۳۴۹۵۹۱
۱ نظر
۷۰۶۸
۱ نظر
۷۰۶۸
پ

موهای سرتان را رام کنید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که هنوز قلق حالت دادن و سشوار کشیدن موها را یاد نگرفته‌اند و بعد از حمام کردن، ساعت‌ها طول می‌کشد تا موهای خود را به شکل و شمایل زیبایی در آورند.

مجله سیب سبز: شاید شما هم جزو افرادی باشید که هنوز قلق حالت دادن و سشوار کشیدن موها را یاد نگرفته‌اند و بعد از حمام کردن، ساعت‌ها طول می‌کشد تا موهای خود را به شکل و شمایل زیبایی در آورند. واقعیت این است که هر مویی نیاز به آرایش خاص خود دارد و نمی‌توان یک نسخه را برای هر نوع مویی پیچید. در این مطلب با جمع‌آوری نظارت متخصصان بهترین راهکارها را درباره حالت دادن و مراقبت از موها در اختیارتان گذاشته‌ایم تا موهایی زیبا داشته باشید.

مو فرفری‌ها بخوانند

مسلما شما دوست داريد كه فر موهاي‌تان را كاملا كنترل كنيد، مخصوصا زماني كه به مسافرت می‌روید و شاید رطوبت يا گرماي هوا روي كوتيكول‌‌هاي مو تاثير مي‌گذارند و موها وز و پف كرده مي‌شوند. خودتان بهتر مي‌دانيد هيچ‌چيز بدتر از موهاي وز كرده نيست چون نه‌تنها موها حالتي ندارند بلكه شايد بتوان گفت زيبايي چهره را نيز كاهش مي‌دهند. همچنين موهاي فر بيشتر مستعد خشك‌‌شدن و آسيب‌پذيرتر هستند، به همين دليل است كه موهاي فر به نرم‌كننده و حالت‌دهنده قوي تري نياز دارند تا بتوانند نرمي خود را حفظ كنند و كمتر دچار وز شوند.

موهای سرتان را رام کنید


روش حمام کردن‌تان را عوض کنید

بهتر است فاصله بين شامپو‌زدن‌هاي‌تان را افزايش دهيد، اگر عادت داريد هر روز حمام برويد لزومي ندارد كه هر دفعه موهايتان را بشوييد، با این راهکار دردسر سشوار کشیدن و خشک کردن موها هم کم می‌شود و می‌توانید زمان خود را صرف انجام کارهای دیگر کنید. اگر هرروز حمام می‌روید، تنها از نرم‌كننده استفاده كنيد، حتي ملايم‌ترين شامپوها نيز مي‌توانند باعث خشكي موها شوند. هرچقدر شما كمتر موهاي‌تان را تحريك يا دستكاري كنيد موهاي‌تان سالم‌تر مي‌مانند و كمتر وز مي‌شوند.

بهتر است شامپويي ملايم انتخاب كنيد، بعضي از شامپوها داراي موادي چون سيليكون(يا هر ماده ديگري كه آخرش icone دارد) مي‌توانند به حالت دادن موهاي شما بسيار كمك كنند چون خاصيت صاف‌كنندگي دارند، همچنين بهتر از نرم‌كننده و كانديشنري استفاده كنيد كه مخصوص موهاي فر است؛ هنگام آب‌كشيدن نيز بهتر است تمام نرم‌كننده را پاك نكنيد چون اين كار مي‌تواند كمي به حالت دادن موهاي شما كمك كند.

فراموش نکنید که استفاده از شامپوی مناسب، تاثیر زیادی در خوش حالت شدن موهای شما دارد؛ اگرقرار است در تعطیلات نوروز به مسافرت بروید،‌ابتدا شامپوی خود را در چمدان‌تان بگذارید تا در مسافرت با موهای خود دچار مشکل نشوید.

از کرم‌های ضد وز غافل نشوید!

بعد از حمام، آب موها را به آرامي و با ملايمت با حوله بگيريد، سپس مي‌توانيد از سرم‌ها يا كرم‌هاي ضد وز استفاده كنيد البته بهتر است موها را به چندين بخش قسمت كنيد سپس سرم يا كرم را با نوك انگشتان‌تان از ساقه تا پايين موها بماليد، زماني از سشوار استفاده كنيد كه موهاي‌تان فقط كمي نم‌دار است. اگر وز موهاي‌تان زياد است مي‌توانيد علاوه بر موارد ذكر شده از يك ژل ملايم (medium) نيز استفاده كنيد.

اگر قصد داريد براي آرايش موهاي‌تان به آرايشگاه برويد توجه كنيد كه آرايشگر در رابطه با آرايش موهاي فر و وز تخصص داشته باشد چون احتمالا براي‌تان بسيار پيش آمده كه بعد از رفتن به آرايشگاه نه تنها موهاي‌تان زيباتر نشده بلكه وز زيادي هم كرده است.

بهتر است هميشه قد موهاي‌تان روي شانه يا بلندتر باشد و خيلي موها را خرد نكنيد، وقتي قد موها بلند باشد وزن موها باعث مي‌شود كه موها كمتر پف كند. وقتي موها كوتاه باشد يا به‌اصطلاح عاميانه آنها را زياد خرد كنيد پف كردن مو يكي از مشكلات رايج‌تان مي‌شود. به‌خاطر‌همين بد نيست كه از آرايشگرتان بخواهيد كه قد موهاي‌تان را وقتي خشك است كوتاه كند تا با توجه به فر موها قد آنها را خيلي كوتاه نكند، موهاي فر وقتي خشك مي‌شوند نسبت به زماني كه خيس و نم دار هستند بسيار كوتاه‌تر مي‌شوند، بنابراين وقتي موهاي خيس را كوتاه كنيد بعد از خشك شدن بسيار كوتاه‌تر مي‌شود تا حدي كه شما اصلا انتظار نداشتيد.

با موهای حالت دار چه کنیم

افراد بسياري هستند كه هميشه آرزو مي‌كنند كه موهايي حالت‌دار داشته باشند، موها هم فر و هم صاف هستند گاهي هم كمي وز مي‌كنند و گاهي هم بي‌حالت البته خوشبختانه هيچ كدام از اين حالت‌ها آزاردهنده نمي‌‌شوند اما بهتر است روش برخورد درست با اين نوع موها را بدانيد.

موهای سرتان را رام کنید

چطور حمام كنيد

معمولا موهاي حالت‌دار داراي فر بسيار كم و سبكي هستند، به خاطر اينكه موها وز نكنند بايد گاه به گاه آنها را آبرساني كنيد و از كرم‌هاي مرطوب‌كننده مو استفاده كنيد اما اگر دوست نداريد موهاي‌تان فر باشد به هيچ وجه آنها را نبافيد و اگر مي‌خواهيد فر شود بعد از حمام گره‌هاي آن را باز نكنيد و به هيچ وجه مو‌ها را نكشيد.

بهتر است از شامپويي استفاده كنيد كه داراي مواد نرم‌كننده است، البته بيشتر از هفته‌اي ۳ بار موهاي‌تان را نشوييد، چندان لازم نيست كه شما از نرم‌كننده به‌طور جداگانه استفاده كنيد.

حالت موها را چطور حفظ کنید

بعد از حمام خيلي ملايم آب موهاي‌تان را با حوله بگيريد(ماليدن زياد حوله به موها باعث وز شدن موها مي‌شود)، با موهای خود مهربان باشید و بعد از اینکه کمی آب موها را گرفتید،در حالیکه موهاي نم‌دارهستند،‌ آنها را به يك ژل سبك آغشته كنيد. سپس موهاي‌تان را به چندين بخش قسمت كنيد و هر بخش را به دور انگشتان‌تان بچرخانيد تا موها حالت بيشتري بگيرند و كمي آنها را فر كنيد سپس با درجه ملايم سشوار موهاي‌تان را خشك كنيد.

نحوه کوتاه کردن موها هم تاثیر زیادی در حالت موهای فر دارد. بهتر است آرایشگر ماهری را برای کوتاه کردن موها پیدا کنید. شما مي‌توانيد هر مدلي موهاي‌تان را كوتاه كنيد، مي‌توانيد آنها را بلند يا كوتاه نگه داريد، اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان كمتر آسيب ببينيد بهتر است اجازه دهيد، موهاي‌تان فر طبيعي خود را داشته باشند و فقط براي مناسبت‌هاي خاص موها را با سشوار يا شيشه صاف كنيد، يادآوري مي‌كنيم براي جلوگيري از شكنندگي و موخوره حتما هر ۳ ماه يكبار نوك موها را كوتاه كنيد.

هر زمان احساس كرديد موهاي‌تان فر و حالت خود را از دست داده است و صاف و بي‌حالت شده موهاي‌تان را كمي مرطوب كنيد بعد آنها را ببافيد و سپس با درجه حرارت كم سشوار كنيد تا خشك شوند و بعد بافته‌ها را باز كنيد. با این راهکار شما می‌توانید بدون دردسر موهایی با مدل زیبا داشته باشید و از آنها لذت ببرید.

امان از موهای لخت!

موهاي شما درست نقطه مقابل موهاي وز است، به محض اينكه شما كمي در هواي گرم يا مرطوب قدم بزنيد يا كمي عرق كنيد، موهاي‌تان تمام حالت خود را از دست مي‌دهد و صاف و بدون حالت روي گردن‌تان مي‌ريزد و به راحتي تمام حالتي را كه با كلي دردسر به آنها داده‌ايد از دست مي‌دهند اما مطمئن باشيد كه به كار بردن تكنيك‌ها و مواد و محصولات درست مي‌توانند تا حد زيادي به شما كمك كنند.

موهای سرتان را رام کنید

با حجم‌دهنده‌ها آشتی کنید

به‌دنبال شامپوهاي حجم‌دهنده باشيد و اصلا از شامپوهاي حاوي سيليكون يا مواد نرم‌كننده استفاده نكنيد، چون اينگونه شامپوها وزن موها را زياد مي‌كنند و در نتيجه به‌خوبي حالت نمي‌گيرند، با مصرف حجم‌دهنده‌ها موهاي خيلي خشك بي‌حالت مي‌شوند، فقط بهتر است هنگام خريد توجه كنيد كه به هنگام خرید سراغ حجم‌دهنده‌هایی بروید که مقدار کمی نرم‌کننده داشته باشد.

نکاتی براي حالت دادن مو

بعد از شستن موها، موهاي بالاي سرتان را بلند كنيد و مقداري موس را به‌طور مستقيم به ريشه‌هاي نم‌دار موهاي‌تان بماليد، موس را مثل شامپو روي سر ماساژ دهيد و سپس موها را رها كنيد، بلافاصله بعد موها را با سشوار خشك كنيد، وقتي موها را فقط با سشوار خشك كنيد آنها كاملا صاف باقي مي‌مانند. اگر مي‌خواهيد موها كمي حالت داشته باشند بايد با يك برس گرد موها را كمي پف دهيد و سشوار را از بالا به پايين بگيريد.

وقتي هنوز موها گرم هستند به موهاي‌تان تافت بزنيد.

بهترين مدل براي موهاي شما، كوتاه نگه داشتن آنهاست، خرد‌كردن موها مي‌تواند براي شما بسيار مناسب باشد. اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را رنگ كنيد، بهتر است فقط قسمت روي موها را كمي روشن تركنيد و زير موها تيره‌تر چون اين مدل موهاي نازك شما را بسيار پرپشت‌تر نشان داده و به موهاي شما عمق مي‌دهد.

اگر احساس مي‌كنيد موهاي‌تان اصلا حالت ندارد:

مقدار خيلي كمي شامپو خشك را روي كف دستان‌تان بگذاريد و سپس روي ريشه‌هاي كف سرتان ماساژ دهيد، سپس موها را پوش دهيد تا حجم بگيرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام من موهای فر کوتاهی دارم برای اینکه پف نکنه چکارکنم ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج