۳۴۹۶۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جزییات جدید از حادثه انفجار شهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بررسی‌های صورت پذیرفته در خصوص حادثه شهران اشاره کرد و گفت: وجود فضاهای خالی به دلیل عدم اسکنر مترو و تجمع گاز در این فضاها باعث بروز انفجار شهران شد.

خبرگزاری فارس: مهدی چمران در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران به جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری نیز درخصوص حادثه شهران اشاره کرد و اظهار داشت: شهردار تهران در این جلسه عنوان کردند که کار ما یافتن مقصر نیست بلکه باید از این حادثه برای آینده شهر درس گرفت.

وی با اشاره به حضور کارشناسان و مسئولینی از مرکز تحقیقات، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان آب و زمین‌شناسی در این جلسه افزود: در این جلسه نظراتی در خصوص مدیریت بحران ارائه شد به طوری که تشکیل کانال مشترک را می‌توان مهمترین پیشنهاد مطرح شده عنوان کرد.

چمران با بیان اینکه تشکیل کانال مشترک باید حداقل در بزرگراه‌های جدید در دستور کار قرار گیرد افزود: با توجه به مشترک شدن کانال آب و برق و تفکیک آن در فضایی مناسب از کانال گاز قطعا در حوادث آتی شاهد چنین خساراتی نخواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه رعایت این طرح مانع از وقوع حادثه شهران و خسارت‌های ناشی از آن می‌شده است، یادآور شد: متاسفانه این حادثه در حالی رخ داد که در دوره پیشین شورا کمیسیون عمران و حمل و نقل به شدت اجرایی شدن این مساله را پیگیری می‌کرد.

چمران اظهار داشت: مطابق این امر در صورت وجود مقاره یا فضا در مسیر احداث مترو مشکل رفع شده و هیچ فضایی جهت انباشتگی گاز و وقوع حادثه به دنبال آن رخ نخواهد داد.

وی تاکید کرد: مطابق بررسی‌های به عمل آمده در حادثه شهران انباشتگی گاز در فضایی ایجاد شده که به دلیل عدم اسکن پیش از احداث مترو بوده به عنوان دلیل اصلی موضوع حادثه اعلام شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از مخازن بنزین شهران به عنوان خطر احتمالی دیگر یاد کرد و گفت: در صورت بروز زلزله بنزین در معابر سرزیر شده و کوچکترین جرقه آتش‌سوزی گسترده به وقوع خواهد پیوست.

چمران به چپ شدن چند تانکر بنزین و سوراخ شدگی لوله عبور بنزین به علت برخورد بلدوزر با آن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در زمان وقوع این حوادث فرد سیگاری در محل حضور نداشته چرا که قطعا با کوچکترین جرقه حادثه بدی را شاهد می‌بودیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج