جاباما
۳۴۹۶۳۴
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

با مدرن‌ترین پیانوی جهان آشنا شوید

آلات موسیقی معمولا با استفاده از راهکارهای قدیمی و البته مواد سنتی توسط استادان مختلف ساخته و پرداخته می‌شوند تا صدایی طبیعی را پیش روی نوازنده و شنوندگان قراردهند.

وبسایت آی تی ایران: آلات موسیقی معمولا با استفاده از راهکارهای قدیمی و البته مواد سنتی توسط استادان مختلف ساخته و پرداخته می‌شوند تا صدایی طبیعی را پیش روی نوازنده و شنوندگان قراردهند اما در این بین استثناهایی هم وجود دارند که از تکنولوژی‌های جدید در فرایند ساخت آن‌ها بهره گرفته‌شده است.

به گزارش وب‌سایت Telegraph، به عنوان نمونه می‌توان به فعالیت استارت‌آپ لندنی ROLI اشاره کرد که با تولید یک کیبورد موسیقی جدید، امکان استفاده از نمایه‌های حرکتی مانند فشارداردن، کشیدن انگشت، بالا و پایین کردن و حتی برداشتن هر کلید را در کنار راهکار سنتی ضربه‌زدن روی کلید برای نوازنده فراهم می‌سازد. راهکاری که به عقیده بسیاری، سبک جدیدی را در نوازندگی این ساز ایجاد کرده است.

INSTRUMENT ۱ شرکت Artiphon نیز از جمله آلات موسیقی چندکاره به‌حساب می‌آید که در واقع عملکردی بین یک صفحه‌کلید ویژه پخش فایل‌های Midi و کنترلر Guitar Hero را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

با اتصال این ساز به رایانه و یا تلفن همراه، تقریبا امکان شبیه‌سازی هر صدایی را خواهید داشت و امکان نوازندگی به روش نواختن یک گیتار، لمس کلیدهای پیانو و یا حتی آرشه‌کشی ویولون نیز وجود دارد.

علاوه بر این، شرکت ۳Dvarius نیز کمپین کیک‌استارتری خود به منظور تولید اولین ویولن الکتریکی کاملا کاربردی که با استفاد از قابلیت پرینت سه‌بعدی و با الگوبرداری از ویولن‌های استرادیواریوس طراحی شده را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و حالا باید منتظر ماند و دید محصول نهایی این شرکت چه عملکردی را به ثبت خواهد رساند.

با مدرن‌ترین پیانوی جهان آشنا شوید

این در حالی است که پیانوی دیجیتالی جدید با عنوان Grand Hybrid ساخته شرکت Whaletone با قیمت ۹۸ هزار یورو نیز از جمله آلات موسیقی مجهز به تکنولوژی روز است که البته هر نسخه آن برپایه انعقاد قراردادهای مستقل با خریداران، تولید شده و با بهره‌مندی از اسپیکرهای آن‌بورد، ساب‌ووفر و ارتباطات دیجیتالی می‌تواند صدایی به مراتب فراگیرتر از نیاز کاربر داشته باشد.

با استفاده از این پیانو، نوازنده می‌تواند صدای خروجی آکوستیک را انتخاب کند و یا ترکیب مورد نظر خود را از میان بیش از ۵۰۰ گزینه ارائه شده توسط شرکت سازنده برگزیند. پردازنده آن‌بورد این پیانو، صدایی کاملا معتبر و مشابه با نسخه‌های سنتی پیانوهای تولیدی این شرکت را تولید کرده و فرایند رندرینگ صدا نیز توسط تکنولوژی SuperNATURAL به خوبی انجام می‌گیرد. نوازنده امکان استفاده از سه ترکیب صدا که با عناوین کنسرت، استودیو و صدای درخشان مشخص شده را خواهد داشت و ۳۰ گزینه قابل انتخاب در کنار ۱۰ صدای الگوبرداری شده از پیانوهای الکتریک در پوشش ۱۵ زیرشاخه متفاوت نیز در دسترس قرار گرفته‌است. علاوه بر این، امکان بازسازی صدا با الگوبرداری از پیانوهای مورد استفاده در دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی نیز فراهم شده است.

با مدرن‌ترین پیانوی جهان آشنا شوید

صفحه‌کلید پیانو نیز از مکانیسم چکشی نظیر پیانوهای کلاسیک بهره‌مند شده تا حس و حالی مشابه با نواختن یک پیانوی سنتی را برای شما تداعی کند. با این وجود، در صورت تمایل می‌توانید کاملا راحت نشسته و اجازه دهید این پیانوی ارزشمند با الگوبرداری از نحوه اجرای نوازنده مورد علاقه شما (که اطلاعات مربوط به آن را از وب دانلود کرده‌اید و یا با استفاده از آی‌پد در اختیار پیانو گذاشته‌اید)، با بهره‌مندی از قابلیتی به نام Moving Keys به اجرای خودکار قطعات بپردازد. لازم به ذکر است که گرند هیبرید امکان ضبط و یا پخش مجدد ساخته‌های هنری شما را نیز فراهم می‌کند.

تقویت‌کننده دیجیتالی این پیانو امکان تولید صدایی با قدرت بیش از ۲۰۰ وات برای هر کانال را داراست و در این راستا از پاسخ‌ فرکانسی در محدوده قابل توجه ۱۸ هرتز تا ۲۴ کیلوهرتز استفاده شده است. امکان استفاده از پنج اسپیکر ساخت برند Scan Speak با صدایی فوق‌العاده نیز وجود دارد.

در نهایت اگر شما حساس‌تر از شوپن نوازندگی می‌کنید امکان بهره‌گیری از خروجی هدفون در جهت انتقال صدا به هدست مورد علاقه شما و البته ممانعت از انتشار صدای تولیدشده از اجرای قطعات در محیط نیز وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه باجال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج