمدرضا گلزار کارگردان شد

تماشا: گلزار که مدتی است در ایران زندگی نمی کند، در دبی ساخت فیلم مستندی درباره ایرانیان مقیم این کشور را پی گرفته. شنیده می شود این مستند، بیش از 8-7 دقیقه نیست و گلزار در آن سعی کرده به سبک زندگی ایرانیانی که برای کار یا تحصیل در این منطقه به سر می برند، بپردازد.

محمدرضا گلزار، اولین تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشت تا این بار نه با قراردادی هنگفت با یک پروژه و نه با حاشیه ای عجیب و غریب، بلکه با فعالیت در حوزه ای تازه، سر زبان ها بیفتد. او که مدتی است در ایران زندگی نمی کند، در دبی ساخت مستندی درباره ایرانیان مقیم این کشور را پی گرفته.

شنیده می شود این مستند، بیش از 8-7 دقیقه نیست و گلزار در آن سعی کرده به سبک زندگی ایرانیانی که برای کار یا تحصیل در این منطقه به سر می برند، بپردازد. البته گویا این موضوع فقط برای گلزار جذاب نیست چون نیکی کریمی هم اعلام کرده می خواهد در همین زمینه، فیلم بسازد.

هر چند گلزار پیش دستی کرده و سوژه خانم کریمی را سوزانده است. نیکی کریمی اعلام کرده بود اوایل سال آینده میلادی فیلمی با موضوع ایرانی های مقیم دبی خواهد ساخت.

محمدرضا گلزار کارگردان شد

نیکی کریمی که چند روز پیش به عنوان داور در جشنواره فیلم ابوظبی در این کشور حضور داشت، در حاشیه برگزاری این جشنواره اعلام کرده بود: «از ماه مارس ۲۰۱۳ فیلمی درباره شهروندان ایرانی که در دبی زندگی می کنند را مقابل دوربین خواهم برد.»

گویا کریمی، همه مجوزهای لازم را هم برای ساخت چنین فیلمی از مسئولان داخلی دریافت کرده است. کریمی به عنوان کارگردان و تهیه کننده و همچنین نویسنده فیلمنامه نقش خواهد داشت.

کریمی پیش از این در مورد انگیزه اش از ساخت چنین فیلمی گفته بود: «من عاشق کشف استعدادهای سینمایی منطقه هستم.» حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم کریمی در میان استعدادهای منطقه، گلزار را هم کشف می کند یا نه.

اما این تنها اخبار در مورد فعالیت های بازیگران نیست. تهیه کنندگی هم از دیگر فعالیت هایی است که تازگی بازیگرها سراغش رفته اند. در سینمای ایران این اتفاق بیشتر به شکلی غیررسمی افتاده و کم هستند بازیگرانی که پروانه تهیه کنندگی داشته باشند.

نیکی کریمی و بهرام رادان بازیگرانی هستند که برای دریافت پروانه تهیه کنندگی اقدام کرده اند و بهرام رادان برای ساخت اولین فیلمش مجوز موقت تهیه کنندگی دریافت کرده است. جالب اینجاست هر یک از علاقه مندان به کار تهیه کنندگی سینما با داشتن تحصیلات آکادمیک سینما یا غیره می توانند برای دریافت مجوز تهیه کنندگی از جامعه صنفی تهیه کنندگان اقدام کنند تا پس از بررسی سوابق سینمایی شان و نظر اتحادیه مجوز تهیه کنندگی دریافت کنند.

البته مجوزی که در اولین مرحله به فرد درخواست کننده اعطا می شود به صورت موقت بوده و پس از بررسی اولین فیلمی که فرد مربوطه می سازد مجوز دائم صادر می شود. اهالی سینما و افرادی که به عنوان سرمایه گذار فیلم ها فعالیت دارند برای دریافت مجوز تهیه کنندگی در اولویت قرار دارند.

از جمله بازیگرانی که تاکنون به عنوان سرمایه گذار در برخی فیلم های سینمایی حضور داشته اند اما هنوز مجوز تهیه کنندگی دریافت نکرده اند می توان به هدیه تهرانی (سرمایه گذاری در فیلم «شبانه» و «چتری برای دو نفر»)، امین حیایی (سرمایه گذاری در فیلم «اختاپوس»)، محمدرضا گلزار (سرمایه گذاری در فیلم «توفیق اجباری») و نیوشا ضیغمی (سرمایه گذار فیلم «پرتغال خونی») اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      cheqad man azash badam miaaaaaaaaaaaaaad!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج