۳۵۰۴۴۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

امنیت ترکیه برای ایران مهم است

سفیر ایران با تاکید بر اهمیت همکاری‌های مشترک بین ایران و ترکیه از جمله در مبارزه با تروریسم گفت: مبارزه ثمربخش با تروریسم و افراط، از طریق وحدت بین کشورهای اسلامی میسر می‌شود و نقش ایران و ترکیه در این زمینه برجسته و مهم است.

خبرگزاری فارس: محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در دیدار با «محمت گورمز» رئیس سازمان دیانت ترکیه ضمن تبریک عیدسعید فطر مهمترین مسائل مورد علاقه بین دو کشور را مورد تبادل نظر قرار داد.

سفیر ایران در این ملاقات با ارائه گزارشی در مورد روند رو به رشد مناسبات دوجانبه بین ایران و ترکیه اظهار داشت: روند تعامل و همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور از چشم‌انداز مناسبی برخوردار است.

طاهریان‌فرد با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه مبادلات اقتصادی گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری را برای ارتقاء حجم مبادلات هدف‌گذاری کرده‌اند. بر این اساس موظف هستیم در جهت تحقق این اراده روشن تلاش کنیم.

سفیر ایران با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در ترکیه، عراق و سوریه گفت: امنیت منطقه و به ویژه امنیت ترکیه برای ایران مهم است. تروریست‌ها همه حریم‌ها را شکسته و خط قرمزی باقی نمانده است.

طاهریان با تاکید بر اهمیت همکاری‌های مشترک به ویژه مبارزه با تروریسم افزود: مبارزه ثمربخش با تروریسم و پدیده افراط، از طریق ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی میسر می‌شود و در این میان نقش ایران و ترکیه برجسته و حائز اهمیت است.

محمت گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در این ملاقات با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح مناسبات و همکاری مشترک فیمابین ایران و ترکیه، تصریح کرد: ما می‌توانیم با همکاری و هم‌افزایی مشترک در جهت خروج خاورمیانه و دنیای اسلام از بحران کنونی و برقراری صلح و ثبات منطقه مشارکت کنیم.

رئیس سازمان دیانت ترکیه با تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم و پدیده شوم افراط و برقراری اتحاد در جهان اسلام افزود: از هیچ کوششی برای توسعه اخوت بین امت اسلامی در منطقه فروگذار نخواهد کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط داعشو برداره که آبمو تو یه جو نمیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود ترکیه مخالف داعش است وداره باهاش میجنگه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج